Mercedes A 170 CDI L: místa jako v Superbu (megatest)

Mercedes Benz řady A patří svojí délkou do třídy malých aut. Nicméně svými možnostmi, vnitřním prostorem, vysokou stavbou a zejména cenou ho můžeme bez problému zařadit do nižší střední. Testovali jsme prodlouženou verzi s nejvýkonnějším turbodieselem.
Mercedes A 170 CDI L: místa jako v Superbu (megatest)
Seznam kapitol
  1. Áčko je malé MPV; vzadu je místa skutečně nadbytek
  2. Zavazadlový prostor, vzhled, jízdní vlastnosti
  3. Palubní deska, ergonomie ovládání, odkládací prostory
  4. Sedačky, pohodlí při jízdě, místo vzadu, nafťák pod kapotou
  5. Pružnost, spotřeba, převody, řízení
  6. Plusy a minusy, parametry, přehled výbavy

Zavazadlový prostor je na to, jak je auto malé, poměrně velký. Má velikost 390 litrů, kterou lze zvětšit posunutím zadních sedaček; nárůst ve velikosti ovšem technická data nezmiňují. Páté dveře jsou zcela kolmé, při jejich zavírání musíte vynaložit více síly, dveře se nezavřou samovolně. Ocenil bych, kdyby se otevírala více, nějakých deset centimetrů k dobru by stačilo; osoby nad 180 cm se mohou hlavou s dveřmi docela snadno „potkat“. Nakládací hrana je docela nízko, nicméně není jako u většiny MPV na úrovni dna zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Otevření pátých dveří není dostatečné, vzrostlí lidé se musí ohýbat

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základní velikost zavazadlového prostoru --- Sklopená opěradla

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je dobře využitelný --- Pod podlahou se skrývá plnohodnotné rezervní 16" kolo

Pro ženy

Pojďme se ale podívat zase na chvíli ven. Áčko je na první pohled velmi hezké auto, které se líbí převážně ženám. Nemá prakticky žádnou příď, vzhledem připomíná spíše vůz třídy MPV než klasický hatchback. Krátká příď přechází okamžitě v čelní sklo, přičemž příď i sklo jsou v jedné rovině. Velmi hezky je řešení zadní sklo, které zasahuje do bočním strany vozu; efektní je rovněž zužující se boční sklo za zadními dveřmi. Áčko tak získává velmi dynamický vzhled, který nelze zaměnit s žádným jiným automobilem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Áčko vypadá skutečně velmi dobře

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů: páté dveře částečně zasahují do nárazníku --- výrazné světlomety
s čirou optikou --- motýlkové stěrače

Tip: Víte, jak bude vypadat nové Áčko? My ano.

Sedmnáctky jsou parádní

V základní výbavě jsou pouze patnáctipalcová kola, nicméně testovaný vůz měl příplatkové 17“ hliníky, které mají velmi povedený design. Vzhledem k velikosti kol 205/40 R17 jsou na kolech skutečně jen slupky, na nichž se Áčko cítí v zatáčkách velmi jistě. Je jasné, že nízkoprofilové pneumatiky vylepšují jízdní vlastnosti, má to ale i několik nevýhod. Auto je hodně citlivé na vyjeté koleje a nekvalitní povrchy, po nichž docela „skáče“.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
17" kola mají jen gumové „slupky“ --- V paketu Evolution jsou umístěny
blinkry ve zpětných zrcátkách

Nízkoprofilovým kolům navíc sekunduje poměrně měkce naladěný podvozek, což není právě ideální kombinace. Auto tak v zatáčkách sice dobře drží a těžko ho utrhnout, ale poměrně dost se naklání. Od dnes už zapomenutého převrácení v losím testu se Áčka prodávají standardně se stabilizačním systémem, takže pokud to přece jen přeženete, ESP vám pomůže. Pravda je, že jsem byl k autu zpočátku docela nedůvěřivý, než jsem zkusil rychlé vyhýbací manévry a prudké projíždění zatáček, osahával jsem si řízení delší dobu, než obvykle. Vědomí, že bych mohl auto převrátit, mne docela brzdilo.

Poznámka: V testu EuroNCAP získala A classe 27 bodů, čemuž odpovídají čtyři hvězdičky. Více na webu asociace.

Kvůli nízkoprofilovým pneumatikám jsou slyšet rázy od příčných nerovností, což se projevuje zejména na betonových dálnicích s posunutými „dlaždicemi“. Sedmnáctky tak sice opticky vylepšují vzhled vozu a zvyšují stabilitu v zatáčkách, osobně bych volil o palec menší kola, která by zajistila více pohodlí a menší citlivost na nerovnosti. Mimochodem, součástí výbavy je plnohodnotné rezervní 16“ kolo z lehké slitiny.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Áčko je malé MPV; vzadu je místa skutečně nadbytek
  2. Zavazadlový prostor, vzhled, jízdní vlastnosti
  3. Palubní deska, ergonomie ovládání, odkládací prostory
  4. Sedačky, pohodlí při jízdě, místo vzadu, nafťák pod kapotou
  5. Pružnost, spotřeba, převody, řízení
  6. Plusy a minusy, parametry, přehled výbavy
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků