Nová generace Mercedesu-Benz třídy A konečně přijíždí také ve výkonné variantě AMG. S náloží tří set koní, pohonem všech kol a drsným vzezřením půjde o vůbec nejdostupnější plnokrevné AMG.
Mercedes-AMG se pouští do bitky ostrých hatchbacků a nejnovějším přírůstkem A 35 4Matic chce konkurovat například Volkswagenu Golf R nebo Audi S3. Exteriér standardní třídy A tak razantně přiostřil s agresivnější přídí se splitterem, lehkými 18palcovými koly, zadním difuzorem a nepřehlédnutelným křídlem na střeše.
Německý výrobce stejně jako v minulosti plánuje ještě ostřejší verze A 45 a A 45 S s výkonem okolo 400 koní, a právě proto se nová A35 stává základním modelem v nabídce vozů AMG. Pod kapotou má totiž turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 225 kW (306 koní) a točivém momentu 400 Nm.
Ostrý pětidveřový hatchback zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,7 vteřiny a jeho maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h. Mercedes ovšem tvrdí, že s A 35 by neměla být zábava jen v přímce. Upravený variabilní pohon všech kol 4Matic je prý schopný rozdělit sílu na kola přední a zadní nápravy v poměru 50:50, ale přitom zajistit „plno zábavy při řízení“. K tomu byly pozměněny i převodové poměry automatické dvouspojkové převodovky se sedmi stupni.
Podvozek základního AMG dostal pár nových dílů, upravena byla geometrie, vyladilo se řízení s proměnlivým účinkem posilovače, volitelně jsou k dostání sportovní adaptivní tlumiče a na kolech se standardně objevují silnější brzdy s kotouči o průměru 350 mm vepředu a 330 mm vzadu.
Řidič má poté k dispozici celkem pět jízdních režimů – „Slippery“ (pro jízdu na mokru či sněhu), „Comfort“ (s pohodlnějším nastavením řízení, podvozku, odezvy motoru a převodovky) a zbylou trojici „Sport“, „Sport +“ a „Individual“ zřejmě není nutné rozebírat.
Uvnitř A 35 jde o klasický případ sportovních sedaček AMG, volantu čalouněného Alcantarou a kůží, kontrastního prošívání a dekorů. V infotainment systému MBUX najdete i aplikaci ke sledování vašeho počínání na okruhu. Lze tak měřit časy jednotlivých kol s průběžným ukazatelem vašeho pokroku (zda jste zrovna rychlejší či pomalejší) a po jízdě si můžete zkontrolovat data ohledně zrychlení, brzdění, max. rychlosti, přetížení apod.
Nový Mercedes-AMG A35 4Matic se od 2. října ukáže také na autosalonu v Paříži. První auta se dostanou k zákazníkům v lednu příštího roku. Na české ceny si ještě musíme počkat.