Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ je kladivo na M5. Umí až 300 km/h a driftuje

U Mercedesu bylo včera pořádně živo. Po odhalení konceptu luxusního pick-upu přišla na řadu nejsilnější verze nové generace třídy E. Má až 612 koní, čtyřkolku a je brutálně rychlá.

Mercedes-AMG 63 4Matic+ je tady pro ty, kterým z nějakého důvodu nestačí dosud nejsilnější varianta AMG E 43 4Matic s přeplňovaným šestiválcem. Jde o novou generaci nejsilnějšího sériově vyráběného „éčka“, bude se dodávat ve dvou variantách podle výkonu, pouze s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou. Na tohle auto si brousí zuby nové, zatím neodhalené BMW M5, na tenhle souboj si ale budeme muset ještě počkat.

Nejsilnější novinka podlehla downsizingu. Zatímco předchůdce měl pod kapotou osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 557 nebo 585 koní, dnes je v kurzu menší čtyřlitrový osmiválec poprvé použitý u kupé GT. Už teď vám tak musí být jasné, že o žádný čajíček nepůjde – „slabší“ varianta nabízí 420 kW (571 koní) v rozmezí 5750 až 6500 otáček a točivý moment 750 N.m, ta silnější hranice posunula až na 450 kW (612 koní) a 850 N.m. Převodovka je devítistupňová s mokrou spojkou, mezigeneračně si polepšila o dva stupně.

Nový Mercedes-AMG E 63 dostane čtyřkolku a driftovací mód

Nový Mercedes-AMG E 63 dostane čtyřkolku a driftovací mód

Už minulá generace ostrého „éčka“ byla standardně vybavena pohonem všech kol, v tomto ohledu se tedy nic nemění. Tedy až na jednu drobnost – driftovací mód, kterým je vybavena silnější verze AMG 63 S 4Matic+. Jde o permanentní systém s variabilním rozdělením hnacích sil mezi nápravy, avšak s ohledem na fakt, že někteří majitelé rádi během pár minut odrovnají zadní pneumatiky na letišti nebo okruhu. Musíte k tomu pouze aktivovat režim Race a na zadní kola pak jde téměř všechna síla motoru. Stabilizační systém jde úplně vypnout a vzadu najdete elektronicky řízený samosvor, nudit se tedy rozhodně nebudete.

Nový crossover od AMG je… šlapací auto!

Nový crossover od AMG je… šlapací auto!

Vůz v základu stojí na desetipaprskových kolech s pneumatikami 265/35 ZR19 vpředu a 295/30ZR20 vzadu, ta v žádném případě neukryjí ostré brzdy se šestipístkovými třmeny vpředu a kotouči o průměru nejméně 360 milimetrů (verze S má vpředu průměr 390 milimetrů). V zájmu zlepšování řidičských schopností dostala slovo aplikace AMG Track Pace, která umí analyzovat získaná data a ta pak můžete sdílet na sociálních sítích.

Nový Mercedes-AMG E 63 4Matic+ si odbude výstavní premiéru 16. listopadu v Los Angeles a na trhu se objeví v březnu příštího roku. Výrobce zatím ceny nezmiňuje, očekávejme však částky okolo 3 milionů korun. Za tolik se u nás dala loni pořídit nejsilnější varianta předchozí generace.

Mercedes-AMG 63 4Matic+ - technická data
Verze AMG 43 4Matic+ AMG 43 S 4Matic+
Motor 4.0 V8 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3982 3982
Válce/ventily 8/4 8/4
Převodovka 9A 9A
Největší výkon [kW/min-1] 420/5750-6500 450/5750-6500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 750/2250-5000 850/2500-4500
Max. rychlost [km/h] 250 (300*) 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,5 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,9 8,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 1950 1955
*Platí s AMG Driver's paketem
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků