Megatest Fiatu Stilo Multiwagon: kombi jako hrom

Řadu "kombíků" nižší střední třídy rozšířil na českém trhu Fiat Stilo Multiwagon. Bohatou základní výbavou, nadprůměrným vnitřním prostorem a dobrými jízdními vlastnostmi hodlá zatopit všem konkurentům. Multiwagon jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 16V (76 kW/102 k). Osm kapitol, sedmdesát fotografií.
Megatest Fiatu Stilo Multiwagon: kombi jako hrom
Seznam kapitol
  1. Design - posun k lepšímu, rozměry, poprvé za volantem
  2. Zpracování interiéru, palubní deska, praktičnost materiálů
  3. Přístrojová deska a její podsvícení, nepohodlná sedadla
  4. Polstrování, vrzající klička, spousta odkládacích ploch
  5. Zavazadlový prostor, jeho velikost, využitelnost, přístupnost
  6. Charakteristika motoru, dobré jízdní vlastnosti, brzdy
  7. Řadicí páka, posilovač, spotřeba, citlivá elektronika
  8. Boj na ostří nože, kompletní popis výbavy, ceny

Historie Fiatu Stilo se začala psát před dvěma lety, kdy nahradil v nabídce modely Bravo a Brava. Automobilka považovala Stilo za revoluční model, který pomůže skoncovat s pověstí levného výrobce. Mnozí ze zákazníků si však nové pojetí designu příliš nezamilovali a nešetřili na adresu Stila kritickými poznámkami (pravda je taková, že Stilo po stránce designu  buď bezmezně milujete, nebo stejně silně nenávidíte). Po dvou letech následovalo krátkou verzi Fiatu Stilo také provedení kombi, které v sobě snoubí konzervativní tvář s čistě užitkovými vlastnostmi. V České republice se Fiat Stilo Multiwagon objevil v únoru tohoto roku.

Design, design a zase design

Po cestách jezdí mnoho automobilů, které si jako prostorné „kombíky“ spravily pošramocenou pověst a získaly na svou stranu i ty zákazníky, kteří krátké provedení posílaly do horoucích pekel. Stejně tak se můžeme setkat se spoustou vozů, které se coby kombi zpronevěřily pověsti krasavce a proměnily se v ošklivou ropuchu. U Fiatu Stilo Multiwagon platí bezpochyby varianta první.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vyšší stavba karoserie přidává Multiwagonu na důstojnosti

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stilo jako kombi přinutilo mnoho kritiků změnit názor

Mnozí z kategorických odpůrců designu Fiatu Stilo s příchodem Multiwagonu mírnili své výroky, až nakonec úplně obrátili a Fiat Stilo Multiwagon si po stránce designu docela oblíbili. Nutno podotknout, že Multiwagon, ačkoli se jedná o „obyčejné“ kombi, budí na silnici pozornost. To je zajisté dáno hlavně tím, že se jedná o model, který na českých cestách ještě nestihl zdomácnět.

Dlouhý, vysoký a dobře přístupný

Záměrem Fiatu bylo vytvořit prostorný vůz, který by svými parametry uspokojoval všechny ty, kteří nebyli spokojeni s prostorem v krátké verzi. Důraz na estetickou stránku, jak vidno, nebyl odsunut na vedlejší kolej, nicméně užitkové vlastnosti hrály při navrhování a následné stavbě kombi prim. To je patrno především v zavazadlovém prostoru (o tom dále).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jednotlivé díly výborně lícují. Nepřesnosti z dob minulých jsou dávno pryč

Fiat Stilo Multiwagon (jak jsem se již několikrát zmínil) vyšel z krátkého hatchbacku. Tuto skutečnost dokazuje shodný rozvor kol, který činí rovných 2600 mm. Oproti svému staršímu sourozenci však Multiwagon narostl do délky (263 mm) a také výšky (45 mm). S konečnou výškou 1570 mm se stal Multiwagon suverénně nejvyšším kombi nižší střední třídy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
další detaily...

Vyšší stavba karoserie poprvé příjemně překvapí při nastupování do automobilu. Osoby menšího vzrůstu pravděpodobně tuto výhodu příliš nedocení, komu však příroda nadělila více centimetrů do výšky, určitě si připíše plus na stranu kladů. Do vozu se nasedá a vysedá velice příjemně, ani vyšší osoba nepotřebuje gymnastickou průpravu, aby se dostala pohodlně za volant. Když už jsme usedli za volant, chvíli za ním zůstaneme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design - posun k lepšímu, rozměry, poprvé za volantem
  2. Zpracování interiéru, palubní deska, praktičnost materiálů
  3. Přístrojová deska a její podsvícení, nepohodlná sedadla
  4. Polstrování, vrzající klička, spousta odkládacích ploch
  5. Zavazadlový prostor, jeho velikost, využitelnost, přístupnost
  6. Charakteristika motoru, dobré jízdní vlastnosti, brzdy
  7. Řadicí páka, posilovač, spotřeba, citlivá elektronika
  8. Boj na ostří nože, kompletní popis výbavy, ceny

bazar

Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 130 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků