Melkus RS2000: legenda se vrací

Legendární „socialistický“ sporťák se v brzké době dočká reinkarnace. Nyní v nových tvarech a s novou technikou.

Téměř každý fanoušek automobilů si vzpomene na přelom sedmdesátých a osmdesátých let minulého století a na fantastický sporťák s atypickým otevíráním dveří, který nesl jméno Melkus RS1000. Sporťák se navíc dočkal i malého modelu, který byl v osmdesátých letech velkým hitem mezi malými sběrateli.

Pokud se vše povede, na trhu se objeví nástupce tohoto vozu s názvem Melkus RS2000. Nejen jménem, ale i designem se má svému předchůdci podobat. Typické světlomety, záď, profil přední kapoty a dveře jsou opět zde.

Dle dostupných informací bude výrobce spolupracovat na finální podobě s automobilkou Porsche. Ta má přinést nejen poznatky o aerodynamice, ale má také pomoci s odladěním podvozku.

O pohon by se měly postarat dvoulitrové motory s výkony od 130 do 200 koní, což na 1000 kg těžký sporťák bude zcela dostačující. Stovka zhruba za pět a půl sekundy a maximálka okolo 250 km/h jsou hodnoty, které uspokojí většinu řidičů.

Cena by se měla pohybovat okolo 75 000 eur (přibližně 2,2 mil. Kč). To sice není málo, ale továrna v Drážďanech chce ročně vyrobit maximálně 25 vozů, což zajistí určitou exkluzivitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS2000

Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS1000 z roku 1979
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků