Melkus RS2000: legenda se vrací

Legendární „socialistický“ sporťák se v brzké době dočká reinkarnace. Nyní v nových tvarech a s novou technikou.

Téměř každý fanoušek automobilů si vzpomene na přelom sedmdesátých a osmdesátých let minulého století a na fantastický sporťák s atypickým otevíráním dveří, který nesl jméno Melkus RS1000. Sporťák se navíc dočkal i malého modelu, který byl v osmdesátých letech velkým hitem mezi malými sběrateli.

Pokud se vše povede, na trhu se objeví nástupce tohoto vozu s názvem Melkus RS2000. Nejen jménem, ale i designem se má svému předchůdci podobat. Typické světlomety, záď, profil přední kapoty a dveře jsou opět zde.

Dle dostupných informací bude výrobce spolupracovat na finální podobě s automobilkou Porsche. Ta má přinést nejen poznatky o aerodynamice, ale má také pomoci s odladěním podvozku.

O pohon by se měly postarat dvoulitrové motory s výkony od 130 do 200 koní, což na 1000 kg těžký sporťák bude zcela dostačující. Stovka zhruba za pět a půl sekundy a maximálka okolo 250 km/h jsou hodnoty, které uspokojí většinu řidičů.

Cena by se měla pohybovat okolo 75 000 eur (přibližně 2,2 mil. Kč). To sice není málo, ale továrna v Drážďanech chce ročně vyrobit maximálně 25 vozů, což zajistí určitou exkluzivitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS2000

Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS1000 z roku 1979
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků