Mercedes A45 AMG: malá štika potvrzena, první informace

Značka Mercedes-Benz potvrdila, že plánuje výrobu špičkového provedení své nejmenší řady A-Class. Ponese (nezbytné) označení AMG, z 0 na 100 km/h zrychlí pod 5,0 s a prodávat se začne na počátku příštího roku.
Mercedes A45 AMG: malá štika potvrzena, první informace

Britský magazín Autocar zveřejnil první informace k připravované premiéře špičkového modelu A45 AMG, který se stane nejrychlejší verzí základního modelu Mercedes-Benz A-Class třetí generace představeného letos na autosalonu v Ženevě. Půjde zároveň o vůbec první automobil s pohonem uloženým vpředu napříč, jaký kdy u AMG vyrobili.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A45 AMG míří především proti Audi RS3 a BMW M135i a zvenčí bude zřejmě vypadat velmi podobně jako sada AMG připravená pro standardní "áčka"

O pohon verze A45 AMG se postará modifikovaná jednotka převzatá z běžné verze A250 (nová A-Class se začne prodávat koncem letošního roku) v podobě zážehového čtyřválce s objemem 2,0 l a přeplňováním. Díky nové hlavě válců a sadě dalších zásadních modifikací má motor dosahovat výkonu 335 koní (246 kW) a točivého momentu „výrazně nad hranicí 400 Nm“.

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Šéf vývoje divize AMG Tobias Moers tvrdí, že jejich cílem je minimálně dorovnat zejména konkurenční kompaktní hatchbacky Audi RS3 a BMW M135i, a to i přes nižší objem. Připomeňme, že Audi RS3 má pětiválec EA255 s objemem 2,5 l, výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem 450 Nm, zatímco BMW M135i disponuje šestiválcem N55 o objemu 3,0 l, výkonu „jen“ 320 koní (235 kW) a točivém momentu opět 450 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A45 AMG dostane sportovní podvozek a nové aerodynamické díly 

Po konstrukční stránce má Mercedes-Benz A45 AMG blíže k Audi RS3. Kromě čtyřválcového motoru se tak můžeme těšit na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a pohon všech kol skrze modifikovanou spojku Haldex, přičemž s ohledem na požadavky dynamické jízdy má jít větší část točivého momentu na kola zadní nápravy. Díky start/stop systému, regenerativnímu brzdění a dalším „ekologickým“ opatřením má v této trojici Mercedes A45 AMG vykazovat nejnižší spotřebu paliva. 

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Oproti standardnímu provedení „áčka“ má A45 AMG disponovat širším rozchodem kol, nižší světlostí, tužším odladěním tlumičů a pružin, zkrutnými stabilizátory většího průřezu nebo speciálními silentbloky závěsů kol, jejichž základní koncepce (McPherson vpředu, „multi-link“ vzadu) zůstane zachována. Brzdová soustava bude náležitě posílena, zvenčí se můžeme těšit na rozevlátý bodykit a pár elipsoidních koncovek výfuků.

Zdroj: Autocar

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků