Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek

Cíl, který automobilka sleduje představením studie bývá různý. Někdy je cílem ukázka umění designérů a někdy zase slouží spíše k představení zajímavého technického řešení.
Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek
Mercedes – Benz F400 Carving, který je vystaven na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu je více méně zástupcem druhé kategorie, i když jeho design jistě také upoutá na první pohled.

Klepněte pro větší obrázekNejdůležitější na studii, kterou u Mercedesu nazvali F400 Carving, je nový elektrický systém vztahující se k funkci podvozku. Složitý elektronický systém umožňuje naklápění všech čtyř kol. Naklánění je možné v rozmezí od 0 do 20 stupňů, což ve spojení s nově zkonstruovanými pneumatikami umožňuje přenést boční zrychlení až 1,28 g. Tento údaje je o cca 28% lepší, než u současných sportovních automobilů s konvečním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekCelý systém je navržený tak, aby co nejvíce pomáhal při průjezdu zatáček a zvládaní případného smyku. Zatímto účelem se zdá být úplnou samozřejmostí vybavení automobilu systémem ESP, neboli elektronickým stabilizačním programem. Funkce ESP spočívá v tom, že zpomaluje jednotlivá kola a tím pomáhá zvládat smyk, řízené naklánění kol urychluje opětovné ustálení automobilu ve zvoleném směru.

Celý systém je užitečný nejen při průjezdu zatáček, ale i při brždění. Řízeným naklopením se dá podle techniků Mercedesu zkrátit brzdná dráha až o 5 metrů, a to z rychlosti 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekMercedes – Benz již dnes do svých automobilů dodává celou řadu systémů, které mají za úkol pomáhat řidiči při řízení automobilu. Kromě již samozřejmých systémů jako jsou ABS, ESP najdeme v nabídce Mercedesu i systémy nazvané CBS a ABC. První zkratka znamená Cornering Brake Systém, cílem tohoto systému je usnadnit a zpřesnit chování automobilu při průjezdu zatáčky a současném brždění. Systém ABC je plným názvem nazýván Active Body Control a slouží k omezení naklánění automobilu.

Z výše uvedeného vyplývá, že není daleko doba, kdy i naklánění kol představené v F400 Carving, najdeme v doplňkové výbavě sériových automobilů s třícípou hvězdou na přídi.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků