Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ je kladivo na M5. Umí až 300 km/h a driftuje

U Mercedesu bylo včera pořádně živo. Po odhalení konceptu luxusního pick-upu přišla na řadu nejsilnější verze nové generace třídy E. Má až 612 koní, čtyřkolku a je brutálně rychlá.

Mercedes-AMG 63 4Matic+ je tady pro ty, kterým z nějakého důvodu nestačí dosud nejsilnější varianta AMG E 43 4Matic s přeplňovaným šestiválcem. Jde o novou generaci nejsilnějšího sériově vyráběného „éčka“, bude se dodávat ve dvou variantách podle výkonu, pouze s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou. Na tohle auto si brousí zuby nové, zatím neodhalené BMW M5, na tenhle souboj si ale budeme muset ještě počkat.

Nejsilnější novinka podlehla downsizingu. Zatímco předchůdce měl pod kapotou osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 557 nebo 585 koní, dnes je v kurzu menší čtyřlitrový osmiválec poprvé použitý u kupé GT. Už teď vám tak musí být jasné, že o žádný čajíček nepůjde – „slabší“ varianta nabízí 420 kW (571 koní) v rozmezí 5750 až 6500 otáček a točivý moment 750 N.m, ta silnější hranice posunula až na 450 kW (612 koní) a 850 N.m. Převodovka je devítistupňová s mokrou spojkou, mezigeneračně si polepšila o dva stupně.

Nový Mercedes-AMG E 63 dostane čtyřkolku a driftovací mód

Nový Mercedes-AMG E 63 dostane čtyřkolku a driftovací mód

Už minulá generace ostrého „éčka“ byla standardně vybavena pohonem všech kol, v tomto ohledu se tedy nic nemění. Tedy až na jednu drobnost – driftovací mód, kterým je vybavena silnější verze AMG 63 S 4Matic+. Jde o permanentní systém s variabilním rozdělením hnacích sil mezi nápravy, avšak s ohledem na fakt, že někteří majitelé rádi během pár minut odrovnají zadní pneumatiky na letišti nebo okruhu. Musíte k tomu pouze aktivovat režim Race a na zadní kola pak jde téměř všechna síla motoru. Stabilizační systém jde úplně vypnout a vzadu najdete elektronicky řízený samosvor, nudit se tedy rozhodně nebudete.

Nový crossover od AMG je… šlapací auto!

Nový crossover od AMG je… šlapací auto!

Vůz v základu stojí na desetipaprskových kolech s pneumatikami 265/35 ZR19 vpředu a 295/30ZR20 vzadu, ta v žádném případě neukryjí ostré brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a kotouči o průměru nejméně 360 milimetrů (verze S má vpředu průměr 390 milimetrů). V zájmu zlepšování řidičských schopností dostala slovo aplikace AMG Track Pace, která umí analyzovat získaná data a ta pak můžete sdílet na sociálních sítích.

Nový Mercedes-AMG E 63 4Matic+ si odbude výstavní premiéru 16. listopadu v Los Angeles a na trhu se objeví v březnu příštího roku. Výrobce zatím ceny nezmiňuje, očekávejme však částky okolo 3 milionů korun. Za tolik se u nás dala loni pořídit nejsilnější varianta předchozí generace.

Mercedes-AMG 63 4Matic+ - technická data
Verze AMG 43 4Matic+ AMG 43 S 4Matic+
Motor 4.0 V8 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3982 3982
Válce/ventily 8/4 8/4
Převodovka 9A 9A
Největší výkon [kW/min-1] 420/5750-6500 450/5750-6500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 750/2250-5000 850/2500-4500
Max. rychlost [km/h] 250 (300*) 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,5 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,9 8,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 1950 1955
*Platí s AMG Driver's paketem
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků