de o téměř ryze asijskou záležitost, konkrétně v podobě Hiluxu Champ pro Thajsko, Indonésii pod označením Hilux Rangga, Filipíny jako Hilux Tamaraw a od letošního září také pro Peru, kde se bude jmenovat Hilux Stout. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

de o téměř ryze asijskou záležitost, konkrétně v podobě Hiluxu Champ pro Thajsko, Indonésii pod označením Hilux Rangga, Filipíny jako Hilux Tamaraw a od letošního září také pro Peru, kde se bude jmenovat Hilux Stout. | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Auto je tak jednoduché, jak může být – disponuje řadou nástaveb, vzadu má listové pružiny a k dispozici je s dvěma rozvory (2750 mm nebo 3085 mm) a ve čtyřech délkách (krátký rozvor 4705 mm/4970 mm jako chassis cab nebo provedení s korbou, 5040 mm nebo 5300 mm taktéž s dlouhým rozvorem). Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Auto je tak jednoduché, jak může být – disponuje řadou nástaveb, vzadu má listové pružiny a k dispozici je s dvěma rozvory (2750 mm nebo 3085 mm) a ve čtyřech délkách (krátký rozvor 4705 mm/4970 mm jako chassis cab nebo provedení s korbou, 5040 mm nebo 5300 mm taktéž s dlouhým rozvorem). | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Thajské oddělení závodní divize Toyota Gazoo Racing (GR) nyní připravilo závodní verzi pro šampionát Super Pickup, kde se po prvních testech utkalo s konkurencí typu Fordu Ranger, Isuzu D-Max nebo Mitsubishi Triton. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Thajské oddělení závodní divize Toyota Gazoo Racing (GR) nyní připravilo závodní verzi pro šampionát Super Pickup, kde se po prvních testech utkalo s konkurencí typu Fordu Ranger, Isuzu D-Max nebo Mitsubishi Triton. | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Vůz si zachoval zajímavou čelní masku s dvoupatrovými LED světlomety i hranaté tvary kapoty, kabiny i korby, ale vše doplnil závodními prvky typu rovněž hranatých rozšířených blatníků, velmi exponovaného chladiče v obří díře v předním nárazníku, vyholeného interiéru se závodní sedačkou a ochrannou sítí, nebo velkým zadním křídlem. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Vůz si zachoval zajímavou čelní masku s dvoupatrovými LED světlomety i hranaté tvary kapoty, kabiny i korby, ale vše doplnil závodními prvky typu rovněž hranatých rozšířených blatníků, velmi exponovaného chladiče v obří díře v předním nárazníku, vyholeného interiéru se závodní sedačkou a ochrannou sítí, nebo velkým zadním křídlem. | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Velmi kuriozní je členitost karoserie, včetně různě vylézajících šroubů a upevňovacích prvků. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Velmi kuriozní je členitost karoserie, včetně různě vylézajících šroubů a upevňovacích prvků. | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

A pod kapotou se nachází vyšlechtěná verze naftového čtyřválce o objemu 2,4 litru. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

A pod kapotou se nachází vyšlechtěná verze naftového čtyřválce o objemu 2,4 litru. | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

 Toyota GR Hilux Champ | Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison

Auto je tak jednoduché, jak může být – disponuje řadou nástaveb, vzadu má listové pružiny a k dispozici je s dvěma rozvory (2750 mm nebo 3085 mm) a ve čtyřech délkách (krátký rozvor 4705 mm/4970 mm jako chassis cab nebo provedení s korbou, 5040 mm nebo 5300 mm taktéž s dlouhým rozvorem). Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison
Thajské oddělení závodní divize Toyota Gazoo Racing (GR) nyní připravilo závodní verzi pro šampionát Super Pickup, kde se po prvních testech utkalo s konkurencí typu Fordu Ranger, Isuzu D-Max nebo Mitsubishi Triton. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison
Vůz si zachoval zajímavou čelní masku s dvoupatrovými LED světlomety i hranaté tvary kapoty, kabiny i korby, ale vše doplnil závodními prvky typu rovněž hranatých rozšířených blatníků, velmi exponovaného chladiče v obří díře v předním nárazníku, vyholeného interiéru se závodní sedačkou a ochrannou sítí, nebo velkým zadním křídlem. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison
Velmi kuriozní je členitost karoserie, včetně různě vylézajících šroubů a upevňovacích prvků. Zdroj: Toyota GR/Edd Ellison
19
Fotogalerie

Měl to být pracant, nyní je z mini verze Toyoty Hilux stylový drsný závoďák

Využívá sice letitou techniku a není z největších, ale v Asii si s ní neskutečně vyhráli.

Jmenuje se sice Hilux, ale v další části svého názvu má také označení Champ, kterým se odlišuje od globálního pick-upu značky Toyota. Jde o kompaktní pick-up na platformě IMV, která je používána od 7. generace Hiluxu již od roku 2004, dále ji dostaly modely Innova nebo Fortuner, které u nás neznáme. Jde o téměř ryze asijskou záležitost, konkrétně v podobě Hiluxu Champ pro Thajsko, Indonésii pod označením Hilux Rangga, Filipíny jako Hilux Tamaraw a od letošního září také pro Peru, kde se bude jmenovat Hilux Stout.

Auto je tak jednoduché, jak může být – disponuje řadou nástaveb, vzadu má listové pružiny a k dispozici je s dvěma rozvory (2750 mm nebo 3085 mm) a ve čtyřech délkách (krátký rozvor 4705 mm/4970 mm jako chassis cab nebo provedení s korbou, 5040 mm nebo 5300 mm taktéž s dlouhým rozvorem). Proč jsme ho v nadpisu označili jako „mini?“ Navzdory solidním délkám má šířku jen 1785 mm a výšku 1735 mm.

Thajské oddělení závodní divize Toyota Gazoo Racing (GR) nyní připravilo závodní verzi pro šampionát Super Pickup, kde se po prvních testech utkalo s konkurencí typu Fordu Ranger, Isuzu D-Max nebo Mitsubishi Triton. Jak se můžete přesvědčit v galerii, vůz si zachoval zajímavou čelní masku s dvoupatrovými LED světlomety i hranaté tvary kapoty, kabiny i korby, ale vše doplnil závodními prvky typu rovněž hranatých rozšířených blatníků, velmi exponovaného chladiče v obří díře v předním nárazníku, vyholeného interiéru se závodní sedačkou a ochrannou sítí, nebo velkým zadním křídlem.

Velmi kuriozní je členitost karoserie, včetně různě vylézajících šroubů a upevňovacích prvků. A pod kapotou se nachází vyšlechtěná verze naftového čtyřválce o objemu 2,4 litru. Proti o poněkud sofistikovaněji působící konkurenci vypadá tento závoďák špetku neotesaně, ale zároveň tím ctí svůj původ dostupného dělníka – nám se líbí. A vám?

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud