Kapitoly článku:
- Design - posun k lepšímu, rozměry, poprvé za volantem
- Zpracování interiéru, palubní deska, praktičnost materiálů
- Přístrojová deska a její podsvícení, nepohodlná sedadla
- Polstrování, vrzající klička, spousta odkládacích ploch
- Zavazadlový prostor, jeho velikost, využitelnost, přístupnost
- Charakteristika motoru, dobré jízdní vlastnosti, brzdy
- Řadicí páka, posilovač, spotřeba, citlivá elektronika
- Boj na ostří nože, kompletní popis výbavy, ceny
Jak se to vezme, aneb o interiéru
První pocit při nastoupení do interiéru bude přímo záviset na sympatiích či antipatiích k automobilům značky Fiat a také osobní zkušenosti. Dlouholetý příznivce značky při prvním pohledu do interiéru zaplesá a chvíli nestačí žasnout, jaký skok dopředu Fiat se Stilem udělal (toto zlepšení se samozřejmě týká už hatchbacku, jelikož jsme si ale o něm na stránkách Autorevue.cz podrobněji nepovídali, učiníme tak u Multiwagonu).
Úroveň zpracování příznivce německé školy určitě nenadchne. Tlačítka působí laciným
dojmem. Na každý pád jsou plně funkční a práce s nimi je vcelku příjemná
Vraťme se nyní k oněm prvním pocitům. Pokud se usadíte do interiéru se zraky upřenými před sebe, překvapí vás vyšší posez, který umožní dobrý výhled. Tento pocit dále umocní jízda, k té se ale dostaneme později. Pokud se do interiéru posadíte s tím, že nejdříve prozkoumáte kvalitu zpracování a použité materiály, budou vaše reakce přímo závislé na tom, jestli jste Fiat někdy vlastnili či nikoli.
V testovaném voze chránily cestující 4 airbagy. Na straně spolujezdce lze přední airbag deaktivovat
Pokud jste měli to štěstí (nebo smůlu) a vlastnili jste hned několik Fiatů, budete kvalitou zpracování interiéru příjemně překvapeni. Robustní palubní deska dává zapomenout nejlacinějším plastům z minulých let a posouvá Stilo oproti předchozím modelům zase o kousek výš. Pokud však do interiéru usednete jako příznivci německé školy preciznosti (a také strohosti) reprezentované třeba tuzemskou škodovkou, nebudete s kvalitou zpracování asi příliš spokojeni.
Dva plasty, dva různé dojmy
Palubní deska je vyvedena ze dvou různých druhů plastů. Vrchní díl palubní desky je tvořen členitým pogumovaným materiálem, který vyvolává u různých lidí různé pocity, spodní díl je vyroben z hladkého plastu ve světlejším odstínu. Někomu se použitý materiál líbí (u vrchní části palubní desky), někomu zase ne. V diskusních fórech na zahraničních webech jsem také narazil na nářky majitelů Stila, kteří kritizovali nepraktičnost použitého materiálu Zmíněná nepraktičnost spočívala v tom, že se na palubní desce ve zvýšené míře usazoval prach a jiné nečistoty.
Palubní deska působí robustním dojmem. -- Je přehledná, vše je na dosah ruky
Po řidičově levé ruce se nachází tlačítka pro ovládání palubního počítače, světel a tlačítka
pro regulaci intenzity podsvícení přístrojové desky. -- Po pravé ruce jsou umístěny tlačítka pro
aktivaci/deaktivaci ASR a režimu CITY pro elektronický posilovač řízení (Dualdrive)
Upřímně řečeno, během celé testovací procedury jsem byl nucen na palubní desku za účelem setření viditelné nečistoty sáhnout jen párkrát. Těsně před tím, než jsem vůz vracel, jsem palubní desku setřel vlhkým hadříkem, abych zjistil, kolik prachu se na ní usadilo. Výsledek této netradiční zkoušky nijak nevybočoval z normálu. Pokud tedy neparkujete vůz v zaprášené garáži nebo v blízkosti uhelného dolu, neměli byste mít se zaprášenou palubní deskou problémy (pokud je tomu jinak, zmiňte se, prosím, v diskusi pod článkem).
Tlačítkem na konci páčky lze prohlížet údaje palubního počítače. -- Volant je
nastavitelný v obou směrech. -- Vedle spojkového pedálu nechybí prostor pro "odložení" chodidla
Praktické zrcátko na straně spolujezdce. -- Trojdílné světlo nad hlavami cestujících na
předním sedadle a dvoudílné pro cestující na zadních sedadlech
Zpracování není špatné, nicméně stále je co zlepšovat. Některé ovládací prvky působí stále laciným dojmem. Po počátečních smíšených pocitech si ale brzy zvyknete. Během jízdy v interiéru nic nevrže, nelibý zvuk se občas ozve při přejíždění větších nerovností z míst, kde se potkává lemování výdechů ventilace se středovým panelem.