49
Fotogalerie

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Soupeři se představují

Kapitoly článku:


Ford Focus Kombi

Současné provedení Focusu s karoserií kombi se světu představilo v roce 2010 na autosalonu v Ženevě. Protože u předchozích generací tvořila varianta kombi téměř třetinu všech prodejů, je jasné, že jde pro Ford o velmi důležitý model. 

Do našeho testu dorazil Foczs osazený motorem 1.6 Duratorq TDCi s maximálním výkonem 85 kW/115 k. Jde tedy o silnější verzi naftové šestnáctistovky (slabší má 75 kW). Testované provedení je dostupné pouze s výbavou Titanium za 508 990 Kč.

Ve výbavě najdete v podstatě všechno od automatické dvouzónové klimatizace, přes startování tlačítkem, tempomat, rádio, až po sadu bezpečnostních asistentů. Náš Focus navíc dostal příplatkovou sadu Assist Plus (BLIS, LKA, sledování bdělosti řidiče...) za 28 500 Kč, od pohledu jasně rozpoznatelnou sadu Style Plus zahrnující patnáctipaprsková litá kola o velikosti 17 palců, tónovaná skla, a navíc sadu Sport (přední a zadní spoiler plus difuzor v zadním nárazníku). Hledáte nejsportovněji vypadají kombi? Pak to je právě Focus. Cena testovaného vozu ovšem překročila 600 000 Kč.

10kombi_29.JPG10kombi_52.JPG
Spoiler pod předním nárazníkem, nad zadním oknem i difuzor... Testovaný Focus hrál na sportovní notu

Honda Civic Tourer

Civic s karoserií kombi je jedním z oněch v úvodu zmíněných nováčků. Premiéra proběhla ve Frankfurtu přesně před rokem, na český trh dorazil koncem února letošního roku. Honda navázala na rok 1998, kdy byl v této kategorii nabízen Civic Aerodeck, pak přišla menší pauza ukončená až současným Tourerem.

A Honda svůj kombík vybavila hodně silnou zbraní. Civic Tourer nabízí zavazadelník s objemem 624 litrů, což znamená podle oficiálních tabulek rekord.

Testovaná verze 1.6 I-DTEC nabídne 88 kW/120 k, přičemž jde o jediný diesel v nabídce pro Hondu Civic Tourer. Nám se dostala do rukou výbava Lifestyle, za kterou v rámci akce zaplatíte 566 400 Kč. I zde najdete duální automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, vyhřívaná sedadla, kovové pedály, ale také zadní nastavitelné tlumiče ADS. Civic Tourer má ambici na to stát se ze všech nejpraktičtějším kombíkem.

10kombi_27.JPG10kombi_50.JPG
Civic Tourer sází na obří zavazadelník a vskutku hodně originální design. V nabídce má ale pouze dva motory

Hyundai i30 kombi

Hyundai v poslední době praktikoval hodně ostrou kampaň namířenou bez jakýchkoliv okolků proti Škodě, respektive v případě i30 kombi přímo proti Octavii. Možná si vzpomenete na nějakou reklamu, přesto (nebo právě proto) se tomuto modelu, který dorazil v roce 2012, relativně daří.

Hyundai i30 kombi se nabízí s motorem 1.6 CRDi o výkonu 81 kW/110 k, nebo se silnější variantou naladěnou na 94 kW/128 koní. Ta je dostupná ve dvou nejvyšších výbavách a právě ta se nám také dostavila do testu. A to rovnou v nejvyšší výbavě Trikolor Premium za 581 890 Kč. Nic dražšího si u i30 kombi nekoupíte.

Ve výbavě je úplně všechno, připlatit si můžete pouze za automatickou převodovku (40 000 Kč) nebo metalický lak karoserie (13 900 Kč). Jinak řečeno naše i30 nabídla kožené čalounění, navigaci, sedmnáctipalcová kola, panoramatické okno, xenonová světla, vše v ceně. Hyundai představuje takhle při letmém pohledu do ceníku poměrně lákavou nabídku.

10kombi_23.JPG10kombi_45.JPG
Hyundai i30 kombi jde v reklamách tvrdě proti Škodě Octavii. Kombinace ceny a nabízené výbavy vypadá hodně lákavě

Kia cee´d SW

Také druhé z korejských dvojčat, Kia cee´d, se v provedení kombi poprvé představilo v roce 2012 na autosalonu v Ženevě. Nám se do testu dostavila verze s motorem 1.6 CRDi o výkonu 94 kW/128 koní, což znamená to nej, co je u tohoto modelu k dispozici. Alternativně můžete sáhnout po slabší verzi naftové šestnáctistovky (81 kW/110 k), případně po základní čtrnáctistovce s výkonem 66 kW/90 k.

Na rozdíl od sourozenecké i30 lze pořídit testovaný motor už od druhé úrovně výbavy Comfort. Náš konkrétní exemplář dostal výbavu Anniversary Plus, kterou Kia aktuálně nabízí za 454 980 Kč. K tomu přidejme bonus 30 000 Kč a jsme na konečné sumě 424 980 Kč.

Ve výbavě je například tempomat, šestnáctipalcové disky kol, rádio, palubní počítač, parkovací asistent vzadu nebo manuální klimatizace.

10kombi_28.JPG10kombi_51.JPG
Na pohled možná vypadá odlišně, ale jinak je Kia cee´d SW ve srovnání s i30 naprosto identickým automobilem

Opel Astra ST

Německé kombi nižší střední třídy je dalším ze zkušenějších exemplářů. Jeho premiéra se datuje na rok 2010, přičemž tento model už má za sebou facelift. Ten přinesl do nabídky kromě decentních změn především dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr s výkonem 143 kW/195 k. Ano, Astra patří k tomu nejsilnějšímu.

Přestože se nás týkají motory s objemem 1,6 litru, stále platí, že je to právě Astra, kdo nabízí ze všech nejvyšší výkon. Naftová šestnáctistovka disponuje maximem 100 kW/136 k. Sluší se doplnit, že tento motor je nový a nahrazuje straší agregát 1.7 CDTI disponující stejným maximem. Nejdostupnější provedení testované šestnácky začíná díky akční ceně už na 390 900 Kč.

10kombi_25.JPG10kombi_47.JPG
Nejvýkonnější motor a integrovaný nosič kol, to jsou argumenty pro Opel Astra ST

Doporučujeme

Články odjinud