Nová elektronika a software jsou krokem k softwarově definovanému vozu. Obstojí i v daleké budoucnosti.
Koncem roku se oficiálně představí nové elektromobily z řady Neue Klasse. V rámci portfolia BMW půjde o vozy mnoha „nej“ – včetně elektroniky a softwaru. Nový nervový systém značka již částečně představila u vývojového speciálu Vision Driving Experience, který představoval jeden za čtyř „supermozků,“ jimiž budou chystané novinky vybaveny.
Tyto jednotky poskytují více než 20násobný výkon oproti stávající generaci bavorských vozidel, přičemž každá má na starost jinou oblast: základní plus komfortní funkce, infotainment BMW Panoramic iDrive, automatizované řízení a samotou jízdu. Pro Neue Klasse mimo jiné vzniklo více než tisíc softwarových modulů, před 20 gigabajtů softwaru a více než 500 milionů řádků kódu.
Základní částí digitálního nervového systému pro chystané novinky je zjednodušený kabelový svazek, založený na takzvané zónové architektuře svazku. Díky němu se podařilo zkrátit kabelové vedení o 600 metrů, oproti současným vozům jde o úsporu 30 procent hmotnosti. Svazek je rozdělen do zón přední, střední a zadní části vozu plus střechy, supermozky jsou připojeny vysokorychlostními datovými spoji k menším řídicím jednotkám, které řídí a konsolidují datové toky.
Vozy Neue Klasse dostanou chytré pojistky eFuses, tedy digitální pojistky, které nahrazují až 150 klasických pojistek. Ty se dají naprogramovat pro řízení toku energie k jednotlivým komponentům, je tak možné využít inteligentní režimy napájení pro různé situace – třeba parkování, nabíjení, aktualizace vozu nebo samotnou jízdu. Vypínání nepotřebných spotřebičů skrze eFuses zlepšuje energetickou účinnost o 20 procent.