Mercedes A 170 CDI L: místa jako v Superbu (megatest)

Mercedes Benz řady A patří svojí délkou do třídy malých aut. Nicméně svými možnostmi, vnitřním prostorem, vysokou stavbou a zejména cenou ho můžeme bez problému zařadit do nižší střední. Testovali jsme prodlouženou verzi s nejvýkonnějším turbodieselem.
Mercedes A 170 CDI L: místa jako v Superbu (megatest)
Seznam kapitol
  1. Áčko je malé MPV; vzadu je místa skutečně nadbytek
  2. Zavazadlový prostor, vzhled, jízdní vlastnosti
  3. Palubní deska, ergonomie ovládání, odkládací prostory
  4. Sedačky, pohodlí při jízdě, místo vzadu, nafťák pod kapotou
  5. Pružnost, spotřeba, převody, řízení
  6. Plusy a minusy, parametry, přehled výbavy

Kam patří Áčko?

Protože jsme dosud na AutoRevue.cz o Áčku příliš podrobně nepsali, pojďme si tento malý vůz představit. Mercedes Benz A je nejmenší vůz tohoto výrobce, který se řadí současně do nižší, tak do nižší střední třídy. Má totiž dvě verze: krátká, která má délku 3575 mm, je tedy jen o něco delší než Daewoo Matiz, druhá, delší verze má pak 3776 mm. Rozvor kratší verze činí slušných 2423 mm, delší má pak 2593 mm, což je o 17 cm více. Takto získaný prostor se velmi kladně projevil na vnitřním prostoru pro cestující na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prodloužená verze áčka má o 17 cm větší rozvor

Verze L (long) je nejen delší, ale také nepatrně vyšší, nicméně zde je už rozdíl skutečně jen v milimetrech. Obě Áčka mají vyšší stavbu, než běžné automobily této třídy, takže patří spíše do třídy MPV; zásluhu na tom má nejen karoserie, ale také variabilita interiéru. Zadní sedačky jsou posuvné, čímž se na úkor místa pro cestující zvětší již tak velký zavazadlový prostor (390 l, stejný pro krátkou i delší verzi). U delšího Áčka posunem sedaček cestující vzadu trpět rozhodně nebudou, i v té nejkrajnější pozici zbývá pro nohy stále přebytek místa. Naopak v krátkém Áčku už se budou cítit stísněně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzadu je místa skutečně mnoho. Vlevo sedačky úplně vzadu, uprostřed zcela vpředu a vpravo
pak vysunutá levá sedačka zcela vpřed

Malé MPV

Zadní sedačky mají rovněž možnost měnit sklon opěradel, ovšem jiná než krajní pozice není pro posez nijak pohodlná. Opěradla je možné zcela sklopit, nicméně mezi dnem zavazadlového prostoru a sedačkami je hodně vysoký schod. Důvodem je zcela rovná podlaha, jejíž výška je stejná jak v prostoru pro cestující, tak v zavazadlovém prostoru. Naštěstí je možné sedačky zcela vyjmout, takže vznikne skutečně rovná podlaha; ve verzi L tak získáte takřka 1800 litrů pro zavazadla. Manipulace se sedačkami není příliš jednoduchá, i po důkladném prostudování manuálu mi trvalo poměrně dlouho vrátit sedačku zpět. Mimochodem, vyjmout lze i sedačku spolujezdce, čímž se zavazadlový prostor ještě zvětší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Velikost zavazadlového prostoru se posunem sedaček zvětší
- vlevo posunutá levá sedačka, vpravo obě části

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Levá sedačka je zcela vyjmuta - vznikla zcela rovná podlaha

Místa hodně, ale pohodlí méně

Protože jsou sedačky na zcela rovné podlaze, což není příliš obvyklé (obvykle je místo pro nohy níže než podlaha zavazadlového prostoru), jsou kolena při usednutí vzadu docela vysoko. Stehna se tak neopírají o sedačku a nemají tak dostatečnou oporu, takže ačkoliv máte pro nohy dostatek místa, stejně se na delších trasách nebudete cítit úplně dobře. V prodloužené verzi je to ale podstatně lepší než v krátké, protože si můžete nohy více natáhnout; tím získají stehna lepší oporu než ve verzi krátké, kde to již možné není.

Ačkoliv A classe nepatří mezi nejširší automobily na trhu, těží z rovné podlahy v nohou cestujících vzadu. Není zde žádný středový tunel, nic, co by bránilo pohodlnému umístění nohou prostředního cestujícího. Pokud tedy budete vzadu cestovat tři, nebudete mít s umístěním nohou problémy, což se o většině malých aut říct skutečně nedá.

Klepněte pro větší obrázek  Cestující vzadu mají k dispozici zcela rovnou podlahu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Áčko je malé MPV; vzadu je místa skutečně nadbytek
  2. Zavazadlový prostor, vzhled, jízdní vlastnosti
  3. Palubní deska, ergonomie ovládání, odkládací prostory
  4. Sedačky, pohodlí při jízdě, místo vzadu, nafťák pod kapotou
  5. Pružnost, spotřeba, převody, řízení
  6. Plusy a minusy, parametry, přehled výbavy
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků