Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek

Cíl, který automobilka sleduje představením studie bývá různý. Někdy je cílem ukázka umění designérů a někdy zase slouží spíše k představení zajímavého technického řešení.
Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek
Mercedes – Benz F400 Carving, který je vystaven na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu je více méně zástupcem druhé kategorie, i když jeho design jistě také upoutá na první pohled.

Klepněte pro větší obrázekNejdůležitější na studii, kterou u Mercedesu nazvali F400 Carving, je nový elektrický systém vztahující se k funkci podvozku. Složitý elektronický systém umožňuje naklápění všech čtyř kol. Naklánění je možné v rozmezí od 0 do 20 stupňů, což ve spojení s nově zkonstruovanými pneumatikami umožňuje přenést boční zrychlení až 1,28 g. Tento údaje je o cca 28% lepší, než u současných sportovních automobilů s konvečním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekCelý systém je navržený tak, aby co nejvíce pomáhal při průjezdu zatáček a zvládaní případného smyku. Zatímto účelem se zdá být úplnou samozřejmostí vybavení automobilu systémem ESP, neboli elektronickým stabilizačním programem. Funkce ESP spočívá v tom, že zpomaluje jednotlivá kola a tím pomáhá zvládat smyk, řízené naklánění kol urychluje opětovné ustálení automobilu ve zvoleném směru.

Celý systém je užitečný nejen při průjezdu zatáček, ale i při brždění. Řízeným naklopením se dá podle techniků Mercedesu zkrátit brzdná dráha až o 5 metrů, a to z rychlosti 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekMercedes – Benz již dnes do svých automobilů dodává celou řadu systémů, které mají za úkol pomáhat řidiči při řízení automobilu. Kromě již samozřejmých systémů jako jsou ABS, ESP najdeme v nabídce Mercedesu i systémy nazvané CBS a ABC. První zkratka znamená Cornering Brake Systém, cílem tohoto systému je usnadnit a zpřesnit chování automobilu při průjezdu zatáčky a současném brždění. Systém ABC je plným názvem nazýván Active Body Control a slouží k omezení naklánění automobilu.

Z výše uvedeného vyplývá, že není daleko doba, kdy i naklánění kol představené v F400 Carving, najdeme v doplňkové výbavě sériových automobilů s třícípou hvězdou na přídi.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků