Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Ani Mercedes nezůstane v Ženevě pozadu. Pátého března oficiálně odhalí vrchol řady A, který má pod kapotou nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec na trhu.
Seznam kapitol
  1. Mercedes A 45 AMG, Technické údaje, Video
  2. Fotogalerie

Mercedes oficiálně představuje vrchol řady A. Provedení A 45 AMG dostalo pod kapotou aktuálně nejvýkonnější čtyřválec na trhu. Konkrétně se bavíme o přeplňované jednotce s objemem 1991 ccm naladěné na 360 koní a 450 Nm, což jsou parametry, které obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

Mercedes-Benz A 250 Sport – první jízdní dojmy

Mercedes-Benz A 250 Sport – první jízdní dojmy

Na druhé straně ale Mercedes slibuje velice zajímavou spotřebu, která by se měla pohybovat kolem sedmi litrů. Navíc tento motor plní normu Euro 6. Samozřejmě nemůže chybět start/stop systém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes A 45 AMG používá dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift DCT, která si propůjčila software z SLS AMG. Řidič má k dispozici tři jízdní režimy a systém Race Start. Režim C znamená Controlled Efficiency, což mluví samo za sebe. Mimochodem start/stop je aktivovaný pouze v tomto režimu. Alternativou je sportovní mód S a samozřejmě Manual pro řazení pádly pod volantem. Standardní pohon všech kol používá vícelamelovou elektrohydraulickou mezinápravovou spojku umístěnou u zadního diferenciálu.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

Standardem pro Mercedes-Benz A 45 AMG jsou osmnáctipalcová kola, za příplatek si můžete pořídit disky ještě o palec větší. Sportovní podvozek dostal brzdy s kotouči o rozměru 350 x 32 mm vpředu, respektive 330 x 22 mm vzadu. Posilovač řízení je elektromechanický.

Mercedes-Benz A 45 AMG má premiéru naplánovanou na 5. března. Prodeje odstartují na německém trhu letos v červenci. Kolik bude tato bez přehánění raketa stát, to zatím Mercedes tají. 

Displacement

1991 cc

Bore x stroke

83.0 x 92.0 mm

Compression ratio

8.6 : 1

Output

265 kW (360 hp) at 6000 rpm

Max. torque

450 Nm at 2250 - 5000 rpm

Engine weight (dry)

148 kg

Maximum engine speed

6700 rpm

Power density

133 kW (181 hp)

Peak pressure

up to 140 bar

Maximum charge pressure

1.8 bar

Fuel consumption NEDC combined

6.9 – 7.1 l/100 km

CO2 emissions

161-165 g/km

Emissions standard

EU6

Acceleration 0-100 km/h

4.6 s

Top speed

250 km/h


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes A 45 AMG, Technické údaje, Video
  2. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků