Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Soustava osmiválce a výkonných elektromotorů nezůstane jenom u konceptu. Mercedes to oficiálně potvrdil.

Mercedes-AMG udělal na posledním ženevském autosalonu rozruch se čtyřdveřovým GT. Technicky jde o nové CLS, které může mít i osmiválec a je výrazně sportovněji orientováno. Ještě předtím ale na stejný model automobilka lákala rudým konceptem se zlatými středy kol.

Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Ten nezaujal jen ještě expresivnějším designem, než nakonec dostala sériová verze. Měl i hybridní ústrojí sestávající se ze známého, dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce a elektromotoru. Dohromady tato soustava dává 805 koňských sil, 600 kilowattů.

Tento pohon nakonec produkční varianta nezdědila, máme ale dobré zprávy. Takto výkonné AMG s tímto typem pohonu přijde. Pro Digital Trends to potvrdil šéf Mercedesu-AMG, Tobia Moers. Prý "jednoho dne". Není však jasné, v jakém modelu se tomu tak stane.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Inženýři AMG pro tento účel údajně vyvíjí speciální balíček pro baterie. Pro úsporu důležitých kilogramů k tomu použije i karbonová vlákna. Moers ještě dodává, že i full-hybridní verze bude mít stejně agresivní zvuk, jako ta "normální" osmiválcová.

AMG svůj první hybrid již představila právě v CLS, třídě E a AMG GT Four Door pod číslem 53 vystupuje kombinace šestiválce a pomocného elektromotoru s elektrickým kompresorem, jedná se ale jen o mild-hybrid, elektromotor přímo auto nepohání.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků