Mercedes A E-Cell: víme více o produkční verzi

Mercedes-Benz uvolnil další snímky a informace k elektromobilu, který se již brzy objeví na evropských silnicích. Co nabídne?

Novinka nese označení E-Cell a vychází z kompaktního modelu A, o schválení jeho sériové výroby jsme psali na tomto místě. Mercedes-Benz hodlá vyrobit zatím pět stovek těchto vozů a nabídnout je formou zvláštního leasingu zákazníkům v německu, Francii a Holandsku. O pohon se stará sada kapalinou chlazených li-ionových akumulátorů 36 kWh, díky nimž E-Cell ujede na jedno nabití zhruba 200 km v kombinovaném režimu NEDC (New European Driving Cycle). Normované dobíjení NEDC pro 100 km jízdy trvá osm, nebo tři hodiny, podle toho, zda využijete běžné sítě 230V, nebo pouličních dobíjecích stanic (400V).

Podle vyjádření automobilky má E-Cell nabízet stejnou hladinu komfortu, prostoru a bezpečnosti jako výchozí provedení řady A s konvenčními spalovacími motory. Vpředu uložený elektromotor dává trvalý výkon až 68 koní (50 kW), který lze dočasně, třeba při předjíždění, navýšit až na 95 koní (71 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 290 Nm. Zrychlení z klidu na 60 km/h proběhne za 5,5 s, klasická „stovka“ trvá 14 s. Nejvyšší rychlost je elektricky omezena na 150 km/h, což jsou poměrně solidní parametry, k nimž je třeba přičíst tichý provoz, plynulý zátah a nulové přímé emise škodlivých plynů. 

Do standardní výbavy patří třeba klimatizace Thermotronic nebo měnič na 12V. Spuštění výroby modelu E-Cell má proběhnout ve chvíli, kdy bude dokončena pokusná síť sedmi stovek stanic pro dobíjení elektřiny v německé oblasti Baden-Württemberg. O vybudování plánované infrastruktury postará koncern Daimler ve spolupráci se společností Energie Baden-Württemberg AG. Jejich výstavba má být dokončena do konce příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes A E-Cell
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků