Mercedes-AMG A 35 4Matic sedan oficiálně: Audi S3 musí zuřit vzteky

Stejný výkon jako ostrý hatchback, elegantnější karoserie a konečně rival pro Audi S3 Limuzína. To je novinka od Mercedesu ve zkratce.

Líbilo se vám ostré Áčko ale postrádali jste batoh vzadu? Tak to máme skvělou zprávu, Mercedes-Benz chystá i pro svůj nejmenší tříprostorový model verzi AMG. Postavit druhý ostrý model Mercedesu na kompaktní platformě nebylo těžké, stačilo implementovat techniku z hatchbacku.

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Pod kapotou se nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 225 kW (306 koní) a točivým momentem 400 N.m. Síla jde na všechna čtyři kola skrze 7stupňovou převodovku 7G-DCT. Maximální rychlost je i zde omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h je však o něco delší, konkrétně o jednu desetinu sekundy. Výsledných 4,8 sekundy pak na Audi dvě desetiny ztrácí.

Systém pohonu všech kol 4Matic pracuje většinou s předními koly a v závislosti na podmínkách nebo stylu jízdy dokáže rozložit hnací síly mezi nápravy v poměru 50:50. Vpředu McPherson, vzadu víceprvek, adaptivní tlumiče na přání. Prostě klasika.

Audi zvažuje dvě ostré verze SUV Q2. Mohou dostat motory z S3 a RS3

Audi zvažuje dvě ostré verze SUV Q2. Mohou dostat motory z S3 a RS3

V porovnání s hatchbackem jde po vzhledové stránce o téměř identické vozy. Zepředu je téměř nerozeznáte. I sedan se navíc chlubí 18palcovými koly, zadním difuzorem a dvojitým výfukovým systémem. Aerodynamický paket, přidávající třeba přední splitter, je na přání, stejně jako speciální volant AMG Performance pocházející z modelu C63.

A 35 4Matic sedan se začne prodávat ještě tento rok. Jen pokud si chcete vyšlápnout na souseda, který má eReStrojku v limuzíně, budete si muset počkat na A 45 AMG sedan.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků