Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek

Cíl, který automobilka sleduje představením studie bývá různý. Někdy je cílem ukázka umění designérů a někdy zase slouží spíše k představení zajímavého technického řešení.
Mercedes – Benz F400 Carving: Revoluční podvozek
Mercedes – Benz F400 Carving, který je vystaven na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu je více méně zástupcem druhé kategorie, i když jeho design jistě také upoutá na první pohled.

Klepněte pro větší obrázekNejdůležitější na studii, kterou u Mercedesu nazvali F400 Carving, je nový elektrický systém vztahující se k funkci podvozku. Složitý elektronický systém umožňuje naklápění všech čtyř kol. Naklánění je možné v rozmezí od 0 do 20 stupňů, což ve spojení s nově zkonstruovanými pneumatikami umožňuje přenést boční zrychlení až 1,28 g. Tento údaje je o cca 28% lepší, než u současných sportovních automobilů s konvečním podvozkem.

Klepněte pro větší obrázekCelý systém je navržený tak, aby co nejvíce pomáhal při průjezdu zatáček a zvládaní případného smyku. Zatímto účelem se zdá být úplnou samozřejmostí vybavení automobilu systémem ESP, neboli elektronickým stabilizačním programem. Funkce ESP spočívá v tom, že zpomaluje jednotlivá kola a tím pomáhá zvládat smyk, řízené naklánění kol urychluje opětovné ustálení automobilu ve zvoleném směru.

Celý systém je užitečný nejen při průjezdu zatáček, ale i při brždění. Řízeným naklopením se dá podle techniků Mercedesu zkrátit brzdná dráha až o 5 metrů, a to z rychlosti 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekMercedes – Benz již dnes do svých automobilů dodává celou řadu systémů, které mají za úkol pomáhat řidiči při řízení automobilu. Kromě již samozřejmých systémů jako jsou ABS, ESP najdeme v nabídce Mercedesu i systémy nazvané CBS a ABC. První zkratka znamená Cornering Brake Systém, cílem tohoto systému je usnadnit a zpřesnit chování automobilu při průjezdu zatáčky a současném brždění. Systém ABC je plným názvem nazýván Active Body Control a slouží k omezení naklánění automobilu.

Z výše uvedeného vyplývá, že není daleko doba, kdy i naklánění kol představené v F400 Carving, najdeme v doplňkové výbavě sériových automobilů s třícípou hvězdou na přídi.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků