Mercedes – Benz Aero Trailer: návěs blízké budoucnosti

Značka Mercedes – Benz představila studii aerodynamicky optimalizovaného návěsu pro tahače. Ročně by mohla ušetřit 2 000 l nafty.

Automobilka Mercedes – Benz se systematicky věnuje aerodynamice užitkových vozidel již déle než čtvrt století a nyní přichází s vlastním konceptem návěsu pro blízkou budoucnost. Ale jak na těžko optimalizovatelném kvádru normovaných rozměrů dosáhnout razantních vylepšení provozních vlastností? Především dílčím zlepšením aerodynamiky, rozuměj aplikací spoilerů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero Trailer: snadno dosažitelný průlom ve světě návěsů?

Novinka nese stručný a výstižný název Aero Trailer a až do včerejška byla vystavena na specializovaném veletrhu Trailer 2011 v belgickém Kortrijku. Nástavce na čele návěsu zkracují jeho vzdálenost od tahače, čímž snižují celkový odpor vzduchu o 1 %. Dlouhé podélné panely kryjící kola tahače přidávají úsporu dalších 8 %, kryty podvozku ústící do lichoběžníkového difuzoru odmazávají 1 – 2 %.

Z hlediska aerodynamiky je velmi důležité celkové zakončení tělesa. V případě Aero Traileru konstruktéři Mercedes – Benz sáhli k použití svislých spoilerů, jež sice délku návěsu prodlužují o 400 mm, ale zároveň sníží odpor vzduchu o nějakých 7 %. Celkově má Aero Trailer nabídnout snížení odporu vzduchu v porovnání se současnými návěsy přibližně o 18 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celkově má Aero Trailer omezit odpor vzduchu až o 18 %

A to je s ohledem na statistiku provozu nákladních souprav velmi zajímavé číslo. Mercedes – Benz tvrdí, že při průměrném nájezdu soupravy 150 000 km za rok by Aero Trailer ušetřil nemalých 2 000 l nafty a plných 5 tun CO2. Při zavádění modifikací použitých na studii Aero Trailer bude důležité zejména ponechat snadný přístup do nákladového prostoru návěsu.
 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků