Na  Festivalu rychlosti v Goodwoodu  se již Mercedes rozhodl představit nejsilnější zástupce nejmenší třídy A – přesněji tedy hatchback AMG A 45 a stylový sedan se splývavou zádí AMG CLA 45. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se již Mercedes rozhodl představit nejsilnější zástupce nejmenší třídy A – přesněji tedy hatchback AMG A 45 a stylový sedan se splývavou zádí AMG CLA 45. | Mercedes-AMG A 45 S & CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Po vzoru větších modelů Mercedesu-AMG přitom nyní „áčka“ přijíždějí také ve dvou úrovních naladění. | Mercedes-AMG CLA 45 S & A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Po vzoru větších modelů Mercedesu-AMG přitom nyní „áčka“ přijíždějí také ve dvou úrovních naladění. | Mercedes-AMG CLA 45 S & A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Po stránce designu se ostrá třída A i CLA vyznačuje samozřejmě agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a taky nechybí nižší prahy či křídlo na zádi. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Po stránce designu se ostrá třída A i CLA vyznačuje samozřejmě agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a taky nechybí nižší prahy či křídlo na zádi. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Podběhy pak vyplní 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Podběhy pak vyplní 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG je však nejpyšnější na samotné motorizace obou modelů. Pod kapotami se totiž objevuje nový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s kódovým označením M139. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG je však nejpyšnější na samotné motorizace obou modelů. Pod kapotami se totiž objevuje nový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s kódovým označením M139. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Ten je popisován jako  nejvýkonnější produkční čtyřválec světa . Podobně jako u jiných vozů divize AMG pak bude za složení celého motorů pro silná „áčka“ zodpovědný vždy jediný pracovník AMG, jehož podpis najdete na plaketě krytu motoru. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Ten je popisován jako nejvýkonnější produkční čtyřválec světa. Podobně jako u jiných vozů divize AMG pak bude za složení celého motorů pro silná „áčka“ zodpovědný vždy jediný pracovník AMG, jehož podpis najdete na plaketě krytu motoru. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Nové A 45 a také CLA 45 budou přitom nabízeny ve dvou verzích. U základní specifikace tedy čekejte výkon 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m, zatímco o chlup silnější verze S obou modelů nabídnou 310 kW (421 koní) a točivý moment 500 N.m. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Nové A 45 a také CLA 45 budou přitom nabízeny ve dvou verzích. U základní specifikace tedy čekejte výkon 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m, zatímco o chlup silnější verze S obou modelů nabídnou 310 kW (421 koní) a točivý moment 500 N.m. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Bez ohledu na variantu je vždy standardem pohon všech kol 4Matic+ a osmistupňová automatická převodovka. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Bez ohledu na variantu je vždy standardem pohon všech kol 4Matic+ a osmistupňová automatická převodovka. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Nejsilnější A 45 S zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny, kdežto CLA 45 S trvá stejná disciplína rovné 4 vteřiny. Slabší základní verze jsou v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší a jejich maximální rychlost je navíc elektricky limitována na 250 km/h. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Nejsilnější A 45 S zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny, kdežto CLA 45 S trvá stejná disciplína rovné 4 vteřiny. Slabší základní verze jsou v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší a jejich maximální rychlost je navíc elektricky limitována na 250 km/h. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Verze S zato dosáhnou až 270 km/h. Posunutí omezovače na tuto hranici je však u základních verzí možným příplatkem v rámci balíčku AMG Driver‘s Package. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Verze S zato dosáhnou až 270 km/h. Posunutí omezovače na tuto hranici je však u základních verzí možným příplatkem v rámci balíčku AMG Driver‘s Package. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Verze S mají rovněž v základní výbavě Drift režim (u základní verze za příplatek), který řidičům usnadní efektivní „pálení“ pneumatik na okruhu. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Verze S mají rovněž v základní výbavě Drift režim (u základní verze za příplatek), který řidičům usnadní efektivní „pálení“ pneumatik na okruhu. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Jízdních režimů mají nová AMG celkem šest, přičemž zmíněný Drift je kombinací režimu Race, vypnutí systému ESP a přepnutí převodovky do manuálního režimu. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Jízdních režimů mají nová AMG celkem šest, přičemž zmíněný Drift je kombinací režimu Race, vypnutí systému ESP a přepnutí převodovky do manuálního režimu. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Obě novinky se mají objevit na trhu ještě před koncem roku. Na cenovky si ještě budeme muset počkat. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nejspíš dvojka ukáže také v akci na místní vrchařské trati. On-line živý přenos můžete  sledovat zde.  | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Obě novinky se mají objevit na trhu ještě před koncem roku. Na cenovky si ještě budeme muset počkat. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nejspíš dvojka ukáže také v akci na místní vrchařské trati. On-line živý přenos můžete sledovat zde. | Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG A 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 S | Zdroj: Mercedes-Benz

Po vzoru větších modelů Mercedesu-AMG přitom nyní „áčka“ přijíždějí také ve dvou úrovních naladění. | Mercedes-AMG CLA 45 S & A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
Po stránce designu se ostrá třída A i CLA vyznačuje samozřejmě agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a taky nechybí nižší prahy či křídlo na zádi. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
Podběhy pak vyplní 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG je však nejpyšnější na samotné motorizace obou modelů. Pod kapotami se totiž objevuje nový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s kódovým označením M139. | Mercedes-AMG A 45 S Zdroj: Mercedes-Benz
33
Fotogalerie

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes v Goodwoodu předvádí vrcholné AMG verze „áčkové“ třídy. Pod kapotami hatchbacku i stylového sedanu pracují nejsilnější produkční čtyřválce světa.

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se již Mercedes rozhodl představit nejsilnější zástupce nejmenší třídy A – přesněji tedy hatchback AMG A 45 a stylový sedan se splývavou zádí AMG CLA 45. Po vzoru větších modelů Mercedesu-AMG přitom nyní „áčka“ přijíždějí také ve dvou úrovních naladění.

Po stránce designu se ostrá třída A i CLA vyznačuje samozřejmě agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a taky nechybí nižší prahy či křídlo na zádi. Podběhy pak vyplní 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly.

Mercedes-AMG je však nejpyšnější na samotné motorizace obou modelů. Pod kapotami se totiž objevuje nový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s kódovým označením M139. Ten je popisován jako nejvýkonnější produkční čtyřválec světa. Podobně jako u jiných vozů divize AMG pak bude za složení celého motorů pro silná „áčka“ zodpovědný vždy jediný pracovník AMG, jehož podpis najdete na plaketě krytu motoru.

Nové A 45 a také CLA 45 budou přitom nabízeny ve dvou verzích. U základní specifikace tedy čekejte výkon 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m, zatímco o chlup silnější verze S obou modelů nabídnou 310 kW (421 koní) a točivý moment 500 N.m. Bez ohledu na variantu je vždy standardem pohon všech kol 4Matic+ a osmistupňová automatická převodovka.

Nejsilnější A 45 S zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny, kdežto CLA 45 S trvá stejná disciplína rovné 4 vteřiny. Slabší základní verze jsou v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší a jejich maximální rychlost je navíc elektricky limitována na 250 km/h. Verze S zato dosáhnou až 270 km/h. Posunutí omezovače na tuto hranici je však u základních verzí možným příplatkem v rámci balíčku AMG Driver‘s Package.

Verze S mají rovněž v základní výbavě Drift režim (u základní verze za příplatek), který řidičům usnadní efektivní „pálení“ pneumatik na okruhu. Jízdních režimů mají nová AMG celkem šest, přičemž zmíněný Drift je kombinací režimu Race, vypnutí systému ESP a přepnutí převodovky do manuálního režimu.

Obě novinky se mají objevit na trhu ještě před koncem roku. Na cenovky si ještě budeme muset počkat. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nejspíš dvojka ukáže také v akci na místní vrchařské trati. On-line živý přenos můžete sledovat zde.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud