Mercedes-AMG GLC 43 po modernizaci: Šestiválec posílil, teď má skoro 400 koní

Mercedes doplňuje nabídku verzí modernizovaného GLC a teď již ukazuje i slabší AMG s číslovkou 43.

Modernizace Mercedesu GLC v jeho standardní i „kupé“ variantě proběhla už na začátku roku a později se vylepšení dočkala i vrcholná AMG verze GLC 63 4Matic. Teď Mercedes dle očekávání doplňuje nabídku rovněž o slabší AMG variantu GLC 43 4Matic, které pod kapotou tluče vyladěný šestiválec.

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

Novinky se pochopitelně vztahují opět na klasické SUV i jeho stylovější „kupé“ verzi. Hlavní změnou je tedy navýšení výkonu dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu tří litrů na 287 kW (390 koní), tedy o dalších 17 kW (23 koní) oproti staré verzi. Hodnota točivého momentu stojí na slušných 520 N.m a na všechna kola putuje síla přes devítistupňový automat.

Ve výsledku tak zlatá střední cesta ve formě GLC zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximálně dosáhnout elektronicky limitované rychlosti 250 km/h. Tato čísla jsou identická i pro „kupé“. SUV pak nechybí adaptivní podvozek AMG Ride Control+, který je u GLC 43 dodáván standardně, stejně jako posilovač řízení s proměnlivým účinkem.

Mercedes zvažuje ukončení výroby třídy X. Luxusní pickup má mrzké prodeje

Mercedes zvažuje ukončení výroby třídy X. Luxusní pickup má mrzké prodeje

I toto AMG je pak ozdobeno chromovanou mřížkou chladiče Panamericana, pozměněnými nárazníky vpředu i vzadu, nabízena jsou kola o průměru 19 až 21 palců a jinak se v rámci modernizace objevuje i nová grafika předního a zadního LED osvětlení. Do interiéru se nastěhoval poslední MBUX infotainemnt, digitální přístrojový štít či nový multifunkční sportovní volant.

Přesné datum uvedení na evropský trh se zatím nedozvídáme, stejně jako cenovky. Ještě během letoška by se ovšem zájemci v Evropě mohli dočkat.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků