Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Ani Mercedes nezůstane v Ženevě pozadu. Pátého března oficiálně odhalí vrchol řady A, který má pod kapotou nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec na trhu.
Seznam kapitol
  1. Mercedes A 45 AMG, Technické údaje, Video
  2. Fotogalerie

Mercedes oficiálně představuje vrchol řady A. Provedení A 45 AMG dostalo pod kapotou aktuálně nejvýkonnější čtyřválec na trhu. Konkrétně se bavíme o přeplňované jednotce s objemem 1991 ccm naladěné na 360 koní a 450 Nm, což jsou parametry, které obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

Mercedes-Benz A 250 Sport – první jízdní dojmy

Mercedes-Benz A 250 Sport – první jízdní dojmy

Na druhé straně ale Mercedes slibuje velice zajímavou spotřebu, která by se měla pohybovat kolem sedmi litrů. Navíc tento motor plní normu Euro 6. Samozřejmě nemůže chybět start/stop systém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes A 45 AMG používá dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift DCT, která si propůjčila software z SLS AMG. Řidič má k dispozici tři jízdní režimy a systém Race Start. Režim C znamená Controlled Efficiency, což mluví samo za sebe. Mimochodem start/stop je aktivovaný pouze v tomto režimu. Alternativou je sportovní mód S a samozřejmě Manual pro řazení pádly pod volantem. Standardní pohon všech kol používá vícelamelovou elektrohydraulickou mezinápravovou spojku umístěnou u zadního diferenciálu.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

Standardem pro Mercedes-Benz A 45 AMG jsou osmnáctipalcová kola, za příplatek si můžete pořídit disky ještě o palec větší. Sportovní podvozek dostal brzdy s kotouči o rozměru 350 x 32 mm vpředu, respektive 330 x 22 mm vzadu. Posilovač řízení je elektromechanický.

Mercedes-Benz A 45 AMG má premiéru naplánovanou na 5. března. Prodeje odstartují na německém trhu letos v červenci. Kolik bude tato bez přehánění raketa stát, to zatím Mercedes tají. 

Displacement

1991 cc

Bore x stroke

83.0 x 92.0 mm

Compression ratio

8.6 : 1

Output

265 kW (360 hp) at 6000 rpm

Max. torque

450 Nm at 2250 - 5000 rpm

Engine weight (dry)

148 kg

Maximum engine speed

6700 rpm

Power density

133 kW (181 hp)

Peak pressure

up to 140 bar

Maximum charge pressure

1.8 bar

Fuel consumption NEDC combined

6.9 – 7.1 l/100 km

CO2 emissions

161-165 g/km

Emissions standard

EU6

Acceleration 0-100 km/h

4.6 s

Top speed

250 km/h


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes A 45 AMG, Technické údaje, Video
  2. Fotogalerie

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků