Mercedes – Benz S: velký medvěd v Grand Edition

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku připravuje omezenou sérii svých velkých sedanů s přívlastkem Grand Edition.

Čas od času ve Stuttgartu připraví tovární, zpravidla luxusně pojatou sérii Grand Edition, jež zasahuje vozy Mercedes – Benz nejrozmanitějších druhů. Za zmínku stojí nejen „čtyřdveřové kupé“ Mercedes – Benz CLS Grand Edition z roku 2009 nebo stylové terénní monstra Mercedes – Benz GL Grand Edition a Mercedes – Benz ML Grand Edition, ale také komfortními prvky našlapaná dodávka Mercedes – Benz Sprinter Grand Edition. Tato společnost bude mít již záhy dalšího člena. Půjde o speciální verzi velkého sedanu S, k němuž se přívlastky jako „grand“ hodí poněkud lépe než k užitkovým vozům nebo off-roadům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tohle by měly být první snímky nového modelu S-Class Grand Edition

Model Mercedes – Benz S-Class Grand Edition je odvozen z letitého bestselleru mezi luxusními sedany a vzhledově má připomínat stroje AMG. K tomu přispívá především rozsáhlý bodykit AMG, který zahrnuje také agresivní přední i zadní nárazník, prahové obklady a ozdobné chromované koncovky výfukových soustav. Vozy S-Class Grand Edition budou vyjíždět na devatenáctipalcových ráfcích a disponují posílenou brzdovou soustavou AMG se stříbřitými brzdiči. Interiér vozu S-Class Grand Edition bude vylepšen koženým volantem, pedály z nerezové oceli, černě tónovanými obklady a speciálními koberci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě najdeme také osvětlovací soustavu Inteligent Light System s denním svícením jednotkami LED a celkem pěti základními jízdními režimy, ale také navigační soustavu Comand, hlasové ovládání a parkovací asistent. Zastánci benzínu mohou při výběru té správné verze vybírat mezi šestiválcem S350 s výkonem 272 koní (200 kW) a točivým momentem 350 Nm a osmiválcem 4,6 V8 naladěným na 340 koní (250 kW) a 460 Nm. Milovníci nafty mají k mání nový čtyřválec S250 CDI a šestiválec S350 BlueTec s výkony 204 koní (150 kW) a 235 koní (173 kW). Ceny ani další podrobnosti včetně časové dostupnosti zatím k dispozici nemáme.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků