Méně emisí z dieselových motorů - diesel má čistší budoucnost

Pro splnění přísných emisních parametrů Euro 5 a Euro 6, které vejdou v platnost v roce 2009 a 2014, společnost Siemens používá nový modulární přístup řízení spalovacího procesu dieselových motorů. Jedná se o optimalizované inteligentní řízení jak motoru, tak i systémů ve výfukové soustavě. Moduly lze optimálně kombinovat pro každý automobil nebo výkonnostní třídu – od malých vozů až po SUV.

Díky tomuto systému řízení motoru a výfuku společnosti Siemens nebudou dieselové motory mít problém, aby splnily přísná emisní opatření Euro 5 a Euro 6. Kromě snižování emisí pevných částic a oxidů dusíku omezuje modulární přístup emise CO2 a zvyšuje celkovou účinnost pohonné jednotky. S pomocí tohoto modulárního systému společnosti Siemens budou dieselové motory i nadále účinnější a výhodnější než benzínové pohonné jednotky.

Emisní standardy Euro jsou závazné předpisy vydávané Evropskou komisí pro nové automobily dodávané na trhy evropských zemí. Každé nové vozidlo musí splňovat stanovené limity pro emise oxidu dusíku a pevných částic. V současné době (od ledna 2006) je platná norma Euro 4. Nové standardy Euro 5 a Euro 6 přinesou zpřísnění v současné době platných emisních limitů.

Nový systém řízení motoru a výfukových plynů zvyšuje přesnost spalovacího procesu optimalizací dodávky paliva a kyslíku do motoru. Děje se tak zvýšením vstřikovacího tlaku a počtu vstřikovacích fází. Kromě toho je palivo vstřikováno vyšším počtem menších otvorů. Lepšího řízení spalovacích procesů je dosaženo neustále se zlepšující přesností senzorů motoru. Koncept vytvořený odborníky na automobilovou elektroniku společnosti Siemens využívá pro úpravu výfukových plynů nejen filtr částic, jenž je vyžadován standardem Euro 5, ale také katalyzátor pohlcující NOx a katalyzátorový systém pro aplikace vyhovující standardu Euro 6.

Firma Siemens nyní pracuje na vývoji elektronického systému řízení motoru, který by řídil všechny možné kombinace modulů. Zkušenosti společnosti s ochranou životního prostřední jsou demonstrovány velkým počtem inovací v této oblasti. Například piezo vstřikování snižuje v porovnání s tradičním přímým vstřikováním emise CO2 o tři procenta. Od té doby, kdy společnost Siemens v roce 2000 uvedla na trh dieselové piezo systémy common rail, snížila tato technologie emise oxidu uhličitého zhruba o jeden milión tun.

V automobilech poháněných benzínem přímé piezo vstřikování dokonce sníží spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 procent oproti běžnému vstřikování paliva do sacího potrubí. Řada dalších komponent umožňuje automobilovému průmyslu ještě zlepšit bilanci CO2, například systémy monitorující tlak v pneumatikách, asistenční systémy proúspornou jízdu či elektrické posilovače řízení nahrazující posilovače hydraulické. Tyto příklady ukazují, že při použití současných technologií je možné již dnes vyrábět automobily šetrnější k životnímu prostředí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků