Megatest Fiatu Stilo Multiwagon: kombi jako hrom

Řadu "kombíků" nižší střední třídy rozšířil na českém trhu Fiat Stilo Multiwagon. Bohatou základní výbavou, nadprůměrným vnitřním prostorem a dobrými jízdními vlastnostmi hodlá zatopit všem konkurentům. Multiwagon jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 16V (76 kW/102 k). Osm kapitol, sedmdesát fotografií.
Megatest Fiatu Stilo Multiwagon: kombi jako hrom
Seznam kapitol
  1. Design - posun k lepšímu, rozměry, poprvé za volantem
  2. Zpracování interiéru, palubní deska, praktičnost materiálů
  3. Přístrojová deska a její podsvícení, nepohodlná sedadla
  4. Polstrování, vrzající klička, spousta odkládacích ploch
  5. Zavazadlový prostor, jeho velikost, využitelnost, přístupnost
  6. Charakteristika motoru, dobré jízdní vlastnosti, brzdy
  7. Řadicí páka, posilovač, spotřeba, citlivá elektronika
  8. Boj na ostří nože, kompletní popis výbavy, ceny

Historie Fiatu Stilo se začala psát před dvěma lety, kdy nahradil v nabídce modely Bravo a Brava. Automobilka považovala Stilo za revoluční model, který pomůže skoncovat s pověstí levného výrobce. Mnozí ze zákazníků si však nové pojetí designu příliš nezamilovali a nešetřili na adresu Stila kritickými poznámkami (pravda je taková, že Stilo po stránce designu  buď bezmezně milujete, nebo stejně silně nenávidíte). Po dvou letech následovalo krátkou verzi Fiatu Stilo také provedení kombi, které v sobě snoubí konzervativní tvář s čistě užitkovými vlastnostmi. V České republice se Fiat Stilo Multiwagon objevil v únoru tohoto roku.

Design, design a zase design

Po cestách jezdí mnoho automobilů, které si jako prostorné „kombíky“ spravily pošramocenou pověst a získaly na svou stranu i ty zákazníky, kteří krátké provedení posílaly do horoucích pekel. Stejně tak se můžeme setkat se spoustou vozů, které se coby kombi zpronevěřily pověsti krasavce a proměnily se v ošklivou ropuchu. U Fiatu Stilo Multiwagon platí bezpochyby varianta první.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vyšší stavba karoserie přidává Multiwagonu na důstojnosti

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stilo jako kombi přinutilo mnoho kritiků změnit názor

Mnozí z kategorických odpůrců designu Fiatu Stilo s příchodem Multiwagonu mírnili své výroky, až nakonec úplně obrátili a Fiat Stilo Multiwagon si po stránce designu docela oblíbili. Nutno podotknout, že Multiwagon, ačkoli se jedná o „obyčejné“ kombi, budí na silnici pozornost. To je zajisté dáno hlavně tím, že se jedná o model, který na českých cestách ještě nestihl zdomácnět.

Dlouhý, vysoký a dobře přístupný

Záměrem Fiatu bylo vytvořit prostorný vůz, který by svými parametry uspokojoval všechny ty, kteří nebyli spokojeni s prostorem v krátké verzi. Důraz na estetickou stránku, jak vidno, nebyl odsunut na vedlejší kolej, nicméně užitkové vlastnosti hrály při navrhování a následné stavbě kombi prim. To je patrno především v zavazadlovém prostoru (o tom dále).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jednotlivé díly výborně lícují. Nepřesnosti z dob minulých jsou dávno pryč

Fiat Stilo Multiwagon (jak jsem se již několikrát zmínil) vyšel z krátkého hatchbacku. Tuto skutečnost dokazuje shodný rozvor kol, který činí rovných 2600 mm. Oproti svému staršímu sourozenci však Multiwagon narostl do délky (263 mm) a také výšky (45 mm). S konečnou výškou 1570 mm se stal Multiwagon suverénně nejvyšším kombi nižší střední třídy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
další detaily...

Vyšší stavba karoserie poprvé příjemně překvapí při nastupování do automobilu. Osoby menšího vzrůstu pravděpodobně tuto výhodu příliš nedocení, komu však příroda nadělila více centimetrů do výšky, určitě si připíše plus na stranu kladů. Do vozu se nasedá a vysedá velice příjemně, ani vyšší osoba nepotřebuje gymnastickou průpravu, aby se dostala pohodlně za volant. Když už jsme usedli za volant, chvíli za ním zůstaneme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design - posun k lepšímu, rozměry, poprvé za volantem
  2. Zpracování interiéru, palubní deska, praktičnost materiálů
  3. Přístrojová deska a její podsvícení, nepohodlná sedadla
  4. Polstrování, vrzající klička, spousta odkládacích ploch
  5. Zavazadlový prostor, jeho velikost, využitelnost, přístupnost
  6. Charakteristika motoru, dobré jízdní vlastnosti, brzdy
  7. Řadicí páka, posilovač, spotřeba, citlivá elektronika
  8. Boj na ostří nože, kompletní popis výbavy, ceny
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků