Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125

Automobilka Mercedes – Benz připravila pro milovníky svých dodávek luxusní výroční sérii Avantgarde Edition 125.

Automobilka Mercedes – Benz s pověstnou německou zarputilostí slaví již od ledna 125. výročí, jež letos uplynulo od přihlášení patentu na „vozidlo poháněné spalovacím motorem“. Oslavy mají být během letošního roku bujaré a jejich nejnověji zveřejněným prvkem se stane omezená edice dodávky Mercedes – Benz Viano Avantgarde Edition 125. Stane se pochopitelně vlajkovou lodí své řady a má se vyznačovat devatenáctipalcovými litými ráfky, chromovanými doplňky na krytech zrcátek a dalších prvcích vnější výstroje včetně předního nárazníku, prahů a zádě. Nabídka barev karoserie je striktně omezena na černou a stříbrnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě Viano Avantgarde Edition 125 ubytuje šestici cestujících na samostatných sedadlech, jež mohou být čalouněna kůží Lugano, nebo zcela nově vyvinutým syntetickým materiálem Twin Dinamica. Sedadla v zadní části přepravního prostoru jsou všestranně samostatně seřiditelná a podélně posuvná v kolejnicích. Řidič se pak může těšit na vylepšenou palubní desku s bílým podsvícením a sportovní pedály z leštěné nerezové oceli. K pohonu jsou vyhrazeny dvě šestiválcové jednotky, zážehová dává z objemu 3,5 l výkon 258 koní (190 kW), což stačí k dosažení rychlosti 217 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,4 s. Pokud vám jde spíše o hospodárnost, sáhnete po common-railu 3,0 l naladěném na 224 koní (165 kW) a 440 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě jen 201 km/h, nicméně zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 s je na dvoutunový kolos jistě zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V obou případech dostala série Avantgarde Edition 125 pohon zadních kol, automatickou převodovku a tužší odladění podvozku pro „sportovnější“ jízdní vlastnosti. Vznětový motor využívá techniky BlueEfficiency a jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činí 8,5 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 224 g/km. Edition 125 bude dostupná ve dvou délkách rozvoru a prodávat se začne s příchodem letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků