Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Soustava osmiválce a výkonných elektromotorů nezůstane jenom u konceptu. Mercedes to oficiálně potvrdil.

Mercedes-AMG udělal na posledním ženevském autosalonu rozruch se čtyřdveřovým GT. Technicky jde o nové CLS, které může mít i osmiválec a je výrazně sportovněji orientováno. Ještě předtím ale na stejný model automobilka lákala rudým konceptem se zlatými středy kol.

Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Ten nezaujal jen ještě expresivnějším designem, než nakonec dostala sériová verze. Měl i hybridní ústrojí sestávající se ze známého, dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce a elektromotoru. Dohromady tato soustava dává 805 koňských sil, 600 kilowattů.

Tento pohon nakonec produkční varianta nezdědila, máme ale dobré zprávy. Takto výkonné AMG s tímto typem pohonu přijde. Pro Digital Trends to potvrdil šéf Mercedesu-AMG, Tobia Moers. Prý "jednoho dne". Není však jasné, v jakém modelu se tomu tak stane.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Inženýři AMG pro tento účel údajně vyvíjí speciální balíček pro baterie. Pro úsporu důležitých kilogramů k tomu použije i karbonová vlákna. Moers ještě dodává, že i full-hybridní verze bude mít stejně agresivní zvuk, jako ta "normální" osmiválcová.

AMG svůj první hybrid již představila právě v CLS, třídě E a AMG GT Four Door pod číslem 53 vystupuje kombinace šestiválce a pomocného elektromotoru s elektrickým kompresorem, jedná se ale jen o mild-hybrid, elektromotor přímo auto nepohání.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků