Melkus RS2000: legenda se vrací

Legendární „socialistický“ sporťák se v brzké době dočká reinkarnace. Nyní v nových tvarech a s novou technikou.

Téměř každý fanoušek automobilů si vzpomene na přelom sedmdesátých a osmdesátých let minulého století a na fantastický sporťák s atypickým otevíráním dveří, který nesl jméno Melkus RS1000. Sporťák se navíc dočkal i malého modelu, který byl v osmdesátých letech velkým hitem mezi malými sběrateli.

Pokud se vše povede, na trhu se objeví nástupce tohoto vozu s názvem Melkus RS2000. Nejen jménem, ale i designem se má svému předchůdci podobat. Typické světlomety, záď, profil přední kapoty a dveře jsou opět zde.

Dle dostupných informací bude výrobce spolupracovat na finální podobě s automobilkou Porsche. Ta má přinést nejen poznatky o aerodynamice, ale má také pomoci s odladěním podvozku.

O pohon by se měly postarat dvoulitrové motory s výkony od 130 do 200 koní, což na 1000 kg těžký sporťák bude zcela dostačující. Stovka zhruba za pět a půl sekundy a maximálka okolo 250 km/h jsou hodnoty, které uspokojí většinu řidičů.

Cena by se měla pohybovat okolo 75 000 eur (přibližně 2,2 mil. Kč). To sice není málo, ale továrna v Drážďanech chce ročně vyrobit maximálně 25 vozů, což zajistí určitou exkluzivitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS2000

Klepněte pro větší obrázek
Melkus RS1000 z roku 1979
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků