Mercedes - Benz C (W203): očima odborníka

Jako dodatek k našemu testu ojetého vozu Mercedes – Benz C 200 CDI T vám nabízíme vyjádření odborníka ke kvalitě těchto vozů.

Céčko nabídne nejen prestižní hvězdu na kapotě, ale také komfortní svezení a odolné dieselové motory s nízkou spotřebou. Klasické uspořádání s pohonem zadních kol předznamenává dobré jízdní vlastnosti, nicméně ani přes veškerou snahu kvalit trojkového BMW zdaleka nedosahuje.

Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Vozy z počátku výroby lze dnes pořídit již od 100 tisíc. Takto levným Céčkem se na plochách autobazarů nezřídka nechají zlákat i zájemci původně uvažující o podobně staré Octavii. Propad cen však má svůj důvod – kvalita Mercedesů šla v druhé polovině devadesátých let dolů a o náchylnosti prvních ročníků céčka ke korozi dnes už ví asi každý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyplatí se proto sáhnout hlouběji do úspor a zaměřit se na vozy po faceliftu, u nichž došlo v tomto ohledu k výraznému zlepšení. Jejich ceny však dosud většinou neklesají pod 200 tisíc. V rámci modernizace se také zlepšila kvalita i vzhled interiéru a palubní desky, navíc díky čirým předním světlometům tyto exempláře ani dnes nepůsobí příliš zastarale.

Jaký motor?

Zkušenost z našich autocenter potvrzuje, že zdaleka nejžádanější motorizací je 220 CDI, obzvláště ve spojení s automatem se jedná o horké zboží. Slabší verze 200 CDI je kupujícími často podceňována, přitom svou dynamikou v běžném provozu většině řidičů vyhoví.

Pětiválec 270 CDI získal takřka kultovní status i v těžší třídě E, není proto divu, že s céčkem slušně hýbe. Sehnat zachovalou ojetinu s tímto motorem je však vcelku problém, mnoho z nich má dnes (navzdory optimistickým cifrám na tachometru) najeto hodně přes čtvrt milionu. Vrcholný šestiválec 320 CDI se na českém trhu ojetin téměř nevyskytuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nač si dávat pozor

Při prohlídce vyhlédnutého dieselového vozu je potřeba věnovat pozornost zejména žhavícím svíčkám a vstřikovačům. Případná výměna totiž není ani snadná, ani levná – jeden repasovaný vstřikovač přijde zhruba na 3500 Kč. Kontrolka žhavení musí zhasnout hned po nastartování a obhlídka vozu by měla bezpodmínečně zahrnovat i sejmutí plastového krytu motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud jsou vstřikovače utopeny pod vrstvou připečené nafty, dejte od vozu ruce pryč. Jinak však lze v dnešní době vůz servisovat v relativně únosných finančních mezích, a to díky dílům z druhovýroby a řadě nezávislých opravců.

Většina vozů nabízených na českém trhu pochází z dovozu, kupující by se proto měl mít na pozoru před vozy s podezřele nízkým udávaným nájezdem a bez doložené servisní historie. Při nákupu od nepříliš důvěryhodného prodejce by měla být samozřejmostí prohlídka vozu v doprovodu někoho zkušeného či rovnou automechanika, který odhalí případné stopy po vážné havárii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U ojetin prémiových značek se totiž nepoctivcům nějaká ta „levárna“ vždy více vyplatí. Za zřídka se vyskytující vozy s českým původem a transparentní historií si kupující pochopitelně musí připlatit.
 

Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto 

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků