Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes v Goodwoodu předvádí vrcholné AMG verze „áčkové“ třídy. Pod kapotami hatchbacku i stylového sedanu pracují nejsilnější produkční čtyřválce světa.

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se již Mercedes rozhodl představit nejsilnější zástupce nejmenší třídy A – přesněji tedy hatchback AMG A 45 a stylový sedan se splývavou zádí AMG CLA 45. Po vzoru větších modelů Mercedesu-AMG přitom nyní „áčka“ přijíždějí také ve dvou úrovních naladění.

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Po stránce designu se ostrá třída A i CLA vyznačuje samozřejmě agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a taky nechybí nižší prahy či křídlo na zádi. Podběhy pak vyplní 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly.

Mercedes-AMG je však nejpyšnější na samotné motorizace obou modelů. Pod kapotami se totiž objevuje nový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s kódovým označením M139. Ten je popisován jako nejvýkonnější produkční čtyřválec světa. Podobně jako u jiných vozů divize AMG pak bude za složení celého motorů pro silná „áčka“ zodpovědný vždy jediný pracovník AMG, jehož podpis najdete na plaketě krytu motoru.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Nové A 45 a také CLA 45 budou přitom nabízeny ve dvou verzích. U základní specifikace tedy čekejte výkon 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m, zatímco o chlup silnější verze S obou modelů nabídnou 310 kW (421 koní) a točivý moment 500 N.m. Bez ohledu na variantu je vždy standardem pohon všech kol 4Matic+ a osmistupňová automatická převodovka.

Nejsilnější A 45 S zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny, kdežto CLA 45 S trvá stejná disciplína rovné 4 vteřiny. Slabší základní verze jsou v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší a jejich maximální rychlost je navíc elektricky limitována na 250 km/h. Verze S zato dosáhnou až 270 km/h. Posunutí omezovače na tuto hranici je však u základních verzí možným příplatkem v rámci balíčku AMG Driver‘s Package.

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Verze S mají rovněž v základní výbavě Drift režim (u základní verze za příplatek), který řidičům usnadní efektivní „pálení“ pneumatik na okruhu. Jízdních režimů mají nová AMG celkem šest, přičemž zmíněný Drift je kombinací režimu Race, vypnutí systému ESP a přepnutí převodovky do manuálního režimu.

Obě novinky se mají objevit na trhu ještě před koncem roku. Na cenovky si ještě budeme muset počkat. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nejspíš dvojka ukáže také v akci na místní vrchařské trati. On-line živý přenos můžete sledovat zde.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků