Mercedes – Benz B 2012 již v plné parádě

Do premiéry nového Mercedesu B ve Frankfurtu již zbývají jen dny a my vám ho nyní představujeme (+ 51x foto a 2x video)

Po řadě úniků různých sad fotografií z testování i polooficiálních informací se nyní novinka ze Stuttgartu ukazuje v celém svém lesku. Na rozdíl od nové řady A, s níž byl předchozí typ B do značné míry velmi těsně spřízněn, si Mercedes – Benz B Class zachovává původní „sendvičovou“ platformu, ale je celkově vzato citelně větší než předchůdce. Novinka je dlouhá 4 359 mm, široká 1 786 mm a vysoká 1 557 mm, čímž je o 86 mm delší, o 9 mm širší, ale také o 43 mm nižší, z čehož má těžit hlavně prostor pro posádku a její zavazadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stuttgartští slibují „sportovní“ design a i my můžeme konstatovat, že nový Mercedes – Benz B působí modernějším a dynamičtějším dojmem, přičemž koeficient odporu vzduchu Cx zároveň klesl na 0,26 a v případě verze Eco až na 0,24. Na první pohled si všimneme robustní masky chladiče a předních i zadních svítilen protažených po vzoru dalších soudobých Mercedesů hluboko do boků karoserie, přičemž dynamickému zjevu při pohledu z profilu prospívá i směrem vzhůru lomený prolis na bocích karoserie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design interiéru je zcela nový, ale nese řadu prvků současných Mercedesů včetně kruhových výdechů ventilace ve stylu sportovního modelu Mercedes – Benz SLS AMG. Automobilka Mercedes – Benz zdůrazňuje „výrazný posun v kvalitě použitých materiálů a zpracování“, palubní deska může být například za příplatek ručně čalouněna pravou kůží. Za zmínku stojí také nový volant a displej TFT v horní části středové konzole, který má v závislosti na stupni výbavy úhlopříčku 5,8, nebo 7,0 palce.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce prvků příplatkové výbavy najdeme kromě jiných také systém Easy–Vario-Plus umožňující posuv zadní řady sedadel v rozmezí 140 mm, jenž zároveň umožňuje regulaci základního prostoru pro zavazadla v rozmezí od 488 do 666 l. V porovnání se svým předchůdcem má být nový Mercedes – Benz B také daleko lepší na silnici, a to především díky nový čtyřprvkovým závěsům zadních kol a sníženému těžišti a „chytřejšímu“ stabilizačnímu systému ESP. Zákazníci si navíc budou moci připlatit za sportovní pérování, jež kromě o 20 mm snížené světlé výšky a tužších pružin nabídne také adaptivní tlumiče a soustavu Direct Steer zajišťující přesnější řízení.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon nového Mercedesu B se postará široká škála pohonných jednotek, u nichž se stal systém start/stop standardní výbavou. Jádrem nabídky budou zážehové, atmosféricky plněné čtyřválcové motory ze zcela nové generace M270 s třetí generací přímého vstřikování postavené jak pro příčnou zástavbu jako u modelu B, tak i pro podélné uspořádání v jiných vozech Mercedes – Benz budoucích let. Jednotka M270 s objemem 1,6 l bude zprvu pohánět verze B 180 s naladěním na výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 200 Nm a B 200 s výkonem zvýšeným na 156 koní (115 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 250 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty budou mít k dispozici čtyřválec OM651 se vstřikováním common-rail a přeplňováním, jenž se nyní stará o pohon široké škály mercedesů od řady C až po velké sedany S. V případě nového „béčka“ bude jeho objem omezen na 1,8 l a podobně jako v případě zážehových jednotek M270 poslouží hned dvěma verzím 180 CDI a B 200 CDI. V té slabší má motor dosahovat výkonu 109 koní (80 kW) a točivého momentu 250 Nm, v té silnější pak 136 koní (100 kW) a rovných 300 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Další novinkou Mercedesu B se stává mimořádně kompaktní, sedmistupňová dvouspojková převodovka 7G-DCT, zatímco standardní šestistupňová skříň s manuálním řazením má být lehčí a nabídne snadnější řazení než dosud. Mercedes B bude nabízen ve výbavových stupních Chrome, Sports, Exclusive a Night. S ohledem na tradici značky Mercedes – Benz snad ani nepřekvapí široký rozsah bezpečnostních prvků od adaptivních světlometů přes hlídání slepého úhlu zrcátek a zvoleného jízdního pruhu až po soustavu Pre-Safe aktivizující bezpečnostní systémy v případě bezprostřední hrozby kolize.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků