Mercedes představil rodinu AMG 53. Tyto hybridy snad nemají chybu

S příchodem nové generace Mercedesu CLS se diskutovalo o nové variantě s označením AMG 53. Nyní je to oficiální, navíc i v modelech E, E kupé a E kabrio.

článku k představení nové generace Mercedesu CLS jsme informovali o systému EQ Boost, který není ničím jiným než mezi motorem a devítistupňovou převodovkou umístěný startér-generátorem pracujícím se 48voltovým palubním systémem. Ten dokáže krátkodobě zvýšit výstupní parametry agregátu, umožňuje „plachtit“ s vypnutým motorem a eliminuje prodlevu přeplňování.

Dnes si o ní řekneme ve spojitosti s vozy Mercedes-AMG 53 4Matic+. Je jich celá rodina, konkrétně kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé CLS. Pod kapotou mají třílitrový řadový šestiválec spalující benzin, přičemž samotný agregát dává výkon 320 kW (435 koní) v 6100 otáčkách a točivý moment 520 N.m v rozmezí 1800-5800 otáček. Už to samo o sobě je super, všemu ale sekunduje právě systém EQ Boost schopný krátkodobě poskytnout dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m.

AMG zase míchá s číselným označením. 53 dostane jako první nové CLS

AMG zase míchá s číselným označením. 53 dostane jako první nové CLS

Jistě vám neuniklo, že spojení řadového benzinového šestiválce a systému EQ Boost už Mercedes-Benz představil u modelu CLS 450 4Matic, tam ale elektrických 16 kW a 250 N.m doplňuje „pouhých“ 270 kW šestiválce. Takový vůz dokáže v kombinovaném cyklu jezdit za 7,5 l/100 km a sprint z klidu na 100km/h zvládne za 4,8 sekundy. Výkonnější Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ zvládne tytéž disciplíny za 8,4 l/100 km a 4,5 sekundy.

Další karosářské varianty na tom nejsou s dynamikou výrazně jinak – spotřeba a akcelerace se liší maximálně o 0,1 l/100 km, respektive desetinu sekundy. Všechny verze AMG 53 mohou standardně upalovat rychlostí 250 km/h, případně 270 km/h a AMG Driver's paketem.

Rodina Mercedes-AMG 53 4Matic+ dostupná technická data
Verze CLS 53 4Matic+ E 53 4Matic+ Coupé E 53 4Matic+ Cabriolet
Zdvihový objem [cm3] 2999 2999 2999
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 320+16* 320+16* 320+16*
Točivý moment [N.m/min] 520+250* 520+250* 520+250*
Převodovka 9TCT 9TCT 9TCT
Max. rychlost [km/h] 250(270**) 250(270**) 250(270**)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,4 4,5
Komb. spotř. [l/100 km] 8,4 8,4 8,5
*EQ Boost, **s AMG Driver´s paketem
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků