Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Výbava, náklady a ceny

Design, jízdní vlastnosti, prostor v interiéru... Všechno to jsou aspekty, které hrají více či méně důležitou roli při nákupu nového automobilu. Jenže velmi často se nakonec stane, že vše ustoupí aspektu nejdůležitějšímu – ceně. Kdo nabízí nejvíce muziky za rozumné peníze? A kolik dáme za servisní prohlídky?
Seznam kapitol
  1. Minimální cena
  2. Výbava podle AutoRevue
  3. Za stejné peníze nejvíc muziky
  4. Bonusová kapitola: Multimédia a zajímavé příplatky
  5. Záruky, servisní prohlídky a ceny ND
  6. Závěr: Rozhodněte o vítězi
  7. Závěr: Podrobné nastavení vah
  8. Fotogalerie

Do testu se nám dostavila auta v různých výbavách, takže se dnes budeme bavit hodně teoreticky a budeme také důkladně listovat ceníky. 

Minimální cena

Pořizovací cenu testovaných kombi si rozebereme z několika úhlů pohledu. Na úvod je nutné zdůraznit, že jsme vycházeli ze standardních, nikoli z akčních cen. Rozhodli jsme se pro tento postup, protože akční ceny mají omezenou platnost a mohou být fixovány na další podmínky.

Tímto způsobem vám chceme nabídnout určité vodítko, ne absolutní pravdu. Ostatně každý dealer umí ceny měnit, přidávat speciální slevy, případně se nechá umluvit po dalším smlouvání. Pokud bude něco v praxi jinak ve srovnání s tímto testem, pak to bude levnější než námi uváděné hodnoty. A to je vždycky lepší, než kdyby tomu bylo naopak.

Vůz Motor Výbava Cena
Ford Focus 1.6 TDCi 85 kW Trend 458 990 Kč
Honda Civic 1.6 i-DTEC S 502 900 Kč
Hyundai i30 1.6 CRDi 94 kW Trikolor Style  502 890 Kč
Kia Cee'd 1.6 CRDi 94 kW Comfort 444 980 Kč
Opel Astra 1.6 CDTI 100 kW Enjoy 515 900 Kč
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 120 k Active 532 500 Kč
Renault Mégane  1.5 dCi 81 kW Life 414 900 Kč
Seat Leon  1.6 TDI 77 kW Reference  447 900 Kč
Škoda Octavia 1.6 TDI 77 kW Active 424 900 Kč
Toyota Auris  1.4 D-4D 66 kW Power  434 900 Kč
Volkswagen Golf 1.6 TDI 77 kW Comfortline 506 900 Kč
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekSháníte naftové kombi nižší střední třídy a zajímá vás pouze a jenom nejnižší pořizovací cena? Pak to máte lehké. Vaší jasnou volbou je Renault Mégane. 

Kapitola „Minimální cena“ se týká nejdostupnější výbavy pro konkrétní testovanou motorizaci a její ceny. Pokud hledáte mezi naší jedenáctkou nejlevnější auto, pak to je přesně podle očekávání Renault Mégane 1.5 dCi. A nutno podotknout, že nejde o žádné holátko. Ve výbavě Life má všechno, co by mohlo být pro běžnou jízdu potřeba, a to včetně klimatizace, mlhovek, tempomatu nebo dešťového senzoru. Taková Octavia si může o těchto prvcích nechat jenom zdát.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombíků nižší střední třídy: Soupeři se představují

Ano, Octavii Combi s motorem 1.6 TDI 77 kW koupíte už od 424 900 Kč, ale ve výbavě najdete jen to nejdůležitější. Auto stojí na patnáctipalcových ocelových kolech, klimatizaci nemá, vystačit si musíte se čtyřmi reproduktory (stejně jako u Méganu) a třešničkou na dortu budiž absence dálkového ovládání pro centrální zamykání. 

Jak uvidíte dále, Octavia je největším odborníkem na příplatky. Na pakety zapomeňte, u Škody se postupuje ve výbavě po drobných krůčcích a každý něco stojí. Výsledek pak klidně může přesáhnout 800 000 Kč, jak se to stalo u naší Octavie za 884 400 Kč.

Velkým holátkem umí být i Honda Civic. Naftovou šestnáctistovku koupíte nejlevněji v první výbavě S za 502 900 Kč. Chybí jí klimatizace, rádio, elektricky ovládaná zpětná zrcátka o dokonce i kryt zavazadelníku. Honda na tiskové konferenci při vstupu Civicu Tourer na trhu říkala, že výbava S není určena pro zákazníky, ale pro hodnotu emisí CO2. K benzinovému motoru se tato úroveň nenabízí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jako největší „holotu“ vám naše testovaná kombi prodá Škoda a Honda. Octavia je dostupná s cenou od 424 900 Kč, konkrétní testovaný exemplář skončil na částce 884 400 Kč. To je pořádný cenový rozptyl. 

Shodou okolností za stejné peníze jako Civic Tourer s výbavou S můžete koupit Hyundai i30, ten ovšem představuje docela jiný případ. Testovaná šestnáctistovka s výkonem 94 kW je totiž dostupná až od výbavy Trikolor Style (druhá nejvyšší). Jestli chcete stejný motor za menší peníze, musíte zajít pro Kiu Cee'd.

Obecně je ceník Hyundai velmi zjednodušený a oproti zmíněné Octavii téměř nesrovnatelný. Zákazník dostane solidně vybavený základ a jednotlivé úrovně pouze představují paket nad tímto základem. Příplatková výbava u i30 v podstatě neexistuje.

Testy | Premiéry | Kombi | Srovnávací testy | Kia | Hyundai | Palivo | Design | Hyundai i30 | Kia Ceed

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 1/2

Slušně vybavený je rovněž Golf, dostupný s testovaným motorem 1.6 TDI minimálně s výbavou Comfortline za 506 900 Kč, přičemž ve výbavě už je dvouzónová klimatizace, tempomat, palubní počítač, litá kola nebo kožený volant. Podobně na tom je i Peugeot 308 SW, který ovšem s motorem 1.6 BlueHDI pořídíte minimálně za 532 900 Kč. Tato částka z něj dělá nejdražší auto z testované jedenáctky, pokud se budeme dívat pouze na minimální cenu, za kterou lze koupit konkrétní motor.

Klepněte pro větší obrázek

Vítězem této části je Renault Mégane. Levnější naftové kombi nižší střední třídy jinde nepořídíte. A navíc dostanete i slušnou výbavu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Minimální cena
  2. Výbava podle AutoRevue
  3. Za stejné peníze nejvíc muziky
  4. Bonusová kapitola: Multimédia a zajímavé příplatky
  5. Záruky, servisní prohlídky a ceny ND
  6. Závěr: Rozhodněte o vítězi
  7. Závěr: Podrobné nastavení vah
  8. Fotogalerie
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 11 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků