Mercedes představil rodinu AMG 53. Tyto hybridy snad nemají chybu

S příchodem nové generace Mercedesu CLS se diskutovalo o nové variantě s označením AMG 53. Nyní je to oficiální, navíc i v modelech E, E kupé a E kabrio.

článku k představení nové generace Mercedesu CLS jsme informovali o systému EQ Boost, který není ničím jiným než mezi motorem a devítistupňovou převodovkou umístěný startér-generátorem pracujícím se 48voltovým palubním systémem. Ten dokáže krátkodobě zvýšit výstupní parametry agregátu, umožňuje „plachtit“ s vypnutým motorem a eliminuje prodlevu přeplňování.

Dnes si o ní řekneme ve spojitosti s vozy Mercedes-AMG 53 4Matic+. Je jich celá rodina, konkrétně kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé CLS. Pod kapotou mají třílitrový řadový šestiválec spalující benzin, přičemž samotný agregát dává výkon 320 kW (435 koní) v 6100 otáčkách a točivý moment 520 N.m v rozmezí 1800-5800 otáček. Už to samo o sobě je super, všemu ale sekunduje právě systém EQ Boost schopný krátkodobě poskytnout dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m.

AMG zase míchá s číselným označením. 53 dostane jako první nové CLS

AMG zase míchá s číselným označením. 53 dostane jako první nové CLS

Jistě vám neuniklo, že spojení řadového benzinového šestiválce a systému EQ Boost už Mercedes-Benz představil u modelu CLS 450 4Matic, tam ale elektrických 16 kW a 250 N.m doplňuje „pouhých“ 270 kW šestiválce. Takový vůz dokáže v kombinovaném cyklu jezdit za 7,5 l/100 km a sprint z klidu na 100km/h zvládne za 4,8 sekundy. Výkonnější Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ zvládne tytéž disciplíny za 8,4 l/100 km a 4,5 sekundy.

Další karosářské varianty na tom nejsou s dynamikou výrazně jinak – spotřeba a akcelerace se liší maximálně o 0,1 l/100 km, respektive desetinu sekundy. Všechny verze AMG 53 mohou standardně upalovat rychlostí 250 km/h, případně 270 km/h a AMG Driver's paketem.

Rodina Mercedes-AMG 53 4Matic+ dostupná technická data
Verze CLS 53 4Matic+ E 53 4Matic+ Coupé E 53 4Matic+ Cabriolet
Zdvihový objem [cm3] 2999 2999 2999
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 320+16* 320+16* 320+16*
Točivý moment [N.m/min] 520+250* 520+250* 520+250*
Převodovka 9TCT 9TCT 9TCT
Max. rychlost [km/h] 250(270**) 250(270**) 250(270**)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,4 4,5
Komb. spotř. [l/100 km] 8,4 8,4 8,5
*EQ Boost, **s AMG Driver´s paketem
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků