Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Myšlenku na supersportovní SUV zhmotnilo už Lamborghini se svým Urusem. Ostatní automobilky zatím mlčí, jen se tu a tam něco šustne u Ferrari. Pořád je tu ale prostor pro tuningové dílny.

Jednou takovou je i polská firma Auto Dynamics. Základem pro jejich nový projekt se stal Mercedes-AMG GLE 63 S a výsledek dostal vcelku neškodný název Project Inferno. Pod decentně upravenou karoserií se ale skrývá téměř supersportovní náčiní.

Jádrem úprav byl samozřejmě motor. Ten dostal dvě větší turbodmychadla a přepracovanou řídící jednotku. Vzhledem k masivnímu zvednutí točivého momentu se musela přepracovat i automatická převodovka 7G-Tronic. Nový je i výfukový systém.

Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

A výsledek? Z původních hodnot 569 koní a 760 N.m, které vůz má při sjezdu z výrobní linky, je teď 795 koní a 1181 N.m. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,2 sekundy a maximální rychlosti 336 km/h. To je na stodolu na kolech dobré, ne? Jen tak pro porovnání, Lamborghini Urus zrychlí na stovku za 3,6 sekundy.

Zvenku na sebe strhávají největší pozornost 23“ kola značky Vossen, kterým sekundují agresivnější blatníky a nárazníky od firmy TopCar. Dalším velkým jménem ze světa tuningu je Brabus, který zde propůjčil výškově stavitelný podvozek. Celé je to zabaleno do děsivě šedé barvy.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Cena bohužel není známa, ale odhadujeme něco okolo 4.500.000 Kč. Jenom pro info: cena standardního AMG GLE 63 S Coupé začíná na 3.545.300 Kč. Mezitím se základní Mercedes GLE Coupé chystá na modernizaci, kterou projde v příštím roce. Dostane zcela novou platformu, možnost mild-hybridu a také systém E-Active Body Control, stabilizaci, která pomáhá například při silném bočním větru.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků