Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek

Cíl, který automobilka sleduje představením studie bývá různý. Někdy je cílem ukázka umění designérů a někdy zase slouží spíše k představení zajímavého technického řešení.
Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek
Mercedes – Benz F400 Carving, který je vystaven na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu je více méně zástupcem druhé kategorie, i když jeho design jistě také upoutá na první pohled.

Klepněte pro větší obrázekNejdůležitější na studii, kterou u Mercedesu nazvali F400 Carving, je nový elektrický systém vztahující se k funkci podvozku. Složitý elektronický systém umožňuje naklápění všech čtyř kol. Naklánění je možné v rozmezí od 0 do 20 stupňů, což ve spojení s nově zkonstruovanými pneumatikami umožňuje přenést boční zrychlení až 1,28 g. Tento údaje je o cca 28% lepší, než u současných sportovních automobilů s konvečním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekCelý systém je navržený tak, aby co nejvíce pomáhal při průjezdu zatáček a zvládaní případného smyku. Zatímto účelem se zdá být úplnou samozřejmostí vybavení automobilu systémem ESP, neboli elektronickým stabilizačním programem. Funkce ESP spočívá v tom, že zpomaluje jednotlivá kola a tím pomáhá zvládat smyk, řízené naklánění kol urychluje opětovné ustálení automobilu ve zvoleném směru.

Celý systém je užitečný nejen při průjezdu zatáček, ale i při brždění. Řízeným naklopením se dá podle techniků Mercedesu zkrátit brzdná dráha až o 5 metrů, a to z rychlosti 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekMercedes – Benz již dnes do svých automobilů dodává celou řadu systémů, které mají za úkol pomáhat řidiči při řízení automobilu. Kromě již samozřejmých systémů jako jsou ABS, ESP najdeme v nabídce Mercedesu i systémy nazvané CBS a ABC. První zkratka znamená Cornering Brake Systém, cílem tohoto systému je usnadnit a zpřesnit chování automobilu při průjezdu zatáčky a současném brždění. Systém ABC je plným názvem nazýván Active Body Control a slouží k omezení naklánění automobilu.

Z výše uvedeného vyplývá, že není daleko doba, kdy i naklánění kol představené v F400 Carving, najdeme v doplňkové výbavě sériových automobilů s třícípou hvězdou na přídi.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků