Mercedes A E-Cell: víme více o produkční verzi

Mercedes-Benz uvolnil další snímky a informace k elektromobilu, který se již brzy objeví na evropských silnicích. Co nabídne?

Novinka nese označení E-Cell a vychází z kompaktního modelu A, o schválení jeho sériové výroby jsme psali na tomto místě. Mercedes-Benz hodlá vyrobit zatím pět stovek těchto vozů a nabídnout je formou zvláštního leasingu zákazníkům v německu, Francii a Holandsku. O pohon se stará sada kapalinou chlazených li-ionových akumulátorů 36 kWh, díky nimž E-Cell ujede na jedno nabití zhruba 200 km v kombinovaném režimu NEDC (New European Driving Cycle). Normované dobíjení NEDC pro 100 km jízdy trvá osm, nebo tři hodiny, podle toho, zda využijete běžné sítě 230V, nebo pouličních dobíjecích stanic (400V).

Podle vyjádření automobilky má E-Cell nabízet stejnou hladinu komfortu, prostoru a bezpečnosti jako výchozí provedení řady A s konvenčními spalovacími motory. Vpředu uložený elektromotor dává trvalý výkon až 68 koní (50 kW), který lze dočasně, třeba při předjíždění, navýšit až na 95 koní (71 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 290 Nm. Zrychlení z klidu na 60 km/h proběhne za 5,5 s, klasická „stovka“ trvá 14 s. Nejvyšší rychlost je elektricky omezena na 150 km/h, což jsou poměrně solidní parametry, k nimž je třeba přičíst tichý provoz, plynulý zátah a nulové přímé emise škodlivých plynů. 

Do standardní výbavy patří třeba klimatizace Thermotronic nebo měnič na 12V. Spuštění výroby modelu E-Cell má proběhnout ve chvíli, kdy bude dokončena pokusná síť sedmi stovek stanic pro dobíjení elektřiny v německé oblasti Baden-Württemberg. O vybudování plánované infrastruktury postará koncern Daimler ve spolupráci se společností Energie Baden-Württemberg AG. Jejich výstavba má být dokončena do konce příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes A E-Cell

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků