Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes v Goodwoodu předvádí vrcholné AMG verze „áčkové“ třídy. Pod kapotami hatchbacku i stylového sedanu pracují nejsilnější produkční čtyřválce světa.

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se již Mercedes rozhodl představit nejsilnější zástupce nejmenší třídy A – přesněji tedy hatchback AMG A 45 a stylový sedan se splývavou zádí AMG CLA 45. Po vzoru větších modelů Mercedesu-AMG přitom nyní „áčka“ přijíždějí také ve dvou úrovních naladění.

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Po stránce designu se ostrá třída A i CLA vyznačuje samozřejmě agresivnějšími nárazníky s velkými přístupy vzduchu vepředu, výrazným difuzorem a taky nechybí nižší prahy či křídlo na zádi. Podběhy pak vyplní 18- či až 19palcová AMG kola, za kterými se schovává posílená brzdová soustava. Ještě hlouběji se nachází přenastavený podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly.

Mercedes-AMG je však nejpyšnější na samotné motorizace obou modelů. Pod kapotami se totiž objevuje nový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s kódovým označením M139. Ten je popisován jako nejvýkonnější produkční čtyřválec světa. Podobně jako u jiných vozů divize AMG pak bude za složení celého motorů pro silná „áčka“ zodpovědný vždy jediný pracovník AMG, jehož podpis najdete na plaketě krytu motoru.

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake oficiálně: I s batohem dá stovku pod pět

Nové A 45 a také CLA 45 budou přitom nabízeny ve dvou verzích. U základní specifikace tedy čekejte výkon 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m, zatímco o chlup silnější verze S obou modelů nabídnou 310 kW (421 koní) a točivý moment 500 N.m. Bez ohledu na variantu je vždy standardem pohon všech kol 4Matic+ a osmistupňová automatická převodovka.

Nejsilnější A 45 S zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny, kdežto CLA 45 S trvá stejná disciplína rovné 4 vteřiny. Slabší základní verze jsou v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší a jejich maximální rychlost je navíc elektricky limitována na 250 km/h. Verze S zato dosáhnou až 270 km/h. Posunutí omezovače na tuto hranici je však u základních verzí možným příplatkem v rámci balíčku AMG Driver‘s Package.

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Verze S mají rovněž v základní výbavě Drift režim (u základní verze za příplatek), který řidičům usnadní efektivní „pálení“ pneumatik na okruhu. Jízdních režimů mají nová AMG celkem šest, přičemž zmíněný Drift je kombinací režimu Race, vypnutí systému ESP a přepnutí převodovky do manuálního režimu.

Obě novinky se mají objevit na trhu ještě před koncem roku. Na cenovky si ještě budeme muset počkat. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nejspíš dvojka ukáže také v akci na místní vrchařské trati. On-line živý přenos můžete sledovat zde.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků