Využívá sice letitou techniku a není z největších, ale v Asii si s ní neskutečně vyhráli.
Jmenuje se sice Hilux, ale v další části svého názvu má také označení Champ, kterým se odlišuje od globálního pick-upu značky Toyota. Jde o kompaktní pick-up na platformě IMV, která je používána od 7. generace Hiluxu již od roku 2004, dále ji dostaly modely Innova nebo Fortuner, které u nás neznáme. Jde o téměř ryze asijskou záležitost, konkrétně v podobě Hiluxu Champ pro Thajsko, Indonésii pod označením Hilux Rangga, Filipíny jako Hilux Tamaraw a od letošního září také pro Peru, kde se bude jmenovat Hilux Stout.
Auto je tak jednoduché, jak může být – disponuje řadou nástaveb, vzadu má listové pružiny a k dispozici je s dvěma rozvory (2750 mm nebo 3085 mm) a ve čtyřech délkách (krátký rozvor 4705 mm/4970 mm jako chassis cab nebo provedení s korbou, 5040 mm nebo 5300 mm taktéž s dlouhým rozvorem). Proč jsme ho v nadpisu označili jako „mini?“ Navzdory solidním délkám má šířku jen 1785 mm a výšku 1735 mm.
Thajské oddělení závodní divize Toyota Gazoo Racing (GR) nyní připravilo závodní verzi pro šampionát Super Pickup, kde se po prvních testech utkalo s konkurencí typu Fordu Ranger, Isuzu D-Max nebo Mitsubishi Triton. Jak se můžete přesvědčit v galerii, vůz si zachoval zajímavou čelní masku s dvoupatrovými LED světlomety i hranaté tvary kapoty, kabiny i korby, ale vše doplnil závodními prvky typu rovněž hranatých rozšířených blatníků, velmi exponovaného chladiče v obří díře v předním nárazníku, vyholeného interiéru se závodní sedačkou a ochrannou sítí, nebo velkým zadním křídlem.
Velmi kuriozní je členitost karoserie, včetně různě vylézajících šroubů a upevňovacích prvků. A pod kapotou se nachází vyšlechtěná verze naftového čtyřválce o objemu 2,4 litru. Proti o poněkud sofistikovaněji působící konkurenci vypadá tento závoďák špetku neotesaně, ale zároveň tím ctí svůj původ dostupného dělníka – nám se líbí. A vám?