Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Nejsilnější „áčkové“ Mercedesy už jsou k mání rovněž u nás. Cenovky už má jak klasický hatchback, tak i stylový sedan CLA a jeho praktičtější kombi varianta Shooting Brake.

Klíčovým prvkem všech nedávno předvedených nejsilnějších Mercedesů třídy A od AMG je samozřejmě motor pod kapotou. Hatchback třídy A, CLA i CLA Shooting Brake s číslovkami 45 se spoléhají na nový přeplňovaný čtyřválec M139 o objemu dvou litrů, který automobilka popisuje jako nejvýkonnější produkční čtyřválec světa.

Výkonností hodnoty se u trojice modelů neliší a stejně tak jsou všechny vozy dostupné ve dvou úrovních naladění. Standardně tedy nejsilnější „áčka“ produkují 285 kW (387 koní) a točivý moment 480 N.m, zatímco o chlup silnější verze S nabídnou 310 kW (421 koní) a točivý moment 500 N.m. Bez ohledu na variantu je vždy standardem pohon všech kol 4Matic+ a osmistupňová automatická převodovka.

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Cenovky samozřejmě začínají u klasického hatchbacku A 45, který startuje na částce 1.429.010 Kč za základní verzi, respektive na 1.535.490 Kč za verzi A 45 S. Výbavou jsou modely AMG úplným vrcholem třídy A, přičemž se sportovní kousky odlišují kromě agresivnějšího vzezření taky například posílenou brzdovou soustavou, přenastaveným podvozek s adaptivními tlumiči, dodatečnými výztuhami a lehčími hliníkovými díly.

Zájemci o CLA 45 si musí připravit minimálně 1.435.060 Kč, jehož cena se u verze S zvyšuje na 1.547. 590 Kč. Dále vzhůru pak pokračuje CLA 45 Shooting Brake, který s větším kufrem startuje na 1.464.433 Kč, v případě verze S na 1.576.963 Kč.

Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake: I stylový kombík už nabídne až 421 koní

Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake: I stylový kombík už nabídne až 421 koní

Výkonnější S varianty nejsou dražší jen kvůli vyššímu počtu koní pod kapotou, dále totiž přidávají do výbavy například volič jízdních režimů na volantu, posunuty omezovač rychlosti na 270 km/h (ze standardních 250 km/h) nebo rovněž Drift režim, který řidičům usnadní efektivní „pálení“ pneumatik na okruhu. Vše zmíněné má být nicméně dostupné i pro základní verze v příplatkovém balíčku AMG Driver‘s Package. Tento příplatek však v českém konfigurátoru zatím není.

Mercedes-AMG A 45 4Matic+: Technická data a české ceny
Verze A 45 A 45 S
Zdvihový objem [cm3] 1991 1991
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 285/6500 310/6750
Točivý moment [N.m/min] 480/4750-5000 500/5000-5250
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,0 3,9
Spotřeba [l/100 km] 8,3-8,4 8,3-8,4
Provozní hmotnost [kg] 1545 1550
Základní cena [Kč] 1.429.010 1.535.490
Mercedes-AMG CLA 45 4Matic+: Technická data a české ceny
Verze CLA 45
(Shooting Brake)
CLA 45 S
(Shooting Brake)
Zdvihový objem [cm3] 1991 1991
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 285/6500 310/6750
Točivý moment [N.m/min] 480/4750-5000 500/5000-5250
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,1 4,0
Spotřeba [l/100 km] 8,1-8,2
(8,3-8,4)
8,1-8,3
(8,2-8,4)
Provozní hmotnost [kg] 1585
(neuvedeno)
1600​
(neuvedeno)
Základní cena [Kč] 1.435.060
(1.464.433)
1.547. 590
(1.576.963)
Údaje v závorkách platí pro karoserii Shooting Brake.
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků