Mercedes – Benz Aero Trailer: návěs blízké budoucnosti

Značka Mercedes – Benz představila studii aerodynamicky optimalizovaného návěsu pro tahače. Ročně by mohla ušetřit 2 000 l nafty.

Automobilka Mercedes – Benz se systematicky věnuje aerodynamice užitkových vozidel již déle než čtvrt století a nyní přichází s vlastním konceptem návěsu pro blízkou budoucnost. Ale jak na těžko optimalizovatelném kvádru normovaných rozměrů dosáhnout razantních vylepšení provozních vlastností? Především dílčím zlepšením aerodynamiky, rozuměj aplikací spoilerů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero Trailer: snadno dosažitelný průlom ve světě návěsů?

Novinka nese stručný a výstižný název Aero Trailer a až do včerejška byla vystavena na specializovaném veletrhu Trailer 2011 v belgickém Kortrijku. Nástavce na čele návěsu zkracují jeho vzdálenost od tahače, čímž snižují celkový odpor vzduchu o 1 %. Dlouhé podélné panely kryjící kola tahače přidávají úsporu dalších 8 %, kryty podvozku ústící do lichoběžníkového difuzoru odmazávají 1 – 2 %.

Z hlediska aerodynamiky je velmi důležité celkové zakončení tělesa. V případě Aero Traileru konstruktéři Mercedes – Benz sáhli k použití svislých spoilerů, jež sice délku návěsu prodlužují o 400 mm, ale zároveň sníží odpor vzduchu o nějakých 7 %. Celkově má Aero Trailer nabídnout snížení odporu vzduchu v porovnání se současnými návěsy přibližně o 18 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celkově má Aero Trailer omezit odpor vzduchu až o 18 %

A to je s ohledem na statistiku provozu nákladních souprav velmi zajímavé číslo. Mercedes – Benz tvrdí, že při průměrném nájezdu soupravy 150 000 km za rok by Aero Trailer ušetřil nemalých 2 000 l nafty a plných 5 tun CO2. Při zavádění modifikací použitých na studii Aero Trailer bude důležité zejména ponechat snadný přístup do nákladového prostoru návěsu.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků