Mercedes – Benz CLS 63 AMG v ladění Vath

Německá společnost Vath přichází s projektem, který posunuje hranice ultimativního modelu M-B CLS 63 AMG ještě dál.

Známý úpravce Vath se specializuje výhradně na modifikace vozů značky Mercedes – Benz, přičemž se nebojí ani těch největších výzev. V nedávné době proto posílil třeba sedan Mercedes – Benz E63 AMG na 605 koní (443 kW), velké kupé Mercedes – Benz CL 500 alespoň na 460 koní (338 kW), malý sedan Mercedes – Benz C63 AMG na 585 koní nebo lehký sporťák Mercedes – Benz SLK 55 AMG až na enormních na 565 koní (416 kW).

Stranou naší pozornosti by neměly zůstat ani úpravy poněkud běžnějších Mercedesů, například model C250 CGI s motorem o objemu pouhých 1,8 l dává po zásahu Vathu výkon 255 koní (188 kW) a točivý moment 370 Nm. Nyní se u Vathu vydali ale ješt dále. Vzali svůj vyhlášený motor V63RS s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel a po naladění na plných 660 koní (485 kW) a 990 Nm jej vestavěli pod kapotu „čtyřdveřového kupé“ Mercedes – Benz CLS 63 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes CLS 63 AMG: nové snímky a video s druhou generací

Mercedes CLS 63 AMG: nové snímky a video s druhou generací

Pokud vám z jakýchkoli záhadných důvodů připadají standardní výkonové parametry „čtyřdveřového kupé“ CLS 63 AMG jako nedostatečné, je pro vás řešení Vath možná tím pravým. Nový motor totiž tomuto zvláštnímu vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 325 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a na 200 km/h za rovných 12 s, to vše při ceně stanovené v přepočtu na necelých 320 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vath pro svůj nový projekt připravil také upravené pérování snižující zároveň světlou výšku, výkonnější brzdy a nové, dvacetipalcové kované ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. K mání jsou také nové aerodynamické doplňky, mezi kterými najdeme především „lízátko“ pod předním nárazníkem, nový difuzor v nárazníku zadním nebo výraznější odtahovou hranu na víku zavazadlového prostoru.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků