Mercedes – Benz Vision GST

Vision GST je cestovním automobilem, vozem typu kombi, velkoprostorovou limuzínou i sportovně-užitkovým vozem (SUV – Sport Utility Vehicle) v jednom provedení.
Mercedes – Benz  Vision GST
Studií Vision GTS nabízí Mercedes-Benz v Detroitu zajímavý pohled do automobilové budoucnosti. Ten totiž řeší odpověď na častou otázku, jak vytvořit stylisticky atraktivní automobil na vysoké technické úrovni pro každou příležitost – to znamená vůz s dostatečným prostorem pro rodinu, k provozování rekreačních aktivit, na cestování nebo profesní činnost, Klepněte pro větší obrázekkterému ovšem nechybí dynamika a suverénní jízdní vlastnosti. Tyto požadavky zajišťuje u prezentované studie její náročný design, pokroková technická řešení z programu Mercedesu a mimořádně výkonný motor AMG.

Dynamický vzhled je zvýrazněn především nezvyklou linií střechy ve tvaru oblouku, kterou svým tvarem podporují čelní i koncový střešní sloupek. Tak vyniká protažená silueta studie dávající vozu s mimořádně prostornou karoserií i sportovní ambice. Ty ještě zdůrazňují 22 palcová kola s pneumatikami o rozměru 275/45 R 22 resp. 295/40 R 22 a klínovitý tvar pontonu.

Střecha je téměř v celé její délce prosklená s použitím speciálního druhu skla, jehož tónování si mohou cestující podle aktuální potřeby sami regulovat. Nápadná jsou také boční Klepněte pro větší obrázekskla studie. Tím, že u ní odpadly střední sloupky, vznikla značně velká skleněná plocha, která také přispívá ke sportovním charakteru vozu.

Další specialitou designérské studie Mercedesu jsou její dveře. Ty se otevírají proti sobě v úhlu 90o a umožňují mimořádně komfortní nastupování a vystupování. Takto vyřešené dveře nabízejí dosud nebývalé možnosti pro vhodnější uspořádání interiéru.

Interiéru studie Vision GST dominují ušlechtilé, řemeslně upravené materiály jako je dřevo, kůže nebo hliník. Útulné prostředí kabiny ještě zvyšuje nákladná koncepce vnitřního osvětlení s nově vyvinutými světelnými foliemi ve stropu, výplních dveří a ve střešním tunelu. Maximální pohodlí řidiči, jeho spolujezdci i cestujícím v zadní části vozu zajišťují Klepněte pro větší obrázekkomfortní, elektricky stavitelná sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Cestující mají k dispozici i třetí dvojici sedadel, takže Vision GST je vůz určený až pro šest osob.

Přístrojovou desku tvoří opticky dva volně uložené hliníkové panely a z tónovaného skla vytvořená střední konzole s barevnou obrazovkou, CD přehrávačem, autorádiem a řadou ovladačů. Obrazovka je součástí navigačního systému řízeného novým programem, který promítá šipky směru jízdy, mapu a další pomocné prvky s prostorovým efektem. Obdobná technika zobrazování je použita i u modře prosvítajících přístrojů. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici zábavný systém s řadou možností jeho využití.

Pod předním krytem karoserie studie Vision GST je osmiválcový motor, nesoucí značku AMG a nabízející výkon 265 kW. Točivý moment 530 Nm je k dispozici od 5 300 ot./min. Výkon motoru postačuje, aby se studie rozjela z 0 na 100 km rychlost za necelých sedm sekund.

Do technické výbavy vozu patří také elektronicky řízený pohon všech kol 4-ETS známý z modelových řad M a G, dále vzduchové odpružení AIRMATIC a nový vysokotlaký brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC), který byl poprvé představen v novém modelu SL. Tady se elektrický signál z brzdového pedálu přenáší do řídící jednotky, která Klepněte pro větší obrázekpodle dalších veličin z čidel vytváří brzdový tlak pro každé kolo individuálně. Brzdové kotouče velkých průměrů (380/350 mm) jsou vyrobeny z kompozitních materiálů kombinující křemík s uhlíkovými vlákny. Ty snáší teplotu až 1600 oC a jejich hmotnost je o třetinu nižší nežli u klasické šedé litiny.

V oblasti ochrany cestujících se u studie Vision GST objevila novinka ve formě systému PRE-SAFE, který je významným krokem ke zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti automobilů blízké budoucnosti. Jeho pomocí je možné hrozící havárii předvídat a s předstihem tak aktivovat ochranné systémy. Jedná se o napínače bezpečnostních pasů, automaticky stavitelná sedadla do bezpečnostní polohy s optimální ochranou pásů i airbagů.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků