Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125

Automobilka Mercedes – Benz připravila pro milovníky svých dodávek luxusní výroční sérii Avantgarde Edition 125.

Automobilka Mercedes – Benz s pověstnou německou zarputilostí slaví již od ledna 125. výročí, jež letos uplynulo od přihlášení patentu na „vozidlo poháněné spalovacím motorem“. Oslavy mají být během letošního roku bujaré a jejich nejnověji zveřejněným prvkem se stane omezená edice dodávky Mercedes – Benz Viano Avantgarde Edition 125. Stane se pochopitelně vlajkovou lodí své řady a má se vyznačovat devatenáctipalcovými litými ráfky, chromovanými doplňky na krytech zrcátek a dalších prvcích vnější výstroje včetně předního nárazníku, prahů a zádě. Nabídka barev karoserie je striktně omezena na černou a stříbrnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě Viano Avantgarde Edition 125 ubytuje šestici cestujících na samostatných sedadlech, jež mohou být čalouněna kůží Lugano, nebo zcela nově vyvinutým syntetickým materiálem Twin Dinamica. Sedadla v zadní části přepravního prostoru jsou všestranně samostatně seřiditelná a podélně posuvná v kolejnicích. Řidič se pak může těšit na vylepšenou palubní desku s bílým podsvícením a sportovní pedály z leštěné nerezové oceli. K pohonu jsou vyhrazeny dvě šestiválcové jednotky, zážehová dává z objemu 3,5 l výkon 258 koní (190 kW), což stačí k dosažení rychlosti 217 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,4 s. Pokud vám jde spíše o hospodárnost, sáhnete po common-railu 3,0 l naladěném na 224 koní (165 kW) a 440 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě jen 201 km/h, nicméně zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 s je na dvoutunový kolos jistě zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V obou případech dostala série Avantgarde Edition 125 pohon zadních kol, automatickou převodovku a tužší odladění podvozku pro „sportovnější“ jízdní vlastnosti. Vznětový motor využívá techniky BlueEfficiency a jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činí 8,5 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 224 g/km. Edition 125 bude dostupná ve dvou délkách rozvoru a prodávat se začne s příchodem letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků