Mercedes – Benz SLR zajel čtvrtmíli za 10,29 s

Ladičské společnosti Platinum Motorsport, RENNtech, MACarbon a Exotics Boutique připravily zřejmě nejrychlejší M-B SLR na světě (+ video)
Seznam kapitol
  1. M-B SLR
  2. Fotogalerie

Dvoumístný speciál Mercedes – Benz SLR McLaren odešel do výslužby již v roce 2009, ale ještě vloni bylo pro velký zájem zákazníků oznámeno, že vznikne ještě doplňková série čítající 25 vozů. Dnešek patří následnickému modelu Mercedes – Benz SLS AMG (vzniklo též jeho elektrické provedení SLS E-Cell), původní SLR McLaren ale stále budí vášně.

Mercedes-Benz SLR McLaren: supersport pro 21.století (fascinace)

Mercedes-Benz SLR McLaren: supersport pro 21.století (fascinace)

M-B SLR McLaren

Špičkový sportovní model vznikl ve spolupráci Mercedesu s týmem McLaren. Cena vývoje překročila 200 mil. eur, o pohon se postaral osmiválec s výkonem 460 kW a točivým momentem 780 Nm.
 

Nestává se tak často, aby své síly spojilo více firem, jež se jinak chovají jako konkurenti. Pojem SLR McLaren však spojil ladičské značky Platinum Motorsport, RENNtech, MACarbon, Exotics Boutique a další a výsledkem se stal nejrychlejší vůz svého typu, jaký kdy brázdil silnice světa.

O aerodynamické úpravy se postarala společnost Mansory Renovatio, zatímco RENNtech zapracoval na pohonné jednotce. Ta díky upravenému přeplňování dosahuje výkonu okolo 781 koní (574 kW), což pochopitelně vede ke špičkovým jízdním výkonům. Již v březnu tento stroj nastoupil na start měřeného úseku závodní dráhy v americké Palm Beach, kde čtvrtmíli urazil za pouhých 10,29 s s výslednou rychlostí 216 km/h (pro větší názornost nahlédněte do článku, který jsme publikovali o voze Infiniti M35h, jež se právě čtvrtmílí zapsal do knihy rekordů).

Vůz disponuje upravenou převodovkou pro plynulejší a spolehlivý přenos točivého momentu na zadní kola a stavitelnými závodními pružicími jednotkami s hydraulickým přízdvihem v rozmezí 45 mm. Celek je opatřen dvacetipalcovými litými ráfky Agetro M140. Oficiální vozy z této malé série si svoji premiéru odbudou již příští měsíc na veletrhu SEMA v Las Vegas.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. M-B SLR
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků