Mercedes A E-Cell: víme více o produkční verzi

Mercedes-Benz uvolnil další snímky a informace k elektromobilu, který se již brzy objeví na evropských silnicích. Co nabídne?

Novinka nese označení E-Cell a vychází z kompaktního modelu A, o schválení jeho sériové výroby jsme psali na tomto místě. Mercedes-Benz hodlá vyrobit zatím pět stovek těchto vozů a nabídnout je formou zvláštního leasingu zákazníkům v německu, Francii a Holandsku. O pohon se stará sada kapalinou chlazených li-ionových akumulátorů 36 kWh, díky nimž E-Cell ujede na jedno nabití zhruba 200 km v kombinovaném režimu NEDC (New European Driving Cycle). Normované dobíjení NEDC pro 100 km jízdy trvá osm, nebo tři hodiny, podle toho, zda využijete běžné sítě 230V, nebo pouličních dobíjecích stanic (400V).

Podle vyjádření automobilky má E-Cell nabízet stejnou hladinu komfortu, prostoru a bezpečnosti jako výchozí provedení řady A s konvenčními spalovacími motory. Vpředu uložený elektromotor dává trvalý výkon až 68 koní (50 kW), který lze dočasně, třeba při předjíždění, navýšit až na 95 koní (71 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 290 Nm. Zrychlení z klidu na 60 km/h proběhne za 5,5 s, klasická „stovka“ trvá 14 s. Nejvyšší rychlost je elektricky omezena na 150 km/h, což jsou poměrně solidní parametry, k nimž je třeba přičíst tichý provoz, plynulý zátah a nulové přímé emise škodlivých plynů. 

Do standardní výbavy patří třeba klimatizace Thermotronic nebo měnič na 12V. Spuštění výroby modelu E-Cell má proběhnout ve chvíli, kdy bude dokončena pokusná síť sedmi stovek stanic pro dobíjení elektřiny v německé oblasti Baden-Württemberg. O vybudování plánované infrastruktury postará koncern Daimler ve spolupráci se společností Energie Baden-Württemberg AG. Jejich výstavba má být dokončena do konce příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes A E-Cell
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků