Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake: I stylový kombík už nabídne až 421 koní

Nedávno uvedený vrchol „áčkové“ třídy od AMG podle plánů doplňuje i stylový kombík.

Mercedes-AMG vyplňuje svou nabídku nejvýkonnějších modelů třídy A o další přírůstek. Po nedávném uvedení hatchbacku A 45 a stylového sedanu CLA 45 teď prochází stejnou plejádou vylepšení i kombík CLA Shooting Brake. S dodatkem čísla 45 tak přichází všechno, co jsme už viděli dříve.

Shooting Brake je osazen agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a spoilerem vzadu a podběhy mu vyplňují 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly.

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Stejně jako zmíněná dvojka výše, i Shooting Brake bude nabízen ve dvou úrovních naladění. Nový přeplňovaný čtyřválec M139, který Mercedes nazývá nejvýkonnějším sériově vyráběným čtyřválcem světa, tedy zajistí standardně 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m. O chlup silnější verze S však nabídne až 310 kW (421 koní) a 500 N.m.

Se standardním pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou jsou pak i dynamické schopnosti kombíku působivé. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 4,1 sekundy, respektive rovných 4 sekund u verze S. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, avšak u verze S se omezovač posunuje na 270 km/h.

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Posunutí omezovače na tuto hranici je však u základní verze možným příplatkem v rámci balíčku AMG Driver‘s Package. A koneckonců i Shooting Brake v silnější verzi S má v základní výbavě Drift režim, který pomůže řidiči naštvaný kombík lépe vodit bokem. V tomto ohledu se nesmí opomenout ani základní výhoda praktičtějšího modelu, a to kufr o objemu 505 litrů.

Společně s dalšími ostrými „áčky“ se má CLA 45 Shooting Brake objevit na trhu již na konci letošního roku. Na cenovky si ještě musíme počkat.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 91 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků