Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Nová generace Mercedesu-Benz třídy A konečně přijíždí také ve výkonné variantě AMG. S náloží tří set koní, pohonem všech kol a drsným vzezřením půjde o vůbec nejdostupnější plnokrevné AMG.

Mercedes-AMG se pouští do bitky ostrých hatchbacků a nejnovějším přírůstkem A 35 4Matic chce konkurovat například Volkswagenu Golf R nebo Audi S3. Exteriér standardní třídy A tak razantně přiostřil s agresivnější přídí se splitterem, lehkými 18palcovými koly, zadním difuzorem a nepřehlédnutelným křídlem na střeše.

Německý výrobce stejně jako v minulosti plánuje ještě ostřejší verze A 45 a A 45 S s výkonem okolo 400 koní, a právě proto se nová A35 stává základním modelem v nabídce vozů AMG. Pod kapotou má totiž turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 225 kW (306 koní) a točivém momentu 400 Nm.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Ostrý pětidveřový hatchback zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,7 vteřiny a jeho maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h. Mercedes ovšem tvrdí, že s A 35 by neměla být zábava jen v přímce. Upravený variabilní pohon všech kol 4Matic je prý schopný rozdělit sílu na kola přední a zadní nápravy v poměru 50:50, ale přitom zajistit „plno zábavy při řízení“. K tomu byly pozměněny i převodové poměry automatické dvouspojkové převodovky se sedmi stupni.

Podvozek základního AMG dostal pár nových dílů, upravena byla geometrie, vyladilo se řízení s proměnlivým účinkem posilovače, volitelně jsou k dostání sportovní adaptivní tlumiče a na kolech se standardně objevují silnější brzdy s kotouči o průměru 350 mm vepředu a 330 mm vzadu.

Kodiaq RS má virtuální kokpit s otáčkoměrem uprostřed. Jako RS od Audi

Kodiaq RS má virtuální kokpit s otáčkoměrem uprostřed. Jako RS od Audi

Řidič má poté k dispozici celkem pět jízdních režimů – „Slippery“ (pro jízdu na mokru či sněhu), „Comfort“ (s pohodlnějším nastavením řízení, podvozku, odezvy motoru a převodovky) a zbylou trojici „Sport“, „Sport +“ a „Individual“ zřejmě není nutné rozebírat.

Uvnitř A 35 jde o klasický případ sportovních sedaček AMG, volantu čalouněného Alcantarou a kůží, kontrastního prošívání a dekorů. V infotainment systému MBUX najdete i aplikaci ke sledování vašeho počínání na okruhu. Lze tak měřit časy jednotlivých kol s průběžným ukazatelem vašeho pokroku (zda jste zrovna rychlejší či pomalejší) a po jízdě si můžete zkontrolovat data ohledně zrychlení, brzdění, max. rychlosti, přetížení apod.

Nový Mercedes-AMG A35 4Matic se od 2. října ukáže také na autosalonu v Paříži. První auta se dostanou k zákazníkům v lednu příštího roku. Na české ceny si ještě musíme počkat.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik