Megatest Fiatu Stilo Multiwagon: kombi jako hrom

70 komentářů

davidos
27. února • 23:39

O tomto fiatu jsem si už před nedávnem četl na https://kralmotoru.cz/media/fiat-stilo-kombi-re... ... a musím říct, že mě auto docela zaujalo. Hledám nějaké praktické a hlavně levné auto a myslím, že toto by mohla být ta správná volba. Nemáme teď moc epněz navíc, takže přes deset let stará spolehlivá ojetina by mohla být ideálním řešením.

Roman
13. října • 17:20

Ahojte. Prosím o radu. Chtěl jsem se zeptat jestli někdo náhodou by nevěděl čím to může být. Při jízdě když jedu kolem 80 a přidávám plyn motor se začne třepat tak až se třepe celé auto. Je to nepříjemné. Děkuji za radu.

Stenly
6. dubna • 10:20

Prosím o radu jak vyměnit dvířka nádrže na fiatu Stilo multiwagon díky

Petr
9. února • 20:17

Mám Fiat Stilo 1.6 16V. Mám najeto 5500km a nemohu nic jiného než chválit. Vychytané auto, jinak se to říci nedá. Takové věci, jako že nechám hrát rádio nebo rozsvícená vnitřní světla a ony se samy po cca.20 min. vypnou, nebo při výbavě s dvouzonovou klimatizací získáte klimatizovaný box (v zimě hřeje, v létě chladí). Nebo že lze nastavit chování centrálního zamykání (které dveře se mají odemykat, zda se má odemykat i kufr, zda se má zamknout po dosažení rych. nad 20km/h.), automatické zesilování hlasitosti rádia dle rychlosti. Jízdní vlastnosti jsou super, auto sedí i díky širokým pneumatikám (205/55 R16), motor je živý jak je u Fiatů zvykem i když je pravda, že tento motor začíná skutečně táhnout až od 3000 ot. Průmerná spotřeba u mého 3.dv. Fiatu je 8.2l/100km. Což si myslím, že při všech těch nesmyslech co v autě mám je super (klimatizace, rádio s CD vč. MP3, 8 repro + sub. (260W)). Já osobně se cítím v sedačce jako v křesle, ale to je samozřejmě můj názor a nikomu ho nemíním vnucovat, to ať si každý zkusí sám.

Co se týká kvality zpracování:

1)tak mě v autě nic nevrže

2)měl jsem tu čest jet v Octavii - umístění sedačky řidiče strašné (myslím tím možnosti nastavování) + málo prostoru + takový maličkosti jako že přední sklo v zimě je horkým vzduchem ohříváno od středu, přitom řidič sedí vlevo ???

3)jak někdo může porovnávat Fiat s VW? Co takhle cenu Golfa vedle Stila? To je rozdíl!! Za cenu, co bych měl Golfa v základu mám Stilo v perfektní výbavě (automatická světla, dvouzónová klimatizace, automatické stěrače, rádio s CD MP3, 8 rep.+sub., vše v el., vyhřívané sedačky, ESP, ABS, AMR, MSR, brzdový asistent)

Martin Lonek
24. března • 21:13

Díky za další informace. Teď mám najeto 12.000 a neobjevila se žádná vážná závada. Jen je třeba dát - zejména v zimě - pozor a nechat při zapnutí klíčku zapalování počítač zkontrolovat všech (přes 200) elektronických čidel v autě a na motoru až do chvíle, kdy systém napíše "check OK"). Pokud totiž během elektronické kontroly nastartujete, může se Vám (vlivem poklesu napětí na baterii a tím pádem i napájení palubního počítače) stát, že systém začne hlásit neuvěřitelné závady, které samozřejmě neexistují. Doufám, že Fiat do novějších vozů začne dávat vyrovnávací elektrolytické kondenzátory, které by podle mne kompenzovaly krátký pokles napětí, aby tento pseudoproblém byl vyřešen. zejména nezkušeného majitele dokáže totiž - jako se to stalo mě - pořádně vyvést z míry.

Martin Lonek
24. března • 21:15

p.s. : pokud po startu dojde k těmto nesmyslným hlášením systému, stačí jednoduše vypnout motor a znovu nastartovat.

Martin Lonek
17. září • 19:32


Je‰tű bych rád doplnil pár vűcí, na které jsem zapomnűl:
I pfies relativnű vűt‰í cenu mohu doporuăit nezávisle otevírané okno pátch dvefií u verye multiwagon. Po zhruba dvou műsících pouĎívání jsem si na nűj opravdu zvykl a dá se fiící, Ďe asi z padesáti procent pouĎívám toto okno místo hlavních, poműrnű mohutnch dvefií. Hlavní a jediná vhoda spoăívá v tom, Ďe Vám ‰tfií ăas, pokud nenakládáte vűt‰í pfiedműty. Dá se to pfiirovnat k u‰etfienému ăasu díky centrálnímu zamykání. Postranní ăalounűní kufru není pfiíli‰ povedené, jelikoĎ je vyrobeno z pfiíli‰ tenké kobercoviny, ve které jsou také jakási postranní pfiihrádky na malé pfiedműty. Dobr nápad, jen velmi nebale zpracovan.Zdá se, Ďe italové pfiece jen ze zvyku do Stila dali nűjak ‰unt aby se nefieklo. `Je jen dobfie, Ďe zŰstal schovan v kufru
Zapomnűl jsem se zmínit o fiadící páce. Ta je ponűkud del‰í , ale na‰tűstí nemá vliv na nepfiesné fiazení, kter0 je v3ak p5esto ménű pfiesné neĎ u konkurence ·koda.

Martin Lonek
17. září • 12:13

Dobrý den/večer!
Moje Stilo 1.6 MW má za sebou první velkou cestu, 3.500 km Chorvatsko a BiH, celkový stav 5.510 km
Interiér a ovládání vozu: Nenašel jsem žádná závažná proti.Snad jen poměrně velký počet ovládacích prvků oken, a.t.d. na řidičových dveřích způsobuje, že je těžší nahmatat ten správný za jízdy,možná by pomohlo zvýraznit výstupky jednotlivých tlačítek pro lepší hmatovou přehlednost.Páky na volantu jsou na jedničku, jak už je i Fiata zvykem od časů Tipa. Na Čalounění přístrojové desky jsou použity ne dva, ale po bližším zkoumání dokonce 4 druhy plastu, které hodnotím jako velmi zdařilé e efektní, jen pro klimat. schránku spolujezdce, která nemá madlo, bych použil raději plast, ze kterého je vyroben středový tunel.Nemusíte být špindíra, abyste ho po pár dnech intenzivního používání schránky zamazal rukami a poté pracně čistil. Tento pogumovaný plast však je velice vhodný pro ty části palubní desku, kterých se v běžném provozu nedotýkáte. Palubní počítač dovolí nastavit Speed limit se světelnou a zvukovou signalizací/velmi dobrá zpětná vazba pro nepolepšitelné závodníky. Počítač bohužel automaticky nuluje B trip time pokud vynulujete hlavní trip. Podotýkám, že se mi za celou dobu neobjevil na displeji p. počítače žádný problém, známý z testů prvních verzí Stila. Že by v Itálii zapracovali ? Pokud máte v dešti puštěné stěrače a zařadíte zpátečku, automaticky se aktivuje zadní stěrač, což pro mě bylo příjemné překvapení. Vřele doporučuji dvouzónovou klimatizaci, je GENIÁLNÍ.Druhý spolujezdcův okruh se zdá být nadbytečný (vzduch z průduchů se stejně ve voze smíchá a vytvoří průměr nastavených teplot), pokud ale patříte k těm, kteří preferují přímou ventilaci na tělo, budete příjemně překvapeni. Ne nedůležitá je také psychologická stránka 2. okruhu: spolujezdec má dobrý pocit, že může bez ohledu na řidiče upravovat svůj jízdní komfort. Nepotvrdily se problémy z prvních verzí Stila s nepřesně snímanou venkovní teplotou a následným chybným určením požadované vnitřní teploty, vše je o.k. (koupeno 7/2003).Nejdůležitější na klimatizaci je ale AQS - air quality system, který funguje výborně a nemají ho ve standardu ani některá auta střední třídy !! Automaticky přepíná mezi vnitřním a vnějším okruhem, je-li ve vzduchu přítomný zápach od zplodin, a.t.d.
Výborná je schránka spolujezdce se zavedeným průduchem, kterou využijete jen ve voze s alespoň man. klimatizací. Hlavně v horkých dnech (vyzkoušeno v Bosně při t=36°C) udrží teplotu vloženého nápoje na cca 12°C. Zvláštní pochvalu zasluhuje car audio, které hraje fantasticky (mám základní verzi se 6ti reproduktory a CD přehrávačem a jsem zvukař).Zvuk je o 2 třídy lepší než příplatková muzika v Octavia Combi rv 2001 i RS (r.v.2002), je to hlavně výborným umístěním reproduktorů ve dveřích, které i přes toto zhlediska zvuku problémové umístění hrají plné basy. Přehlednost a velikost ovládacích prvků radia je špičková. Vyzdvihuji systém "speed volume", který upravuje hlasitost v závislosti na rychlosti a tím pádem hluku v interiéru vozu, doporučuji nastavit jeho citlivost na +2.
Sedadla jsou ve Stilu často skloňovaným slovem. Prvních 10 kilometrů najetých od prodejce jsem všechny ve Fiat Auto proklínal, poté jsem si na sedadla zvykl. Kámen úrazu je v tom, že bederní část opěradla řidiče vás nutí mít rovná záda, jelikož je poněkud vystouplejší. Dá se tomu mírně zamezit posunem sedáku nahoru či dolů (opěradlo zůstavá ve stejné výši..), časem jsem si ale zvykl a v poslední době nemám problém s bolestí zad. Neberte to jako bernou minci, každý jsme jiný. Výborné je místo pro nohy pro zadní cestující, nemusíte je, potažmo sebe, omezovat, ani když zvolíte ležérnější posez za volantem. Pokud však zvolíte posez typu "Octavia" a zasunete se až pod volant, je vzadu místa přímo požehnaně (měřím 182 cm). Trochu vás jako spolujezdce na zadních sedadlech zklame, že zadní okénka se otevírají pouze do necelých 2/3 výšky.Naopak vás ale zaujme průduch klimatizace.
A jsme vzadu. Kufr je výborný co do přístupnosti i velikosti, hlavně však tvaru. Pokud máte rádi čísla, zjistíte, že Octavia C. má kufr o 35 l větší. Pokud ale raději kufr používáte, zjistíte, že v Oktávce i jiných konkurentech na Vás ční podběhy kol, kdežto u Stila se setkáte s tvarem kvádru, který je vhodnéjší pro přepravu celistvějších a tvrdých materiálů. Nulový práh kufru je výborný (setkáte se s ním také třeba u žhavého konkurenta a Stilu nejpodobnějšího Peugeotu 307), zadní dveře se dovírají hodně hluboko do zadního nárazníku, jehož sklon způsobuje, že se zde usazují zvenku nečistoty. Něco za něco.
A teď už konečně: Motor a jízdní vlastnosti
76kw/103 k 1.6 l motor je základní pohonnou jednotkou a 1378 kg těžkému Stilu překvapivě stačí. Pokud rádi jemnou, ekonomickou jízdu, vřele doporučuji řadit v rozmezí 2-3 tis. ot./min a zbytečně nedupat na plyn, když to nepotřebujete, z kopce řadit pětku co to jde. Spotřeba motoru vás potom pohladí.
Pokud jste řidič razantnějšího stylu, vězte, že motor má rád vytáčení až k 6 tis. ot./min., nástup výkonu čekejte až u cca 3.9 KRPM, to jest tam, kde u TDi motorů pružnost naopak už končí... Potom se ozve ze spodní části vozu uchu sportovce lahodný tlumený zvuku a automobil začne výrazně zrychlovat. V rozmezí 4-6 KRPM se Stilo i v provedení kombi co se týče mrštnosti vyrovná silným dvoulitrům TDI, ale zaplatíte za to spotřebou. Pokud mluvíme o sportovnější jízdě, budete muset řadit jako o život, zejména při předjíždění v chorvatských horách se mi osvědčil systém 3-5-3-5. Pokud chcete rychle dopředu, musíte prostě začít manévr na 4 KRPM, abyste měl dostatečnou rezervu výkonu. 1200 km do Dalmácie mě při opravdu svižné jízdě se dvěma spolucestujícími a plným kufrem věcí přišlo na prům. 9.4 l/km, podot ýkám ale, že jsem se snažil jet po dálnicích i mimo zcela naplno, t.j. rychlostmi okolo 190 km/h. Max. rychlost byla tachometrem změřená 205 km/h. Předpokládám, že při volném stylu jízdy byste tuto cestu pořídíli i za pod 7 litrů /100 km, trvalo by vám to ale o poznání déle.
Automobil (mám alu kola 16'') má výborné brzdy, které nevadnou, čekejte však mírnější účinek, pokud jedete déle před sešlápnutím brzdy na volnoběh. Vřele doporučuji si po zajetí vozu vyzkoušet ABS na bezpečném úseku v dešti, ABS se totiž u Stila spíná trochu dřív a je doprovázeno mírným propadem brzdového pedálu. Nemá to vliv na brzdnou dráhu, spíše naopak, je ale dobré seznámit se s tímto pocitem, v případě krizové situace budete lépe připraveni.
Posilovač řízení:
V počátku vám přijde posilovač možná příliš citlivý, po ujetí pár stovek kilometrů si zvyknete a budete jej chválit. Pocitový kontakt řidiče s vozovkou přes volant je spíše potlačený, mě osobně vyhovuje. Systém CITY pro ještě lehčí ovládání volantu je po zapnutí funkční do 60 km/h a vhodný vskutku pouze na parkování, klidně bych nastavil jeho vypnutí už při 20 km/h.Myslím, že je vhodný zejména pro parkovací manévry té krásnější poloviny z nás.
Podvozek:
Stilo vás překvapí měkčím a velmi pohodlným podvozkem. Jelikož je ale přece jen vyšší a celkově mohutnější, možná by mu slušelo poněkud tužší nastavení. V zatáčkách se zejména při razantnější jízdě výrazně naklání, což může někdy rušit zejména spoluosádku vozu. Prohlédněte si fotografii pana Zezulky, přesně takový náklon můžete čekat.
Obavy pana závodníka Koubka v magazínu AUTOCAR, že mohutná záď se může utrhnout, jsou čirý nesmysl. Pokud však s tímto rodinným vozem pojedete jako idiot, ani toto nemohu nevyloučit. Podobná prohlášení jsou u Stila asi na stejné ůrovni jako lamentace nad spotřebou FERRARI F 40.
Cena vs výkon:
Přes to, že jsem zastáncem vozů FIAT, jsem se před nákupem snažil řídit raciem. Srovnání se zastaralou, malou a drahou Octavií, Peugeotem 307 i (z této konkurence asi mou nejoblíbenější) Hondou Civic nakonec vyznělo jasně pro Fiat.
Závěrem bych Vám, pane Zezulko rád poděkoval za váš nestranný článek.

Laďa
1. ledna • 14:20

Mám vzácně volnou chvíli tak musím zareagovat na tématiku, která se zde probírá a  která mě také hodně zajímá.
Předem bych chtěl pochválit redakci autorevue za jejich objektivnost při testování. Když porovnáte některé tzv. nestranné a objektivní testy, stranící skrytě nebo méně skrytě ( snad i za protislužbu) domácí značce Škoda je to už tak průhledné, že už to musí vidět i malé dítě. O to víc si cením závěrečných výroků redakce autorevue.
Nemám nic proti škodovce, za život jsem jich měl 8 a poslední jsem koupil v r. 1997. Jak správně podotkl jeden z pisatelů, kvůli jejich cenové politice. Auta mají slušná, ale nevybavená, předražená a i kvalitou nic moc. Posledním příkladem je  fábie mého syna. Od začátku se v ní ozývají dosti silné rány z přední nápravy a značkový servis v záruce konstatoval, že je vše v pořádku. Nyní je auto po záruce, se stejnou závadou, už za peníze bylo vyměněno(zbytečně) kde co, ale závada trvá dál s tím, že to sice bouchá, ale jinak se to neodchyluje od stanovených parametrů.
A teď k Fiatu. Poslední auto, které jsem koupil soukromě, je Stilo MW 1,6. Mám ho 3 roky a všechno co píše pan Lonek je naprostá pravda. Podotýkám, že auto jsem koupil s výbavou: 6x airback, 4x kot.brzdy, dvouzónová aut. klimatizace, CD rádio, 16" slitinová kola, výborný palubní počítač, ABS, metalíza, za cenu v akci 485 000,- Kč.  Stilo MW už jsem delší dobu vedl v patrnosti, když ještě nebylo na našem trhu a čekal jsem až se objeví v prodeji , achych ho viděl v reálu. Byl jsem nadšen, bylo to přesně podle mé představy. Kombi "jako hrom" s vyšším posezem, parádní výbavou,obrovským kufrem, snadno ovladatelné, s temperamentním motorem, který umí být úsporný- když nikam nespěcháte a máte cit v noze (dokáže jet za 6,2 l/100km) , nebo jede také 205 km/hod a při průměru 180 km/hod si vezme max. 10,5 lt/100km, na dálnici v kopcích se směle drží i s "nadupanými" vozy, z úplně jiné cenové kategorie. Úhrnem jsem se Stilem moc spokojený, je to rodinný běžec na dlouhé tratě. Snad to mohu posoudit-sám mám najeto přes 1 mil. km. Za dobu tří let jsem nechal ve značkovém servisu odstranit tyto závady: málo stříkající tryska na zadním okně-skřípnutá hadička v kabelovém svazku, tlumiče pátých dveří ve velké zimě nedrželi dveře nahoře. Vše v záruce, zdarma. Co se týče servisu nemohu říct na Fiat půl slova. Po zkušenostech s firemními vozy Škoda (tam byl servis ještě nejlepší), Ford, Citroen je servis Fiat špica. Připouštím, že je to vše v lidech a Náměšti n Osl. to tak je.
Závěrem bych chtěl dodat, že ve firmě kde jsem spojumajitelem, jsme přešli kompletně na vozy fiat, zejména na Punto,Doblo, s motory 1,3 Multijet. Kdo se s tím motorem nesvezl, neuvěří-všem vřele doporučuji. S Puntem normálně za 4 lt/100km, "divočáci" max. za 5,5 lt/100km, a dynamika jízdy famózní. I "těžké" Doblo s nákladem a vozíkem do 7 lt/100 km. Vozy mají najeto každý, za rok okolo 60 tis. km a lijeme do nich jen naftu a olej.
Nechtěl jsem Fiatu dělat žádnou reklamu, ale trh je neúprosný, Ti kdo ještě neuvěřili, že fiat teď, není fiat před 10 lety vřele doporučuji se zamyslet. Dělají skutečně auta moderní, vybavená, za dobrou cenu. Kdo se tomuto trendu nepřizpůsobí, dělá chybu. Nechci domýšlet až se číňané naučí dělat kvalitní auta, jako se naučili i jiné věci, vím o čem mluvím, také něco dovážím. Nebude už potom stačit říkat-VW je přece značka a kvalita, nebo být vidět na každém hokejovém klání a dělat, že mám nejskvělejší produkt i když dražší. Lidi jsou dnes vybíraví.
Zdravím Laďa

Libor Zezulka
17. září • 16:58

Já bych Vám rád poděkoval za vyčerpávající reakci. Dojmy z vozu po 5500 km přijdou ostatním čtenářům jistě vhod (zvláště těm, kteří uvažují o jeho koupi).

Mým osobním cílem je zkvalitňovat odváděnou práci k úplné spokojenosti čtenářů (ať už se to týká testů nebo čehokoliv jiného).  

Libor Zezulka
Autorevue.cz

R
9. září • 12:17

Předně upozorňuji že již dlouho Fiat nevlastním - kdysi jsem měl 127 a na tu dobu to byla špica. Ale dnes??
Rozhodoval jsem se na jaře o koupi nového auta nižší střední třídy (mám rodinu - 2 děti školou povinné). Po předešlých zkušenostech jsem zavrhl vše z koncernu VW, Peugeout i Renault, samozřejmě jsem bral výrazný zřetel na ceny, ale také na prostor, bezpečnost i tech. zázemí. Postupnými vylučovacími kroky jsem zůstal před rozhodnutím mezi Hondou, Fiatem a Fordem. Od volby Forda mne ihned odradil přístup prodejců. Pak se mi dostalo příležitosti porovnat pro mne zbývající dvě značky v podobě modelů Fiat Stilo a Honda Civic. Jeli jsme se známým z Olomouce do Liberce a zpět - cestu tam ve Fiatu Stilo  hatchback a zpět v Hondě Civic 5D - obě auta byla téměř nová (cca 1 měsíc). Nebudu se zde rozepisovat o všech mých poznatcích, závěr bude hovořit jasně.Fiatu bych určitě přiznal vyšší prvky komfortu ve výbavě, zejména takové různé fintičky typu  "folow me" u světel, ale většinou  pro mne nepodstatné třešinky na dortu. Rozhodující bylo chování motoru a podvozku, ovládání a celkový pocit při jízdě i po ní.

Týden po zmíněné "zkušební" jízdě jsem si šel koupit HONDU...

nnwm
6. srpna • 16:39

Tak pani mam silo 1.6 mw celkom 3800km a vsetko je 100% stave som uplne spokojny s tym mojim autickom  mozno ,ze by sa nasli nejake nedostatky ale kazde auto ma svoje aj ospevovany vw. Ja som spokojny a vrele doporucujem toto auticko. Velky kufor vela miesta aj v predu aj v zadu no proste super. Oponujte mi ale mam uz druhy fiat podla mojho nazoru kto ako sa stara o auto tak to auto vyzera
postamble();

wolff
4. srpna • 16:43

Pokud můžu s Octávkou mám svoje osobní zkušenosti (se dvěma různýma), ale opravdu nevidím vyšší kvalitu zpracování mezí ní a mojí Bravou. V čem? Budu - li se bavit o interiéru, tak mi třeba v Octavce zůstala v ruce klička od schránky spolujezdce...To mě moc kvalitní nepřipadá. V čem to je kvalitnější. Pokud si vzpomenu na starý fiaty, opravdu má Golf II lepší zpracování a lepší látky než Tipo? A v čem?Nevím. Není mi to jasný...No nic, mějte se...

theo
4. srpna • 22:05

Ty to nechápeš? Ta klička, co Ti zůstala v Octavii v ruce, byla z toho nejkvalitnějšího plastu

jimmy
24. července • 16:07

jenom malinko odbocim. mame v praci Palio, Stilo a Doblo. Jenom pro zasmani uvedu, co nam u Dobla rekli pri 15000km pri vymene oleje.: "Takze vymenili jsme Vam ten olej, podle dohody jsme tam dali ten lepsi, ale meli jste v aute o 2 litry oleje min, nez tam ma byt.". Na dotaz, kam se olej podel nam bylo oznameno, ze ho sezral motor a ze je to u tehlech aut normalni  - jen takova poznamka k FIATu a k pul roku staremu vozu (Diesel) s najetymi 15000km....sem zvedav co nam reknou u Stila (taky Diesel) a u Palia (benzin)

limach
25. července • 9:10

To je fakt síla. Ale myslím si o tom svoje. Kdyby chyběly 2 l oleje, tak už byste asi dojezdil. Jinak já jsem prodával Tipo 1.4 i.e. po 235000 km, motor šlapal jako hodinky a mezi intervaly výměny oleje (15000) jsem nikdy nedolil ani dcl, protože to zkrátka žádný olej nežralo.

Mirek Trefný
25. července • 19:43

Dovolím si nesouhlasit....neznám auto,které by "nežralo" žádný olej.Každopádně úbytek 2 litrů je určitě extrém.Já sám vlastním 2 vozy FIAT (Punto) - nový a starší model  (40000 a 100000 km) a nikdy se nestalo,že by po naplnění oleje až "po rysku" bylo nutné dolévat během servisního intervalu další olej.Náplň sice ubývá,ale ne pod minimální mez.Problém obou svých fiatů vidím spíš v prosakujícím oleji z převodovek, i když jen v minimální míře.Na druhou stranu - viděl jsem jen málo vozů,které touto bolístkou netrpí.Nakonec musím říct,že vozy FIAT jsou pro mě "srdeční"záležitostí a žádné jiné značce nefandím víc,než této.

 

 

Martin
24. července • 17:03

Nechci Fiat nejak branit, ale konkretne mam benzinove Stilo, najeto 15000 a nepozoruji zadny ubytek oleje. Je spis drsne ze tohle servis rekne, pritom podle manualu, kde pisou nejaky drobny ubytek oleje (to ma kazdy vyrobce) je to jednoznacne na reklamaci.

MHPlus
26. července • 22:43

Oni jsou výrobci celkem "fikaní" a v limitu pro spotřebu oleje dávají dost velké hodnoty - viděl jsem i údaj 0.6l/1000km -to už by auto jezdilo spíše na olej... Při servisním intervalu 30 000km by to bylo 0,6*30=18l, dnes zpravidla plně syntetického oleje s cenou 300-400Kč/litr. 18l je tak čtyřnásobek olejové náplně -> takové auto by vlastně žádnou výměnu nepotřebovalo. 

fotr
12. září • 10:51

- 0,4-0.6l/1000km je spotřeba š105/120 (limit od výrobce tuším 0,7)

- favorit bere necelých 0,1 (zcela předělané těsnící kroužky)

- nová Brava s 1,25 80k při garančce po roce a cca 10 000 km úbytek oleje neměřitelný,  barva jen mírně změněná, a to je vlastně v záběhu

 

- není jasné jestli to byl diesel, ale i tak by to bylo jednoznačně na reklamaci, to není vlastnost, ale závada

MHPlus
12. září • 17:35

No, pokud to výrobce uvede do svých materiálů, tak vlastně není co reklamovat, protože povolený limit je splněn...

jimmy
24. července • 17:36

no a prave vovovotom to je

dall
25. července • 7:22

Pokud vím, tak spotřeba oleje je asi 0.1 až 0.2 na 1.000 km, tak nevidím žádnou chybu v tom, že ho tam dva litry chybí, zvlášť, když u Dobla 1.9 D, je interval na výměnu 10.000 km, nikoliv 15.000 !!! Pokud je to Doblo JTD, tam je interval 20.000, takže je možné, že úbytek oleje je zapříčiněn nedodržením servisního intervalu, což je mimochodem důvod ke zrušení záruky...

RENAULT
24. července • 12:40

Seděl jsem v MW v Brně, ale nejvíce mě na něm učaroval jeden detail. To madlo na pátých dveřích. Proč dělat věci složitě, když jdou dělat jednodušeji a funkčněji? Díky FIATe.

Pavel Děkan
22. července • 14:27

Ahoj, jsem čerstvým (3 týdny, najeto 1500km) majitelem Stila MW Active. Ještě než začnu co mně na autě nadchlo, tak  jsem si i já myslel, že airbag spolujezdce vykazuje chyby. Pak jsem si přečetl návod a zjistil, že aby řidič věděl, že je airbag zapnutý, tak na něj kontrolka 4krát krátce zabliká. Teď k těm maličkostem, co se mi líbí. Jsem řidič, který i v létě jezdí se zapnutými světly. U Stila zapnu světla a nemusím se starat, že když vypnu motor, abych i světla vypínal - automaticky se vypnou sami. Při startu se rozsvítí světla také sami, ale ne hned, ale se spožděním, abych nesvítil a startoval naráz.  Další maličkost je možnost časového nastavení, jak dlouho budou světla svítit i po vypnutí motoru a zamčení vozu, abych si posvítil třeba na cestu k domu. Další jsou vhodně integrované opěrky hlavy na zadním sedadle. Stačí jen opěrky zasunout do sedadla a můžu opěrák skopit a zvětšit tak kufr. Další je schopnost programově zvoleného zamykání vozu, kdy při dosažení rychlosti 20km/hod se vůz zamkne a já věděl, že na křižovatce nepřijdu o náklad nebo osobní věci na sedadle. Doufám, že najdu další a budu jen spokojený.

Imaxim
22. července • 7:22

Měl bych připomínku k formě testu, osm stránek pečlivě čtoucí člověk nezvládne za minutku,  mnohem víc by mi vyhovovalo seřazení na jedné straně - sice déle načítám, ale pak můžu klidně odpojit modem a počíst. Všichni ještě nejsme on-line!!! Ten banner Fabie by Vám taky zůstal a argumemt o době stahování neberu - Váš web není z nejrychlejších obecně. Takhle si připadám jako idiot, že si každou kapitolu musím otevřít v jiném okně.........

LK
22. července • 9:49

Tak čti textovou verzi. Je to rychlejší (protože je úspornější) a navíc to není dělené do kapitol. Zkus http://www.autorevue.cz/text/.

fotr
12. září • 10:38

textová verze je textová, bez obrázků

také se mi nelíbí takovéto rozsekání, i na dobrém připojení to obtěžuje a při dial-up si to naotvírat do 10-ti oken pro off line čtení - ještě horší 

Z
14. září • 18:50

Tak ji prvně zkus anebo napiš, že textová verze má být bez obrázků. Bez obrázků je jenom v Opeře s vypnutýma obrázkama stejně jako jakákoliv jiná stránka.

A redakci: nešlo by něco jako autorevue.cz/text/noveprispevky (klidne s 3 bannery dole)?

dall
21. července • 19:01

Když už tak ten test pitváte, tak řeknu, že mě pěkně se.. tyhle kecy o člověku zvyklém na německou preciznost zpracování. Sám mám  Alfu Romeo a nemyslím si, že by v kvalitě výroby byl nějaký rozdíl od FIATu a při porovnání s golfem IV si absolutně nemyslím že by měl být lepší, ať už slícováním, vrzáním plastů a vůbec čímkoli. Stilo sem měl několikrát od dealera pujčené a platí to beze zbytku i o něm. Proč neřeknete, v čem je teda ten rozdíl, který musí příznivce německé preciznosti odradit???!!!!

Libor Zezulka
21. července • 19:36

Nejsem žádný zatvrzelý přívrženec německých či jakýchkoli jiných vozů (z čehož byste mě jistě rád obvinil). Snažím se být především objektivní, a proto tvrdím, že kvalita zpracování, ani ne celku jako spíš určitých částí (v textu je to napsáno) stále ještě nedosahuje kvality zpracování například  domácí Octavie. Zlobte se na mě jak chcete, myslete si, že jsem zaujatý, je to tak. Pokud mi nevěříte, zkuste si někde vypůjčit Octavii, postavit si vedle ní Stilo a bezprostředně zpracování interiéru srovnat. Budete-li objektivní, alespoň malý rozdíl uvidíte. Kdo ví, za pár let to bude možná naopak. To už ale nezáleží na mně...

Poznámka: Octavii jsem zvolil pouze jako příklad (jiný důvod nehledejte)

limach
24. července • 8:15

Já myslím, že vše je otázkou priorit. Souhlasím s p. Zezulkou, že italové stále trochu ztrácejí s kavlitou na germány (je to prostě jejich lehkovážná nátura a na té se zřejmě nic podstatného nezmění), ale hlavně nezapomeňte na japonce. Ti už němce v lecčems překonali, často i v kvalitě, o spolehlivosti už snad nemá cenu se přít. Hned zpočátku této diskusní stránky jsem uváděl pár důvodů, proč jsem po třech Fiatech už nešel do Stila (design 5-ti dveřové verze je na mě už prostě dost blízko německému). Přesto mu moc fandím. Apropos včera jsem v Praze u hotelu Diplomat viděl stříbrné 3-dveřové Stilo s několika krásnými spojlery a nádhernými elektrony. Mělo pod značkou, že bylo koupené v Jablonci n/N. To byla prostě pastva pro oči. Fiatu prostě stále moc fandím. Nyní něco k té kvalitě. Koupil jsem Alfu 147. Vnitřek prostě nádhera, ale přesto, že mám jen 5000 km najeto už se uvnitř na naší "typické" velkoměstské dlažbě ozývají lehké pazvuky od středových výdechů ventilace a pravého zámku dveří. A tady je rozhodující právě ta otázka priorit. Je mi to úplně jedno. Protože ten pocit z takového auta Vám sebekvalitnější Octavia, Golf a jiné "superkvality" - podle mého názoru a mých priorit - rozhodně nedají. A navíc, ještě jsem nebyl na garančce v servisu, kde jak doufám, mi alespoň většinu těch hloupůstek odstraní. Takže jen tolik k věčně diskutované modle kvality zpracování.

Martin
24. července • 8:51

Asi mas pravdu, je to otazka pristupu, je fakt, ze auto by mel byt spotrebni material, ale u nas je to proste tak, ze kazdy to svoje porad obhlizi, jestli neni neco spatne (to se vzhledem k cene da pochopit) a je schopen se do krve pohadat, ze jeho vyvoleny model je nejlepsi.

dall
21. července • 20:36

Věřte mi, že Vás nechci z ničeho obviňovat, to se mě dotklo, Octávku si pujčovat nemusím, má ji můj otec a porovnával sem mockrát. Pokud pominu naprosto pitomou ergonomii toho auta, mám namysli zejména mě naprosto nevyhovující nízký posaz s kolmým volantem, tak to auto uznávám z hlediska obrovského kroku škodovky oproti felicii, ale to jen tak stranou. Co se týká zpracování, tak mě prosím uveďte opravdu konkrétní věci, které srovnáváte a kde má FIAT mínusy. Chtěl bych napsat, že jsem fanda FIATU, doma máme ještě Punto, otec šel do octávky jen z ryze pragmatického důvodu nízkého propadu ceny, ale přesto bych byl nerad považován za zaujatého. Cuore sportivo )

Martin
22. července • 8:19

Na rovinu, ja mam Stilo asi rok a rozhodne si myslim, ze ma FIat jeste co dohanet. Konkretne u meho modelu na nekterych mistech slicovani kastle (ve predu u svetel), vzadu umistene zadni okno (take na kazde strane jinak velka mezera), povrzavani interieru (pruduch pod prednim oknem, malinko obcas neco ze stredove konzole, ale je fakt, ze na prazske dlazbe), uvolnena tesnici guma na 5. dverich, klapajici spojkovy pedal (zajimava zavada, ktera uz je z vyroby a servisu se nejak nedari ji odstranit) a urcite bych jeste neco nasel. Vsechny tyhle problemy jsou na aute z vyroby a proto usuzuju, ze Fiat by potreboval hodne zapracovat na vystupni kontrole, ktera by potom to auto nemohla pustit ven. Co se tyce srovnani ciste vyrobniho zpracovani, tak mohu ze slusnych aut pouze s tatovou Fabii a jemu pokud jsem si vsiml v interieru nevrze po 50 000km nic, ale znovu opakuji, ze srovnavam vyrobni zpracovani, ne klasicke zavady. Je velka skoda, ze Fiat bezpochyby povedene Stilo srazi temito nedostatky, alespon z meho pohledu. Jinak jsem spokojen a auto jezdi fajn.

magic mop
21. července • 23:03

Autor zřejmě mluví o německé preciznosti, která WV zařadila na třetí místo od konce v poruchovosti v USA  Já opravdu nevím, co je to německá preciznost, takový nekonkrétní a povšechný řeči spíš usvědčují autora z určité předpojatosti. Ale to už jsme si tady zvykli  

Libor Zezulka
22. července • 16:29

K té předpojatosti vám povím následující: ačkoliv mně to mnoho čtenářů při nejbližší příležitosti připomene, udádím, že v mém osobním vlastnictví je v tuto chvíli italský vůz a že bych si jiný než italský automobil asi nekoupil. Proč, vám jistě nemusím popisovat. Když ale nějaký vůz testuji, chci být objektivní a zapomenu na své osobní sympatie k té či oné značce. Takže, myslete si třeba, že ve skrytu duše bezmezně obdivuji německá auta, není tomu tak. Nic víc už k tomu říci nemohu.... 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
23. července • 12:21

Pokud bude test kazdeho auta vypadat tak jako tento (to znamena, ze se skutecne zamerite na pripadna problemova mista) tak budu jedine rad. Tento test se mi moc libi a treba konkretne chybove hlasky palubniho pocitace se mi objevuji take. Po nastartovani nejcasteji Alternator Failed  a asi 2x se mi objevilo ASR failed a musel jsem motor restartovat

Cune
21. července • 15:20

Prosel jsem poctive vsech osm stranek, ale nikde jsem nenasel cenu vozu

Jinak recenze se mi libila. Docetl jsem se vse, co jsem chtel vedet a hodne pomohla spousta fotografii!

Libor Zezulka
21. července • 16:21

Ceny jsem doplnil..

Dan
21. července • 13:16

Osobně mi učaroval třídveřový dravec z téhle rodiny . Je to prostě FIAT se všemi plusy i mínusy, drobné mouchy má všechno. Díky autorovi za fakt férový popis, bez zbytečných vychvalování a lá (některé) německé šroty.

BTW: Ten baner dole, který propaguje cosi zvané Fóbie, která se po 25 tis. km rozsype a potřebuje nový podvozek, ten je fuckt otravný a nasírací. S kolegou jsem to kupovali společně, já Stilo, on Fabii. Mám najeto 45 tis bez problémů, jen základní údržba. On po 25 tis musel vyměnit závesy VČECH kol!!! Musím napsat, že ŠKODA JE ŠROT dobrý tak pro nácky , a to se považuji za vlastence. I když se na tom asi podepsaly i naše vynikajíci cesty .

Martin
21. července • 13:39

Clovece, vykasli se na to, to se musi v kazde diskuzi objevit nejaky magor , co hned zacne psat, ze Skoda je srot? Tohle je snad o Stilu, tak se mu venuj, myslim, ze neni potreba abys dokazoval, ze je Fabie srot na aute sveho znameho. Mam taky Stilo, ale tohle me stve, protoze jinak ta diskuze zacala docela fajn. Pochvalu autorovi recenze jsem uz vyjadril.

Dan
22. července • 14:16

Nebýt toho otravného baneru, tak po škodě ani neštěknu. Takhle to korát naštve a člověk musí ventilovat špatnou zkušenost. Pardon

Roman
21. července • 12:48

Chtěl bych tímto panu Zezulkovi vyjádřit podporu a označit jeho recenzi za povedenou. Ačkoliv jsem doposud nikdy neřídil žádný Fiat (ani v něm neseděl), tak mi tento článek podal dostatečné kvantum informací o tom, jak Stilo Multiwagon působí na řídiče. Fiat Stilo Multiwagon mě na první pohled zaujal víc než jeho 3dv./5dv. verze a jsem rád, že se o něm mohu dozvědět víc informací i od člověka, který již zřejmě v nějakém tom Fiatu seděl. Osobně jsem měl a pořád trochu mám předsudky týkající se kvality italských automobilů, ale v tomto článku mě pan Zezulka informoval o konkrétních problémech a nedostatcích, s jakými se setkal on. Teď už jen na mě, abych se rozhodl, jakou váhu jim přiřknu. A to je, myslím, fér.

Nemyslím, že by se nás pan Zezulka snažil zlomit, abychom se stali fanoušky Fiatu, ale spíš se snažil být objektivní tak, abychom poznali, jaký je testovaný Fiat ve skutečnosti. Co se týká srovnání s konkurencí, tak si myslím, že je na každém z nás, abychom si je provedli třeba právě na základě podobných článků a samozřejmě i testovacích jízd.

Jen tak dál a houšť.

Zdenek
21. července • 12:22

Gratuluji autorovi, konečně jeden z rozumných a kvalitních testů . Jako majitel Stila (bohužel 5dv.) mohu než souhlasit - Fiat se intenzivně snaží změnit image a začal to v r. 2001 Stilem. Bohužel první rok se mu to moc nedařilo (hlavně kvůli zmiňovaným problémům se špičkovou elektronikou). Postupně vychytal mouchy, takže vozy r.v.2002 (hlavně z druhé poloviny roku) už byly v pohodě . Bohužel modelový rok 2003 Fiat začal s novou specifikací výbav  (prý pro zvýšení prodejnosti, neboť vozy byly díky velmi bohaté výbavě "drahé") - podstatně více diferencovanou (počty airbagů, el. systémy aktivní bezpečnosti) a bohužel také "očesanou"  o dost drobností, někdy i silně kuriozních (podlahová světla, 12V zásuvka v kufru, atp.). Nicméně za sebe musím říci, že Fiatu fandím, se Stilem jsem velmi spokojen a doufám, že mi spokojenost vydrží    A pro autora malý tip - co takhle test nebo spíše průvodce moderními technologiemi aktivní bezpečnosti - sežeňte si několik vozů, které je mají, np. třeba Stilo  a podělte se o dojmy a zkušenosti. Přeji krásný den.

Libor Zezulka
21. července • 12:42

Děkuji za zajímavý tip....

Zdenek
21. července • 12:24

Doplnění - myslel jsem testy Stila. V našem motoristickém tisku uveřejněné testy bohužel nestály za mnoho, snad až na testy ve Světě motorů (Stilo 1.2 a MW).

Martin...
21. července • 10:37

Zdrzim se hodnoceni auta - ve Stilu jsem v zivote nesedel, a i kdyz je mi vzhledove sympaticke, tak proste nemuzu hodnotit. Co me desi, je uroven recenzi na tomhle serveru.

Objevil jsem jej diky odkazu na mobilmanii nekdy minuly tyden a s chuti jsem se pustil do cteni recenzi (jsem docela fanda do aut...). Zacal jsem starsimi recenzemi na nektere typy, ktere znam a zjistil jsem, ze mi nejak "nesedi". Spousta osobnich postrehu bez hlubsiho zamysleni, radoby objektivni soudy, nasledne obhajovani nesmyslu (viz diskuse ke karte u nove Laguny - "ja si myslim, ze to ocko na karte ma byt na poveseni na klice a nikdo mne nepresvedci o nicem jinem")... Dosel jsem kzaveru, ze zrejme redaktori jinych rubrik a serveru si na sve pracovni vylety pujcuji vozidla ruznych znacek a nasledne napisi recenzi. OK, proc ne - vzdyt je mohou take otestovat (a je to praxe ruznych vydavatelstvi...). A casem se ta auta nauci i hodnotit.

Jenze dnes jsem se nechal nalakat na recenze Kia Sorento a Fiat Stilo Multiwagon. Ta prvni mne zaujala z toho duvodu, ze je to zajimava volba pro cloveka, ktery obcas potrebuje jet i nekam, kde je to s beznym osobakem o strach, ta druha pro zmenu proto, ze se mi Stilo libi a asi nas nemine koupe druheho auta - a Sorenta je fakt asi draha ;o))

No jo, jenze... O Sorentu jsem se dozvedel, ze teda v terenu i neco zvladne (nejak jsem nepostrehl co...), ale na mokrych kostkach prokluzuje (svete div se!). Srovnani s konkurenci jsem se nedockal, prehledu vybavy za uvedene ceny take ne, ale vcelku mi ta recenze nijak neublizila. Sorentu mozna ano...

Tak jsem se vrhla na realnejsi obet naseho nakupovani - Stilo. A ejhle - ulik se da vyplacat obrazku, ktere toho moc nereknou a kolik se da pospat stranek - aby to aspon neco reklo. Treba, ze autor asi nema prostredky na to, aby zmeril brzdnou drahu, nebo ze jezdi (po dalnici?) az 185km/hod... A zase spousta osobnich nazoru (je pekny, mnohem lepsi, nez stare Fiaty, ale vlastne az tak hezky neni, zvlast vevnitr, kde je fakt povedeny, az na ten vnitrek... A porad dokola.) Celkovy nazor vycnivajici z testu ("Tohle auto je super Fiat, ale jsetli jste nikdy Fait nemeli, tak si ho radeji nekupujte") asi nebude tim, co nam chtel autor sdelit. Ale sdelil. K tomu preklepy, hrubky...

Nedelam si patent na rozum a uz vubec ne na novinarinu. Ale fakt je potreba otevirat novy server se zamerenim na auta, kdyz kvalitni recenze si lze precist na jinych mistech, od lidi, kteri v testovanem aute proziji nekolik intenzivnich dni a opravdu ho otestuji? To Vam to jednotlive autosalony toleruji??? Nebylo by lepsi venovat se puvodnimu zamereni jednotlivych autoru?

Ja bych rekl, ze ANO... A preji Vam hodne stesti a uspechu.

 

P.S. Celou dobu, co to tady ctu a pisu, mne porad otravoval plovouci banner na spodnim okraji obrazovky. Ale ted uz Vam nereknu, co na nem je napsano, protoze pres nej nastoupil jiny, sice mensi, ale uspesne zakryvajici puvodni sdeleni (tusim neco o RSku) nejakou informaci o supervyhodnem predplatnem ;o)))

Martin...
21. července • 10:39

A jeje... ted jsem si to po sobe zacal cist... Jeste, ze nejsem novinar. ;o)) Omlouvam se vsem, za preklepy - snad to zustalo, pres to vsechno, pochopitelne.

Libor Zezulka
21. července • 11:06

Ano zůstalo. Poučím se a příště se s automobilem rozjedu také proti zdi, abych vyzkoušel, jak fungují airbagy. Budu stoprocentně objektivní, vystříhám se vět typu: Věnec volantu se mi zdá dostatečně silný a napíšu raději, že věnec volantu je dostatečně silný. Přisvojím si patent na pravdu. Také si koupím nová Pravidla českého pravopisu (ačkoliv mám půl roku stará), pročtu znovu skripta. Redakce se pokusí zařídit, aby se část testu odehrávala blízko polárního kruhu a další část na rozpálené poušti. Snad bude test poté objektivnější.

Omlouvám se za tu jízlivost, ale ve Vašem příspěvku jsen nenašel jediné konkrétní doporučení, jak testy zdokonalit tak, abyste s nimi byl spokojen.

S pozdravem Libor Zezulka
Autorevue.cz

Martin...
21. července • 14:55

Vazeny pane Zezulko,

omluvam se za to, ze jsem neuvedl jediny navrh, jak vylepsit Vami otisteny test.

1) dekuji za detailni prehled ruznych stupnu vybavy - ale nejak jsem nikde nenasel, kolik vlastne to auto stoji. Takze tip - uvadet alespon cenu testovane verze.

2) Prehled vybavy je pekna vec, pokud si neprotireci s obsahem clanku:

Citace z clanku:
"Výhodu na straně Octavie smaže příplatková asymetricky dělená zadní lavice (10000Kč), která na úkor cestující na zadních sedadlech zvětší zavazadlový prostor. Pokud se obejdete bez ní, můžete počítat se 1480 l při sklopených zadních sedadlech."

Prehled vybavy: - zakladni verze Actual:
"dělené zadní sedadlo v poměru 1/3 - 2/3"

3) Proc provadite srovnani pouze se Skodovkou? Uspesnym modelem stejne kategorie a velice podobneho zamereni muze byt Peugeot 307 Break (ano, to je ten, diky kteremu se lze pousmat nad vetou "S konečnou výškou 1570 mm se stal Multiwagon suverénně nejvyšším kombi nižší střední třídy." nebo je opravdu prevaha 26mm tak zdrcujici? ;o))

4) "Struktura látky by nebyla na závadu, kdyby polstrování nezasahovalo až k oknům. Pokud si totiž rádi v létě odložíte ruku na stažené okno, agresivní pot látku po nějakém čase zřejmě zničí." O tkaninach neco malo vim. Treba to, ze pokud je dobre zvoleno slozeni, tak je uplne jedno, jaka je jeji struktura. Mozna mate pravdu, mozna ne. Tady ovsem uvadite pomerne kategoricke tvrzeni bez upozorneni na fakt, ze ono "zřejmě" je míněno jako velmi pesimisticky odhad. Docela medvedi sluzba tomuto auticku, nezda se Vam...? Mimochodem - prave diky vyuzivani vysoce odolnych vlaken muzeme sledovat "zjemnovani" pouzivanych materialu potahovych latek...

Uznavam, ze v jednotlivostech zrejme Vas clanek splnuje zadani - prinest ctenarum informace. Ale jak je mozne, ze v ohlasech najdeme nadsene hlasy majitelu tohoto vozu, kteri nadsene souhlasi s Vasimi nazory (at uz pochvalnymi, nebo ne), ale nevidel jsem tam jediny nazor typu " To je fajn...diky. O tomhle autu jsem vedel neco z technickych parametru a prospektu, ale chybely mi neci prakticke zkusenosti a potvrzeni, nebo vyvraceni  toho, co rika vyrobce". Vase srovnani totiz v 90% probiha pouze se starsi produkci znacky FIAT. Je nepochybne zasluzne, ze se teto recenze ujal nekdo, kdo tyto zkusenosti ma. Ale vetsina ctenaru je nema -  a abych nemluvil za ostatni, tak tedy za mne:

S autem najedu rocne cca 50.000,- km - zajima mne tedy jak sedi (zrejme dobre - zadna vytka ke clanku), jak presne ma rizeni, pocit kontaktu s vozovkou (to jsem zde bohuzel nevycetl) , zda mu vadnou brzdy, jak je ovladatelne pri panickem brzdeni, jaky je akcni radius na jednu nadrz... To jsou totiz veci, ktere mi vyrobce nerekne. 
Dale byl Fiat jednim z prvnich vyrobcu, kteri zacali pozuivat zabudovana autoradia. Asi je tomu tak i u Stila - ale je mozno napriklad vybavit jej CD menicem, prehravacem MP3...? Predpokladam, ze ovladani je na volantu... Nebo ne?

Celkove ale musim priznat, ze jste to schytal spise za ostatni clanky na serveru - coz bylo ode mne nesportovni. Ale uznejte sam - co si jako ctenar odnesu z poznamky "Sedadlo si může řidič nastavit v několika rovinách, svou polohu si tedy najde. Právě tak nastavitelný je i volant."? Nebo "Zadní sedaly jsou dělitelná v poměru 40:60"? Jak fungovala klimatizace popsana nasledujcimi vetami: "Součástí sériové výbavy je elektronicky řízená klimatizace, ale k její funkci máme své výhrady. Jezdili jsme s autem v době, kdy už žádné mrazy nebyly, ale nastavenou teplotu na displeji se nám téměř nepodařilo zařídit. Teplota v autě rozhodně nedosahovala toho, co jsme požadovali na displeji." ? Tak nejak jako chytra horakyne... To jsou vety z testu Sorenta, ktery jsem cetl pred Vasim clankem. Dal nebudu opisovat - prakticky kazdy odstavec je perla (napr. vyklad o vyskomeru, nebo redukce, kterou lze zaradit pouze v nulove rychlosti, ale zato bez skubnuti ;o)) Doporucuji precist... Pri cteni Vaseho clanku (ktery by sam o sobe u mne urcite takovou reakci nevyvolal) pak cise pretekla...

 

Omlouvam se (naprosto uprimne!!!) za napadeni jazykove stranky. Precetl jsem si test jeste jednou a uznavam, ze to bylo zbytecne. Asi se dostaly na povrch pocity vyvolane predchozimi recenzemi na autorevue.cz. Jeste jednou se omlouvam.
(Ale neodpustim is male stouchnuti : Ze maji plasty tvarovou pamet, to je znamo, ale na tu jste asi nemyslel ve vete "Robustní palubní deska dává zapomenout nejlacinějším plastům z minulých let..." ;o) Obdobne pripisovani plusu na stranu kladu je docela puvabne - jeste, ze to nejsou minusy na teto strane, to bychom si v tom nadelali zmatek ;o)) 

Ale jinak jeste jednou - Omlouvam se, za vytykani spatne cestiny. Bylo neopravnene. A body uvedene vyse vnimejte, prosim, jako odpoved na Vas pozadavek na tipy na rozsireni testu - pripadaji mi ponekud mene narocne, nez narazy na zed za polarnim kruhem ;o))

Preji pekny den

Zdenek
22. července • 8:46

>S autem najedu rocne cca 50.000,- km - zajima mne tedy jak sedi (zrejme dobre - ?>zadna vytka ke clanku), jak presne ma rizeni, pocit kontaktu s vozovkou (to jsem zde ?>bohuzel nevycetl) , zda mu vadnou brzdy, jak je ovladatelne pri panickem brzdeni, jaky >je akcni radius na jednu nadrz... To jsou totiz veci, ktere mi vyrobce nerekne. 
>Dale byl Fiat jednim z prvnich vyrobcu, kteri zacali pozuivat zabudovana autoradia. Asi >je tomu tak i u Stila - ale je mozno napriklad vybavit jej CD menicem, prehravacem >MP3...? Predpokladam, ze ovladani je na volantu... Nebo ne?

Dobrý den, jako majitel Stila doplním několik informací, které Vás zajímají: auto sedí skutečně velmi dobře, jen při větší rychlostí na krátkých příčných nerovnostech má sklon k občasnému mírnému odskočení (ale to je jen můj názor - s mým vlastním 5dv. a testovaným 3dv.); řízení je přesné; posilovač celkem v pohodě (v rv. 2003 byla upravena charakteristika); kontakt s vozovkou v pohodě (kola 195/65 R15); ovladatelnost při panickém brždění perfektní (do rv. 2002 byl standardně dodáván Brake Assist - u vozů bez ESP mechanický, s ESP hydraulický; bohužel od rv. 2003 je Brake Assist standardně součástí ESP stejně jako ASR a MSR); brzdy (kotouče vpředu i vzadu) nevadnou; akční rádius na nádrž 59 litrů mám cca. 750 - 800 km v běžném provozu (mám motor 1.6, průměrná spotřeba se pohybuje kolem 7 litrů, ale s velmi lehkou nohou není problém jet za 6, podotýkám se zapnutou aut. klimatizací); rádio je buď s kazetou nebo s CD nebo s CD možností přehrávání MP3 (moje - s CD - je od výrobce Visteon); CD měnič se montuje do horní schránky před spolujezdcem; ovládání na volantu je za příplatek tuším 7 tisíc (pro Actual a Active, verze Dynamic ho snad má sériově). Snad Vám tyto informace pomohou. Přeji hezký den.

Libor Zezulka
21. července • 15:36

Děkuji Vám za konkrétní připomínky. Podrobně jsem si je pročetl, vyvodím z nich závěry pro sebe a pokud možno i ostatní články (autory) serveru. Naším prvořadým cílem je zvedat kvalitu obsahu, takže, jak jsem již několikrát uvedl, konstruktivní diskusi a připomínkám se nevyhýbám(e). Jen prosím, "neslovíčkařme". Nemá to smysl a zabředáváme tak do zbytečné diskuse bez výsledku. Já se pokusím formulovat všechny věty a myšlenky tak, aby byly jasné a pochopitelné pro všechny.

Toomas
21. července • 11:44

Přesně tak pane Zezulko. Pokud mě budou zajímat technické informace, projdu si dokumentaci k automobilu. To, co dělá recenci recenzí je právě osobní názor recenzenta. Tímto způsobem se pak může čtenář dozvědět ty věci, které se z propagačních materiálů nedozví. Rovněž to dává dobré východisko k diskuzi, přičemž velice oceňuji, že se jich Vy i pan Broža jakožto autoři článků účastníte. Takovýto přístup se mi zdá ideální a i díky tomu je autorevue jedním z mých nejoblíbenějších serverů.

Cooltour
21. července • 10:10

Výborný test,velice objektivní. Každé auto má své mouchy, skládá se z tolika součástek, že prostě zákonitě někde chyba vzniknout může. Já jsem naproti tomu vlastníkem 3dv. verze ve špičkové výbavě,a prozatím mi nezbývá než říci klobouk dolů, Toriňáci, opravdu se ten můj kus povedl. Absolutní spokojenost, skvělý JTD 85kW, elektronika šlape jak má,nikde nic nevrže,sedadla (jsou ale jiná než u 5-ti dv. verze) mě v zatáčkách drží skoro jako přibitého, 17-ky kola ani nemluvím. Design je taky o mnoho povedenější než u 5-ti dvéřového nebo Multiwg. A ve zpětném zrcátku mnou dojížděných aut zřejmě vypadá dost dravě, na dálnici takřka automaticky uhýbají vpravo (a to fakt neblikám a netroubím,jak je zvykem u našich pražských spoluobčanů...sorry, ale 9 z 10 posl.zkušeností mělo značku Axy)

ital
11. ledna • 14:45

pravda  Stilo 3dv mám pouze 3 a půl roku, najeto cca 50 tis. km  ale naprosto bezchybné. Drtobnosti lze  zlepšovat i v Maybachu, natož v lidovém voze, ale  jízdní vlastnosti, brzdy, výkon / 1,9 JTD 115/  výbava, pohodlí, pocit z jízdy a řízení, dynamika, spotřeba / kolem 6,5 l/100/   řekl bych velmi  nadprůměrné. Vlastnil jsem a jezdil snad  mimo Maybachu RolsRoyce a Betntly snad se vším co zde jezdí / je mi 53let /  ale skutečně výtečný kompromis. Před tím jsem měl Bravu 1,9 a pokrok je propastný zejména pokud jde o jízdní vlastnosti a výbavu. Pokud někdo má poukazy na dílenské zpracování, neví o čem hovoří. V autě oproti jiným dražším a tzv. renomovanějším značkám nic nevrže a nehlučí, vše funguje a má  bezproblémovou životnost. Je to auto bez starostí. Jediná závada která mne potkala byla prasklá spona na sací hadici před turbem. Myslím že kdo chce diskutovat o  Fiatu a Škodovce neví o čem hovoří. To je srovnání jako  Trabant s Mercedes 600, oboje odveze ale jak, oboje potřebuje údržbu ale  za kolik. Myslím že kdyby nebyl  český automobilový trh značně pokřivený a technické znalosti obyvatel tak ovlivěněné německou loby / Škoda je německá /  mohli by to v MB zavřít a v Turínui by nestačili dělat. Kdo nevěří ať zkusí. Mějte se.  Pav.   

limach
21. července • 8:48

Díky za fajn článek pane Zezulko. I já jsem vlastnil pár Fiatů a mohu tedy podobně jako Vy srovnávat. Je to prostě Fiat se všemi klady a zápory. Perfektní svezení díky skvělým motorům a podvozku. Dále parádní výbava a to vše za rozumný peníz. Jenže to nejpodstatnější - krásný design - jak interiéru tak zejména exteriéru, tady už chybí. Říkal jsem si, že se asi pustili u Fiatu do kvality a solidnosti. Jenže jak jsem z Vašeho, a několika jiných, testů vyčetl, ta kvalita má stále ještě drobné rezervy. Já, a myslím, že většina tradičních zákazníků Fiatu také, ráda těm klukům italským sem tam nějaký ten šlendrián v kvalitě odpustili, když si mohli koupit krásné temperamentní auto. Ale to už nyní také není pravda. A to je asi ten hlavní důvod, proč jsem v rámci koncernu Fiat Auto sáhnul před půl rokem kousek jinam. A to jsem dlouho dopředu hltal internetové zprávy o vývoji a podobě Stila a těšil se na něj. Myslím, že tak nesmýšlím jen já. Ohlasy fandů značky, prodejní výsledky a také mé rozhovory s některými prodejci to jen potvrzují. Nicméně - Fiatu přeji stále jen to nejlepší.

Martin
21. července • 8:46

Chvalim p. Zezulku. Z meho pohledu jeden z nejlepsich testu co jsem na AR cetl. Autor se zameril zejmena na chyby, coz je v poradku. Jako vlastnik 5-ti dveroveho Stila musim s vetsinou kritiky souhlasit. Jenom bych byl rad, kdyby se takto delali vsechny testy a nejen testy znacek nespadajicich do koncernu VW. Posledni test na Seat Cordoba je toho dukazem.

Co se bezpecnostni vybavy tyce, tam je Stilo urcite na spici svoji tridy. Kazdopadne me prekvapuje, ze stale nebylo testovano NCAPem. Nemate nekdo nejake info proc?

ital
11. ledna • 14:49

NCAP testy proivedl vyšlo 5 hvězdiček, pouze nebylo v ČR uveřejněno. lze dohledat na servru NCAP.

limach
21. července • 8:54

"Nejlepší" jsou testy Volkswagenů v časopise AUTOTIP. Zcela "nezávislý" redaktor p. Kovařík chtě nechtě prostě vždy dospěje k názoru že VW je - the best. Prostě to, co je u jiných značek chyba, je u VW znak dospělosti, kvality, preciznosti a solidnosti. Ale to se neděje jen v Autotipu. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Kdyby každý recenzent přistoupil k testu jako pan Zezulka, možná bychom se i o božských VW dozvěděli něco více.

LK
21. července • 11:49

Teď nedávno jsme četl, že u vozů v USA se testovala poruchovost, resp. počet závad u aut do stáří 3 let. Na špici skončily (tradičně) japonské vozy, na konci Kia, Hyundai a VW. Docela mě překvapilo, jak bídně VW dopadl. Já bych ho z pohledu kvality hodnotil tak jako průměr, na chvost bych ho neřadil, ale testy prokázaly něco jiného. Bylo by zajímavé, jak by takový test dopadl v Evropě.

ital
11. ledna • 14:55

WV jedno z nejhorších aut, za moc peněz málo auta. Mám zkušenosti se dvěma kusy  Passatu  předchozí generace v provedení 1,8. Za tři roky provozu náklady na servis převyšovali náklady / bez oprav dopravních nehod/  výši 250 000.-Kč. U třetí zkušenosti Touran 2,0TDI  za 2a půl roku / pravda  250 000 km/  nový motor, 2x hlava,  2x motormanagemet,  1x ložiska v kolech, a další. Dejte pokoj, nechci.

PeeKaa
29. července • 13:50

ááá koukám stará písnička někoho, kdo nesnáší VW. I když u toho článku byla debata "proč je ten článek nesmysl" tak někoho to baví omílat furt dokola...

PeeKaa

dood
23. července • 11:39

Cetl jsem ten samy clanek , zrejme jste si ale nevsim ze to nebyl klasicky test , ale anketa ctenaru jedneho americkeho motoristickeho magazinu. Coz je sakra rozdil. I mercedes tam byl nekde na ocasu. Jinak WV ani medvedy nemusim . To jen tak aby byla zachovana objektivita a nekdo si nemyslel ze se jednalo o seriozni vyzkum.

NRG
21. července • 8:45

Lze deaktivovat airbag ridice?

R

ital
11. ledna • 14:46

Deaktivovat airbag u řidiče, děláte si legraci ?

Martin
21. července • 8:47

Oj to pondeli, nejak mi nedoslo, ze je v clanku chyba

Libor Zezulka
21. července • 9:16

Ano je,  udělal jsem chybu. Článek jsem po sobě několikrát četl, přesto jsem se chybě nevyhnul. Omlouvám se za ni.

Martin
21. července • 8:46

Ridice netusim, spolujezdce bez problemu.

isquash
21. července • 8:22

Srovnání se Škodovkou tu proběhlo jenom v rámci objemu kufru. Co srovnani v ramci bezpecnosti? Tady ma FIAT velke plus, je mozno objednat hlavove aibagy a v nejvyssi vybave Dynamic i bocni airbagy dozadu!
Možná se tehle ficur dockame az u nove Octavie.

Doporučujeme

Články odjinud