no to azs až taková novinka neni, jen s epotvrdili spekulace, že v příští generaci bude i čtyřkolka. nic víc nic mín.......
no ten test jsem právě dočetl.....klasika autotip,bmw...ostuda nedotáčivost,stabilita bmw akrobacie s volantem....no fajn kdoví jak to je... hlavně že v každém odstavci neopoměli vyzvednout octavii 2 jak si stojí výborně i přes průměrné výsledky.... osobně bych řekl že nejlepší je torsen po něm x drive atd....tj zkušenost nějakou vypovídací hodnotu to má ale jakou....hlavně mě dostala hláška že řetězy se nasazují na preferovanou nápravu tj. u audi s torsenem na přední
To je divný, když přední náprava kromě pohonu musí také zatáčet a brzdit, co?
ne to není ale je to hláška....je otázka co je preferovaný když je to pohon natvrdo s proměnou 75:25 %
Jenže on to není pohon natvrdo s proměnou 75:25. Je to pohon 50:50 s proměnou 75-25 až 25-75. Jinak řečeno nejméně jakýkoliv rozdíl otáček se projeví v přesunu nejméně 25% a nejvýše 75% momentu na pomalejší výstup diferenciálu. A preference je to, co doporučuje výrobce, což je u každé značky jinak.Audi v návodu předepisuje: řetězy montujte dopředuBMW v návodu předepisuje: řetězy montujte dozaduTouareg: řetězy montujte na všechna 4, máte-li jen 2ks, montujte je dopředu.
ale ano samozřejmě taky jsem něco najezdil 4kolkama a tohle samo vím
Dovolte mi to rozlousknout...Poradi kvality systemu AWD : 1.-2.Mercedes 4matic se systemem 4ETS, 1.-2. snad idrive,... 2.Audi s ESP, Subaru s ESP, .....chvilku nic... 3.haldex.... Dlouho nic FWD, chvilku nic........... RWD +cement v kurfu...Rozdil mezi 1. a 2. mistem je za normalniho provozu nepostrehnutelny!!!!! Je to o pneu a danem aute, pozna se to jen v extremu, kdy ostatni predci Medved se systemem 4ets(nevim zda je u vsech modelu) a iDrive, funguje-li, jako 100% uzaverka...Dole vysvetlim procMel jsem 4 Subaru, ted mam nove ML, kde se protacejici se kola pribrzduji (4ETS) funguje je to jako Quadra Drive u Jeepu, tedy naprosto super, z poctu Subaru je jasne, ze znacku mam rad, ale system v autech bez turba system 4wd neni o moc lepsi nez haldex (bez zadniho dif se zvysenou svornosti a bez VDC(ESP), nebo system u Hondy (mnoho testu jiz provedeno). Dovolim si udelat tabulku kvalit pohonu. Medved, zrejme s novym idrivem (doufam, ze idrive je novy system, protoze pred 2tydny jsem tahal z louky X5-03, ktera se chova jako napr Suby bez LSDifu, takze naprosta hruza-protaci se jen jedno predni a jedno zadni kolo)...V casopisu testovane Subaru bylo 2.0 bez ESP, je ohromny rozdil mit 250ps a VDC, nebo 160 a nic... Viz osobni zkusenost...Jakekoliv 4wd je lepsi, nez zadne
To co má u MB jméno 4ETS mají dnes víceméně všechna auta, ať už se to jmenuje jakkoli. Například EDS. A je to vždy součástí ESP. Částečně se tím nahrazují funkce nápravových uzávěrek a u 4WD i mezinápravové uzávěrky. Moje pořadí pro silnici je jiné:1. asymetrické quattro 40/60+ESP+DRC 2. aktivní diff STi, Evo3. centrál s aktivní elektromechanickou uzávěrkou Touareg/Cayenne4.-5. symetrické quattro+ESP a 4Matic+4ETS6.-7. x-drive a haldex2, oba s ESP 8. centrál s viskospojkou + ESP9. haldex 1 +ESP====================DLOUHO NIC================10.-20. všechny systémy bez ESP...Přičemž podotýkám že neexistuje univerzální optimum pro každý povrch silnice, každou kvalitu silnice, každého řidiče a každé podmínky.Jiné pořadí bude na kvalitní silnici na suchu, jiné na sněhua jiné v lehkém terénu nebo třeba v písku.
Dle meho nazoru taktez nelze rici ktery pohon 4x4 je nejlepsi...kazdy typ je dobry na neco jineho....i ty bez ESP)
A kdy se to objeví i u BMW 1 - viz Audi A3 ?
Na prelome 2007/08 znamena za dva roky, bol by som si myslel ze po skusenostiach s 5kou a 3kou jednoducho supnu do stredu montaznej linky modul "montaz x-drajv" a zvladnu to tak za 3-4 mesiace
...len aby zase nefungoval ako funguje v dosavadnych modeloch
Proc nechces aby fungoval tak jako u ostatnich modelu? Mas obavu, ze by i v tomhle segmentu BMW odskocilo o nechytitelny kus dopredu ???Zkusils xDrive ??? V soucasnosti nema konkurenci.
Ještě bych doplnil, že tam kde zatím nový systém xDrive od BMW tesovali tak jsem zatím četl pouze nadšení a pochvaly a s tím, že tento systém nemá konkurenci bych také souhlasil, ono ostatně v komplexu auta jako celku je BMW míle před jinými producenty.
TAK MI TO PŘIPADÁ, ŽE JSTE SI Z TOHO x-DRIVE SEDLI VŠICHNI NA PR..L. NEŘÍKÁM, ŽE TO JE ŠPATNÝ SYSTÉM A ROZHODNĚ PATŘÍ K TOMU LEPŠÍMU NA TRHU. ALE ODKDY JE ELEKTRIKA V KOMBINACI S LAMELOVOU SPOJKOU LEPŠÍ A SPOLEHLIVĚJŠÍ, NEŽ JEDNODUCHÁ A SPOLEHLIVÁ MECHANIKA U AUDI A SUBARU? DÁM RUKU DO OHNĚ ZA TO ŽE TO ZASE VE SROVNÁNÍ S TĚMITO SYSTÉMY TAKOVÁ HITPARÁDA NENÍ. NAVÍC X-DRIVE JE V ÚČINOSTI A ZPŮSOBU PŘEVODU KROUTÍCÍHO MOMENTU PŘESNÁ KOPIE TORSENU U AUDI. TAKŽE NIC NOVÉHO POD SLUNCEM.
Nejen že jsi se vyřádil ale píšeš nesmysly. Tak především: x-drive není ve způsobu převodu kroutícího momentu kopie toresenu u audi a to ani omylem. U audi je torsen, tedy šnekový diferenciál, který přenáší moment dopředu a dozadu pomocí ozubených šnekových soukolí, kde rozkladem silových vektorů dochází k rozdělení síly na oba výstupy tak, jak odpovídá jejich odběru momentu. Samosvornost systému spočívá v tom, že díky šnekovému soukolí a nikoli čelnímu jako u Mercedesu, Touaregu, Cayenne, Q7, Subaru, Chrysleru atd. je rozklad sil omezený tak, že vždy nejméně 25% jde na jednu ze stran. Tento poměr se dá konstrukčně (tvarem šnekového převodu) změnit tak, že základní rozdělení není 50:50 ale například 40:60 u RS4 a rovněž limity, tedy "samosvornost" lze konstrukčně upravit. Naproti Torsenu není X-drive diferenciálem ale elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou v oleji s TŘECÍM přenosem momentu, tedy odbdoba Haldexu. Nemá smysl popisovat konstrukční rozdíl mezi Haldexem 1 a 2, princip je u všech 3 víceméně stejný a o jejich vlastnostech rozhoduje především řídící elektronika. Všechny zmíněné elektronicky řízené lamelové systémy mají větší rozsah rozdělení než Torsen ale ten má zase výhodu v tom, že je schopen dělit moment pod zátěží trvale. Lamelová spojka se v takovém případě po krátké době přehřeje a vypne. Druhou pitomostí je zmínka o účinnosti,jde logicky ne o mechanickou účinnost, kde by třecí přenos jednoznačně prohrál, ale o účinnost systému 4x4 za jízdy. Tak především - x-drive/haldex2 nelze velkým dělením momentu zatěžovat dlouhodobě. Má ale proti "hloupému" trosenu výhodu v tom, že vlastnostirozdělení sil ovlivňuje nejen rozdíl otáček ale právě elektronika. Při akceleraci, v zatáčce, v kopci, při prokluzu jediného kola a v řadě dalších situací, které pasivní torsen vyhodnotit neumí. V tom je x-drive/haldex2 lepší než torsen.Zdá se že optimální variantou není ani torsen ani x-drive/haldex2 ale to, co používá Touareg/Cayenne/Q7, tedy klasický centrální diff s čelním soukolím vybavený elektronicky řízenou lamelovou uzávěrou. Ta je stejně rychlá a rozsahově a situačně ovladatelná jako x-drive/haldex2 ale netrpí přehříváním, protože sílu přenáší hlavně soukolí a lamely jen omezeně.
Souhlasím s tím copíšeš. Nicméně doteď jsem si myslel, že Touareg (a tudíž i Cayenne a Q7) využívá také Torsen. Tuto informaci uvádí i VW na svých stránkách, viz třeba tady: http://media.vw.com/article_display.cfm?article_id=9754Jak to tedy opravdu je?
To tam skutečně píšou, nicméně pravda je to jen v případě Phaetonu. U touaregu je není šnekový diferenciál ale klasický centrál s čelním ozubením a tedy nulovou svorností. Viz: http://www.autorevue.cz/Images/5744/66.jpg Zprava soukolí přídavné převodovky, uprostřed soukolí centrálního diferenciálu vpravo lamelová uzávěra.
cece ty do toho vidis az moc :), mi vyvracias moje predstavy haha, nechces napisat nejaky clanok o 4x4 systemoch a konkurentoch?najprv je torsen lepsi v Autotipe, teraz je v plno situaciach horsi oproti X-drive(ak nejazdim trvalo v terene a nezatazujem extremne 4x4), bohvie kde je pravda, nuz zaujimavy by bol tvoj pohlad na '4x4' premiestnovace (nadava sa im SUV) ako Honda CRV / Toyota Rav4 a pod. proste systemy myslim ze s viskoznou spojkou...=)tak ak auto na vozovku, 4x4, tak ake? doteraz som myslel ze nasporim na pekny kombik subaru impreza, vyborny benzin, pekna cena a (dovtedy som si myslel) dobre 4x4 ...
Honda používá systém dvou čerpadel. Jedno se točí s přední částí kardanu, druhé se zadní. Mezi nimi je lamelová spojka. Pokud se oba konce kardanu točí stejně rychle, oleje teče kolem dokola a nic se neděje, auto pohání přední kola. Když předek protočí kolo, rozdíl otáček obou čerpadel vyvolá tlak, který přes přítlačný systém mechanicky stlačí lamely k sobě a přenese část momentu na zadní osu, tím tlak spadne a spojka se uvolní. Jde tedy o jakousi velmi zjednodušenou mechanickou variantu moderních lamelových systémů. V terénu to pomůže, na silnici na sněhu se s tím také do kopce dá rozjet. Takže účel to plní přesně ten, který má, víc od toho nelze chtít.
elektronika není špatná, pokud ovšem funguje...
Jak správně píše Jogurt, neexistuje asi žádný optimální systém pro náhon všech 4 kol. Mě osobně se jeví jako nejlepší čistá mechanika bez třecích součástí (Audi , Subaru), kvůli jednoduchosti a spolehlivosti, ale zase má nevýhodu ve velké hmotnosti a zvýšení spotřeby. Pro běžné ježdění bude asi optimální Haldex, běžně předek a v případě potřeby se připojí zadek. Zase naopak Haldex v terénu nedoporučuji. Při testování v lese jsme museli odstavit Volvo XC-90 s Haldexem, protože to prostě nevydrželo. Průjezdnost tereném měl naopak nejlepší paradoxně Jeep Cherokee a Touareg V10 (podotýkám, že jsme testovali těsně po dešti).
Těší mě že tu tentokrát nevidím obvyklé bláboly fanatiků ale jeden věcný příspěvek vedle druhého. To je fajn.To že jste v terénu museli odstavit XC90 je jasné i když to muselo být až po hodně velké zátěži, haldex i x-drive vydrží poměrně dost, než tepelná čidla zavelí vypnout přenos dozadu.Touareg je (nepočítáme-li Hummer H1 a H2) v současné době nejlépe vybaven do terénu, má ramena na velmi pevných pomocných rámech, vzduchové pérování s velkou světlou výškou, výborné křížení náprav, přebytek výkonu a kompletní nabídku uzávěrek a pomocných systémů pro jízdu, tam mě váš výsledek nepřekvapuje. Překvapil mě ale cherokee, který takovou výbavu nemá a ani američané o jeho terénních vlastnostech žádné chvály nepějí. Spíš bych na druhém místě čekal Nissan Patrol nebo Toyotu Land Cruiser.
Touareg má nejlepší průjezdnost tak leda na výkresech či jednorázově na "opičí dráze" . Resp zvládne hodně, ale není postaven, aby se takto využíval často. Sám jsem z něj na předváděčce urval nějaké plasty. Patrol (wagon) si sice sedl na břicho, ale vůbec mu to nevadilo a pěkně se prohrabal. A což teprve zvýšená LandCruiser 80 ...mno a pak je tu ještě Trekol
si ukecanej jak pras,e bych chtěl vidět, kde máš toho touarega...na plakátě nad postelí?koukni se na www.expedice4x4.cz do testů na touarega co tam s ním dělali..
BOHUŽEL JSEM TO ASI NAPSAL ŠPATNĚ, NEMYSLÍM TECHNICKY STEJNĚ, ALE ZPŮSOB REAKCE: TZN: TAM KDE SE ZTRÁCÍ ADHEZE NA KOLE TAK SE UBÍRÁ KROUŤÁK A NA DALŠÍ KOLA SE PŘIDÁVÁ. TECHNOLOGICKY TO ZNÁM I Z VÝKRESŮ, VŽDYŤ MĚ TO ŽIVÍ... ALE DÍKY ZA PŘEDNÁŠKU. ÚČINNOSTÍ JSEM MYSLEL DOBU REAKCE. A Q7 NEPOUŽÍVÁ NÁHON JAKO CAYENNE A TUAREG, ALE PRÁVĚ TORSEN JAKO U RS4 40:60..... NA OPLÁTKU
Napiš sem adresu, kam ti mám poslat dvě stovky, aby sis mohl koupit novou klávesnici, když na tý svojí máš caps lock rozbitej.
ty si sa tu ale vyradil :D
Připadá mi, že jste si všichni z Xdrive sedli na pr..l. Neříkám, že je to na houby a rozhodně to patří k tomu lepšímu na trhu. Ale odky je elektrika v kombinaci s lamelovou spojkou lepší a spolehlivější než mechanika? Co Audi a Subaru? Slyšeli jste, že ty systémy jsou horší než X-drive. Dám ruku do ohně za to, že
Připadá mi, že jste si všichni z Xdrive sedli na pr..l. Neříkám, že je to na houby a rozhodně to patří k tomu lepšímu na trhu. Ale odky je elektrika v kombinaci s lamelovou spojkou lepší a spolehlivější než mechanika? Co Audi a Subaru? Slyšeli jste, že ty
Připadá mi, že jste si všichni z Xdrive sedli na pr..l. Neříkám, že je to na houby a rozhodně to patří k tomu lepšímu na trhu. Ale odky je elektrika
Teď v AutoTipu vyšlo porovnání "6 kombi 4x4 na sněhu", nejlepší jim vyšel Torsen a 4-Matic, až další pak xDrive a HaldexII. Je tam i Subaru, tomu vytýkají absenci elektroniky, až pak mastodont Chrysler 300C. Před flame si to nejdřív přečtěte.
ten test bol urobeny Autobildom, ale inak v pohode
AutoTip hmmm
Ten test jsem četl a vypadá důvěryhodně i logicky. Že vyhraje samosvorný torsen je celkem logické, že s ním bude srovnatelný 4matic s eletronikou je taky logické, že oba lamelové přenosy síly x-drive i haldex2 budou za nimi a oba přibližně vyrovnané, navíc Haldex byl částečně handicapován výrazně menším výkonem použitého motoru. A je taky logické a že centrální diferenciál Subaru, kde závěr supluje neřízená viskózní spojka bude až za tím, to se dalo čekat. Bohužel si spousta lidí neuvědomuje, jak velký vliv na jízdu mají elektronické systémy a že Legacy s dnes zastaralým neřízeným systémem není STi s aktivním diff.
zaujimave, doteraz som fandil subaru, nuz Autotip necitam (mam dost nemeckeho vplyvu) ale tento si zozeniem... To je vazne natom subaru az takto biedne? Trvaly pohon 4x4 dostal nafrak od Haldexu, aka Octavie ???Takze ak tomu rozumiem tak Audi je stale kralom 4x4? Uz im chyba len dobre auto :)))
Subaru bylo se svým systémem na špici před lety. Vývoj nezastavíš, u Subaru na to zapomněli. Viskózní spojka se napřed přestala používat u ventilátorů chladiče, pak ji odepsal i VW u svých syncro modelů a později jí dalo adieu i Volvo AWD. Prbl je v tom, že viskózní spojka je sada lamel v plechové konzervě nacpané silikonovou vazelínou. Normálně se nic neděje a piksla se točí bez zatížení. Když u Subaru předek klouzne, lamely se začnou protáčet, tím se kolomaz ohřeje, její viskozita stoupne(!, proto tam nejde dát obyč oil, ten by zřídnul a nefungovalo by to) a zvětší třecí sílu mezi lamelami. Je to ale proti torsenu i proti elektronickým spojkám zoufale pomalé a třecí síla závisí v podstatě jen a pouze na teplotě mazlavého sajrajtu uvnitř piksly.Jinak řečeno: subaru (mimo STi)je OK, pokud stačí rozdělovat moment jen diferenciál. Jakmile ale nastává potřeba přesměrování momentu, je to v háji.
a to, že každé auto mělo jiné pneu, to vám nevadí? Hurá AutoBild
Jak se to vezme, vadí i nevadí. Pokud se budeme bavit o výsledek faktický, pak je to problém, že nemají stejné pneu, jenže z uživatelského hlediska je dobré, pokud se auto testuje na pneu, na jakých to auto dostane zákazník, alespoň vidí, co to auto, pokud s ním přijete ze salonu umí a dokáže. Pokud by v AB dali stejné pneu, pak by mohl říct někdo, že musí být i stejná šířka, pak přijde někdo jiný a bude prosazovat, že šířka může být různá, ale musí být taková, aly byl tlak na povrch stejný, tzn. že každé auto by muselo mít jinou šířku pneu, aby byl tlak stejný a pak se to ukázalo atd..atd...
Ale prdlajs stejná šířka a jiné.... Auto má mít na test snad rozměr pneu daný výrobcem jako standart. Že je to zimní, tak snad rozměr měnit nebudu ne? Nebo vy pane Ondrášíku jezdíte v létě na 205/55 R16 a v zimě na 185/60 R14? ....pokud budou jiné gumy, tak se to jízdních vlastností auta započítá, ale jako celek a nikde už nebude napsáno jestli to vytrhla koncepce pohonu nebo gumy.
Ja treba v lete jezdim na 205 R16 a v zime na 195 R15. Navic vsechny auta mela pneumatiky, ktere doporucuje vyrobce. Napr. skoda nemela Barumky (ktere jsou standardem), ale Micheliny, ktere Skoda doporucuje.
Byla by legrace vidět Octavii 4x4 FSI na stejných pneu jako Chrysler 5,7l ... Nebo opačně, obout Chrysler na 195/65R15??? :)))
Ale pro ježdění 7er (tj 99,9999% asfalt) to bohatě stačí. Navíc to bude stejně výrazně ve prospěch ZN, tak se v praxi moc nezmění. ....Jinak to spíš Honda CRV po delším ježdění v lepším terénu nefunguje když už jsme u toho komu se rozes*ere čtyřkola - Bmw auta umí (až na i-drive no)
100% asfalt? U vas mate na vsetkych cestach podlahove kurenie?
mimo asfalt by som nesiel ani s non-"Real-Time 4x4", ani s xDrive, ani s XC90 (haldex bez nicoho ineho) [sused skoro zapadol ked cez noc napadlo trochu snehu (cca 30cm)]// srandovny (ale ucinny) 4x4 ma Honda Pilot, just for laugh
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.