Mercedes-AMG E63 S prošel faceliftem. Má 612 koní a zvládne až 300 km/h

Nejsilnější verze nové třídy E si ponechává hřmotný osmiválec o výkonu 612 koní. Jasnou výhodou oproti BMW je možnost karosářské varianty kombi.

Včera jsme se podívali na facelift BMW M5 a M5 Competition a dnes tu máme i vylepšenou verzi hlavního rivala. Mercedes-Benz po březnové premiéře aktualizované třídy E představuje i vrcholné verze divize AMG s motorizací E63 S, které dorazily v obou karosářských variantách.

Vrcholné verze si přebírají přední světlomety z té standardní a zbytek obalily do mnohem lákavějšího kabátku, který spočívá v agresivnější přední masce a body kitu. Standardem jsou zde 20palcová kola a zákazníci se mohou těšit i na tři nové barvy - Graphite Grey, Cirrus Silver, a Brilliant Blue.

Už i BMW M5 a M5 Competition mají po faceliftu. Výkon zůstává, přibyly díly z M8

Už i BMW M5 a M5 Competition mají po faceliftu. Výkon zůstává, přibyly díly z M8

Vnitřek opět spočívá v nejaktuálnější technice značky a navrch přidává i specifický AMG volant a kontrastní prošívání čalouněných prvků. Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 4,4 litru, který dosahuje výkonu 450 kW (612 koní) a 850 N.m točivého momentu.

Vozy jsou vybaveny devítistupňovou automatickou převodovkou a standardem je pohon všech kol, který lze v rámci sportovních jízdních režimů přepnout na zadokolku. Verze sedan akceleruje na stovku za 3,4 sekundy a kombi to trvá o desetinu sekundy déle.

Mercedes-Benz třídy E po modernizaci: S novou výbavou a poprvé jako plug-in hybrid

Mercedes-Benz třídy E po modernizaci: S novou výbavou a poprvé jako plug-in hybrid

Již tradičně jsou verze E63 k mání i bez písmene S, kdy jsou naladěny na 420 kW (571 koní) a 750 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnou o desetinu sekundy pomaleji a maximální rychlost je omezena na 250 km/h (290 km/h s volitelným AMG paketem), zatímco E63 S může jet až 300 km/h.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků