Megatest Renaultu Laguna Grandtour: kombi se skvělým „nafťákem“

Laguna druhé generace před dvěma lety mnohé překvapila svým stylingem. Nabízí se ve dvou karosářských verzích - liftbacku a kombi, resp. Grandtour. Naším testem prošla právě druhá verze s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 dCi (110 kW/150 k), který má opravdu vynikající vlastnosti.
Megatest Renaultu Laguna Grandtour: kombi se skvělým „nafťákem“
Seznam kapitol
  1. Originální vzhled, zavazadlový prostor
  2. Interiér, palubní deska, zajímavě schované rádio
  3. Palubní počítač, startuje se bez klíčku, cestovní pohodlí
  4. Výbava, jízdní vlastnosti, motor, spotřeba, hodnocení
  5. Kompletní parametry všech motorizací

Kombi Laguna Grandtour vypadá na rozdíl od liftbacku vyváženěji, i když ani liftbacku nelze upřít velký díl originality, zejména na zádi. Na rozdíl od liftbacku vypadá kombi usedleji, zatímco design liftbacku má nepopiratelný sportovní nádech. Stejně jako u minulý týden testovaného Citroënu C5 Break i tento automobil střední třídy je vhodný pro velkou rodinu, která ráda cestuje na daleké dovolené, nicméně díky špičkovému motoru jej ocení i řidiči se sportovním srdcem.

Kombi pro rodinu

Karoserie má klínovitý profil, který je doplněn velmi povedenou zádí s pátými dveřmi zasahujícími hluboko do nárazníku. Díky tomu je nakládací hrana stejně vysoko jako podlaha zavazadlového prostoru a je tak usnadněno nakládání rozměrných a těžkých zavazadel. Na rozdíl od liftbacku je poznávací značka umístěna ve dveřích a nikoliv v nárazníku, což je logické – v nárazníku zkrátka nezbylo místo. Osobně se mi značka ve dveřích, případně ve víku zavazadlového prostoru, líbí více než na nárazníku, a to je třeba důvod, proč mne nezaujala záď třetí generace vectry.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu vypadá laguna velice elegantně, podle mého názoru jde o jedno
z nejhezčích kombi na trhu. Líbí se mi, že záď není kolmá, jak bývá zvykem.

Protože je kombi delší než liftback o nezanedbatelných 12 cm (4,7 m oproti 4,58 m), takže zavazadlový prostor je větší o 45 litrů – má poměrně slušných 475 litrů, což je ale v porovnání s konkurencí spíše méně. U kombi střední třídy bývá obvykle alespoň 500 litrů; např. Citroen C5 Break má téměř o sto litrů více. Sklopením zadních sedaček se vám ale prostor zvětší na 1500 l, což už musí stačit každému.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je dobře přístupný, nakládací hrana je velmi nízko. \
Objem prostoru je ale poměrně malý na auto této třídy.

Líbivý styling

Velmi zajímavě tvarováno je zadní sklo, které má na dolní straně poměrně výraznou špičku. Díky tomu je z místa řidiče dozadu vidět lépe než v případě pětidveřového liftbacku, který má spodní stranu skla o dost výše. U laguny se mi rovněž líbí, že záď není strmá jako u většiny kombi této třídy, takže z profilu vypadá vůz velmi elegantně. Samozřejmě je tím omezena velikost předmětů, které lze naložit do zavazadlového prostoru, což ale běžně nevadí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je velmi originální, zejména díky zajímavému tvaru skla a světlometů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Světlomety zasahují do boku vozu; nárazník je oproti liftbacku
součástí zadních dveří.

Zvláštně jsou také řešeny zadní světlomety, které nejsou vůbec součástí dveří zavazadlového prostoru, takže zasahují i do boku až k zadnímu okénku. Velmi výrazná je i příď, kterou považuji za velmi povedenou. Zepředu vypadá laguna trošičku jako žabička – promiňte mi přirovnání, ale jiné mne zkrátka nenapadá. Styling automobilu je doplněn standardními šestnáctipalcovými litými koly. Za příplatek je možné pořídit i sedmnáctipalcová kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zepředu je laguna velmi elegantní a trošku mi připomíná žabičku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve standardu jsou šestnáctipalcová litá kola, za příplatek můžete
mít i sedmnáctky. --- Jeden z detailů, ke kterým snad netřeba nic psát.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Originální vzhled, zavazadlový prostor
  2. Interiér, palubní deska, zajímavě schované rádio
  3. Palubní počítač, startuje se bez klíčku, cestovní pohodlí
  4. Výbava, jízdní vlastnosti, motor, spotřeba, hodnocení
  5. Kompletní parametry všech motorizací
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků