Mercedes - Benz C (W203): očima odborníka

Jako dodatek k našemu testu ojetého vozu Mercedes – Benz C 200 CDI T vám nabízíme vyjádření odborníka ke kvalitě těchto vozů.

Céčko nabídne nejen prestižní hvězdu na kapotě, ale také komfortní svezení a odolné dieselové motory s nízkou spotřebou. Klasické uspořádání s pohonem zadních kol předznamenává dobré jízdní vlastnosti, nicméně ani přes veškerou snahu kvalit trojkového BMW zdaleka nedosahuje.

Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Vozy z počátku výroby lze dnes pořídit již od 100 tisíc. Takto levným Céčkem se na plochách autobazarů nezřídka nechají zlákat i zájemci původně uvažující o podobně staré Octavii. Propad cen však má svůj důvod – kvalita Mercedesů šla v druhé polovině devadesátých let dolů a o náchylnosti prvních ročníků céčka ke korozi dnes už ví asi každý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyplatí se proto sáhnout hlouběji do úspor a zaměřit se na vozy po faceliftu, u nichž došlo v tomto ohledu k výraznému zlepšení. Jejich ceny však dosud většinou neklesají pod 200 tisíc. V rámci modernizace se také zlepšila kvalita i vzhled interiéru a palubní desky, navíc díky čirým předním světlometům tyto exempláře ani dnes nepůsobí příliš zastarale.

Jaký motor?

Zkušenost z našich autocenter potvrzuje, že zdaleka nejžádanější motorizací je 220 CDI, obzvláště ve spojení s automatem se jedná o horké zboží. Slabší verze 200 CDI je kupujícími často podceňována, přitom svou dynamikou v běžném provozu většině řidičů vyhoví.

Pětiválec 270 CDI získal takřka kultovní status i v těžší třídě E, není proto divu, že s céčkem slušně hýbe. Sehnat zachovalou ojetinu s tímto motorem je však vcelku problém, mnoho z nich má dnes (navzdory optimistickým cifrám na tachometru) najeto hodně přes čtvrt milionu. Vrcholný šestiválec 320 CDI se na českém trhu ojetin téměř nevyskytuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nač si dávat pozor

Při prohlídce vyhlédnutého dieselového vozu je potřeba věnovat pozornost zejména žhavícím svíčkám a vstřikovačům. Případná výměna totiž není ani snadná, ani levná – jeden repasovaný vstřikovač přijde zhruba na 3500 Kč. Kontrolka žhavení musí zhasnout hned po nastartování a obhlídka vozu by měla bezpodmínečně zahrnovat i sejmutí plastového krytu motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud jsou vstřikovače utopeny pod vrstvou připečené nafty, dejte od vozu ruce pryč. Jinak však lze v dnešní době vůz servisovat v relativně únosných finančních mezích, a to díky dílům z druhovýroby a řadě nezávislých opravců.

Většina vozů nabízených na českém trhu pochází z dovozu, kupující by se proto měl mít na pozoru před vozy s podezřele nízkým udávaným nájezdem a bez doložené servisní historie. Při nákupu od nepříliš důvěryhodného prodejce by měla být samozřejmostí prohlídka vozu v doprovodu někoho zkušeného či rovnou automechanika, který odhalí případné stopy po vážné havárii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U ojetin prémiových značek se totiž nepoctivcům nějaká ta „levárna“ vždy více vyplatí. Za zřídka se vyskytující vozy s českým původem a transparentní historií si kupující pochopitelně musí připlatit.
 

Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto 
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků