Melkus RS2000: legenda se vrací

Legendární „socialistický“ sporťák se v brzké době dočká reinkarnace. Nyní v nových tvarech a s novou technikou.

Téměř každý fanoušek automobilů si vzpomene na přelom sedmdesátých a osmdesátých let minulého století a na fantastický sporťák s atypickým otevíráním dveří, který nesl jméno Melkus RS1000. Sporťák se navíc dočkal i malého modelu, který byl v osmdesátých letech velkým hitem mezi malými sběrateli.

Pokud se vše povede, na trhu se objeví nástupce tohoto vozu s názvem Melkus RS2000. Nejen jménem, ale i designem se má svému předchůdci podobat. Typické světlomety, záď, profil přední kapoty a dveře jsou opět zde.

Dle dostupných informací bude výrobce spolupracovat na finální podobě s automobilkou Porsche. Ta má přinést nejen poznatky o aerodynamice, ale má také pomoci s odladěním podvozku.

O pohon by se měly postarat dvoulitrové motory s výkony od 130 do 200 koní, což na 1000 kg těžký sporťák bude zcela dostačující. Stovka zhruba za pět a půl sekundy a maximálka okolo 250 km/h jsou hodnoty, které uspokojí většinu řidičů.

Cena by se měla pohybovat okolo 75 000 eur (přibližně 2,2 mil. Kč). To sice není málo, ale továrna v Drážďanech chce ročně vyrobit maximálně 25 vozů, což zajistí určitou exkluzivitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS2000

Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS1000 z roku 1979
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků