Mercedes – Benz Aero Trailer: návěs blízké budoucnosti

Značka Mercedes – Benz představila studii aerodynamicky optimalizovaného návěsu pro tahače. Ročně by mohla ušetřit 2 000 l nafty.

Automobilka Mercedes – Benz se systematicky věnuje aerodynamice užitkových vozidel již déle než čtvrt století a nyní přichází s vlastním konceptem návěsu pro blízkou budoucnost. Ale jak na těžko optimalizovatelném kvádru normovaných rozměrů dosáhnout razantních vylepšení provozních vlastností? Především dílčím zlepšením aerodynamiky, rozuměj aplikací spoilerů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero Trailer: snadno dosažitelný průlom ve světě návěsů?

Novinka nese stručný a výstižný název Aero Trailer a až do včerejška byla vystavena na specializovaném veletrhu Trailer 2011 v belgickém Kortrijku. Nástavce na čele návěsu zkracují jeho vzdálenost od tahače, čímž snižují celkový odpor vzduchu o 1 %. Dlouhé podélné panely kryjící kola tahače přidávají úsporu dalších 8 %, kryty podvozku ústící do lichoběžníkového difuzoru odmazávají 1 – 2 %.

Z hlediska aerodynamiky je velmi důležité celkové zakončení tělesa. V případě Aero Traileru konstruktéři Mercedes – Benz sáhli k použití svislých spoilerů, jež sice délku návěsu prodlužují o 400 mm, ale zároveň sníží odpor vzduchu o nějakých 7 %. Celkově má Aero Trailer nabídnout snížení odporu vzduchu v porovnání se současnými návěsy přibližně o 18 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celkově má Aero Trailer omezit odpor vzduchu až o 18 %

A to je s ohledem na statistiku provozu nákladních souprav velmi zajímavé číslo. Mercedes – Benz tvrdí, že při průměrném nájezdu soupravy 150 000 km za rok by Aero Trailer ušetřil nemalých 2 000 l nafty a plných 5 tun CO2. Při zavádění modifikací použitých na studii Aero Trailer bude důležité zejména ponechat snadný přístup do nákladového prostoru návěsu.
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků