Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Jak si poradí s kočárkem a sedačkou

74 komentářů

Ondra
22. února • 13:49

Megane 3 a nemam problem behem dvou minutek prehodit sedacku i isofix do jineho auta a naopak. A pultikova sedacka dobra vec ake treba nas malej to nesnasi. Takze mame klasickous pasama. Nechapu jak mohli dat nulu pro svoji neschopnost.

biest
1. listopadu • 20:56

Ty to nemas v megane 3 problem spravit za 2 minutky, ja to nemam problem spravit v octavii za 30 s ... :P
A sme doma, prave si priznal, ze v megane 3 je to uplne ale uplne na hovno :)

Oskar
10. října • 20:06

Časopis Týden č.23/2014, rozhovor s. Vladimírem Vošeckým gen. řed. Hyundai Motor Czech. V jednom odstavci říká: Když si přečtete některý motoristický časopis, je to jako číst závodní časopis jedné středočeské automobilky. A takových trefných poznámek je tam několik. A má pravdu. Tím ovšem neříkám, že se mi ta dnešní auta té středočeské automobilky nelíbí, ale ta mediální masáž mne přímo otravuje. Protože ty ostatní stránky časopisu, jsou jim tak akorát dobré na tištěnou placenou reklamu těch ostatních automobilek.

janis
11. října • 12:24

Obávám se, že Vošecký, Goebbels a Putin absolvovali stejnou školu demagogie a proto jeho plácání už dlouho neberu ani jako nejapný pokus o vtip.

majitel
10. října • 13:07

Zasa rovno napisem ze som majitel hondy tourer aby sme si boli na cistom. Ale jazdim aj na oktavkach. a opat nechapen preco je honda tretia od zadu a oktavka druha v poradi. Predsa sa vsetko neda zuzit na nejaky kocik, ktory sa aj tak zmestil do vsetkych aut.
Ak sa bavime o zmesteni kociku tak sa predsa obecne bavime o priestore v aute. a tam predsa ma honda vysoko nad oktavkou. Honda ma viac litrov ako oktavka (624 l). Honda ma vyborne rozdeleny kufor. Oktavka ma kufor. Sice slusny ale to je vsetko. Honda ma hlavny priestor. Obrovsky priestor a pod nim sa da otvorit dalsi priestor. tam strcim dve obrovske 30 cm vysoke prepravky ktore pouzivam na nakupy... aby nevytiekol niekde olej, mlieko, jogurt atd. keby zavadzali v hlavnom priestore dam ich dole a cely kufor napr. na ten Vas kocik mam k dispozicii. Dalsia moznost. Ked dam dole roletkovy zatahovaci kryt zadneho kufra tak to som schopny cele opat zasunut do podlahoveho priestoru kde su aj ine veci, vercajch a lepiaca sada s kompresorom. Takze zasa nieco navrch oproti oktavke. A ako bonus navyse mam tzv MagicSeats. Kto vie o com hovorim tak je to myslim jasne... Zadne sedaky viem zdvyhnut a vozit ten kocik napr na sirku v pohode vzadu alebo aj na vysku. Ovela lepsia variabilita ako ma oktavka. Keby niekto zobral honde body oproti oktavke za to ze vzadu je menej priestoru na hohy nepoviem ani pol slova. Keby jej zobrali body ze je vzadu menej miesta pre 3 vysokych chlapov nepoviem ani pol slova. ale zobrat body honde oproti oktavke za batozinovy priestor? To nechapem... Ine auta nemam tak osacovane aby som hodnotil

Jiří Červenka
10. října • 13:18 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, možná jste přehlédl, že tento test vychází na pokračování. Aktuální díl byl věnován právě jen manipulaci s kočárkem a dětskou sedačkou, jak je vysvětleno v úvodu. Vnitřní prostor jako celek jsme velmi podrobně hodnotili v minulém pokračování, ve kterém Civic skončil druhý těsně za Octavií: http://www.autorevue.cz/megatest-11-kombiku-nizsi... ...

Had
11. října • 13:21

JJ 99% testu se bude týkat podobných hovadin, jako velikost kufru, kočárek a další pro kupující vedlejší věci! Na technické údaje, výkony motorů, jízdní vlastnosti, kvalita a jejich životnost, hlučnost a podobné údaje bude muset stačit asi to 1 zbylé procento! :-D

majitel
10. října • 13:44

neviem nejako mi to nesedi. su to dve rozdielne veci... ak meriate priestor pre ludi mala vyhrat oktavka jednoznacne nad hondou. Ak meriate batozinovy priestor mala vyhrat honda nad oktavkou. v sumare tohoto mikrosuboja teda nejaka remiza. jeden ma plus tam druhy inde. aktivne pouzivam obe auta. oktavku v praci, hondu doma. V pripade tychto aut viem o com hovorim. V ziadnom pripade nemoze mat oktavka navrch nad hondou v batozinovom priestore ako takom. Variabilita hondy je neskutocna, celkova litraz hondy je vacsia. a to su argumenty jednoznacne a jednoznacne na strane hondy. Priestor pre ludi a pohodlie sedenia na zadnych sedadlach je jednoznacne pre oktavku.

Mirek
10. října • 20:35

Má pravdu přecedo! :-)

Michel de Nostredame
9. října • 14:12

Už se těším na další díl seriálu, ve kterém nám kovaní odborníci z redakce popíšou, jak ani ve dvou nepřišli na to jak se s Renault Megane rozjet.. :-D

Olda
8. října • 21:07

Čekal jsem kočárek, nikoliv golfky. Ty se vejdou i do Swiftu. :( Test na nic.

Moik
8. října • 11:38

No jestli jsou ty plastové krytky na VW group výhra si nemyslím a ve skutečně objektivním testování netvrdil. Spíš tu vidím určitou subjektivitu, kdy tester používá a zná jeden ze systémů a proto mu přijde nejpohodlnější a nejrychlejší.Každopádně VW group 100 a ostatní 80- to je trochu velká snaha o výhru jednoho z aut a nic na tom nezmění ani zmínka o konspiraci v článku.

Jouza
7. října • 21:54

Mě by zajímalo, kde vzít na takovou hezkou autosedačku, když většinu peněz ze mě okrade finančák na dávku za ubytování+stravu cigošům v mém krásném okolí! A pak za vděk mají romové z našeho auta trampolínu! 3-[

Mirek
7. října • 19:31

Tento díl je tedy nuda. Tak jej trochu vylepším. Kdo chce vidět celé testy a nedělá mu problém polština, může se podívat. Pro ostatní, jedná se o dvoumetrového testera, který si sedne sám za sebe. Některá auta netestoval a někdy to není dobře vidět. Jen do jednoho si nedokázal sám za sebe sednout, Toyota Auris, nevešel se tam, proto sedí tak nějak bokem.http://2i.cz/32c0b69c4f...
http://2i.cz/10e294be6d...
http://2i.cz/ef1d6b4192...
http://2i.cz/fe0c7a5083...
http://2i.cz/cd3f4963b0...
http://2i.cz/dc2e5872a1...
http://2i.cz/ab592f05d6...
http://2i.cz/ba483e14c7...

Mirek
7. října • 19:43

Malá drobnostKIA Ceed
Opel Astra
Peugeot 308
Renault Megane
Seat Leon
Škoda Octavia
Toyota Auris
VW Golf
Ford Focus
Honda Civichttp://2i.cz/11f385af7c...
http://2i.cz/ee0c7a5083...

Daniel
7. října • 16:19

jo a taky neznám nikoho kdo by používal ten top tether

aegeus
8. října • 9:58

Tak to zase v mem okoli neznam nikoho kdo by nepouzival isofix a top tether. Asi ma kazdy svoje deti jinak rad...

Daniel
8. října • 10:33

kčemu vám je top tether, když máte isofix? chápu, že některé sedačky top theter vzhledem ke své konstrukci vyžadují, ale když chcete maximální bezpečí, pořiďte si pultíkovou sedačku s isofixem

Karel
8. října • 11:37

Jak podpurna noha tak top tether zabranuji rotaci sedacky pri celnim narazu - isofix neisofix. Jestli ma nejaky vyrobce toto osefovane jinak a staci pouhy isofix to nevim.

Daniel
8. října • 13:14

podívejte se na testy sedaček, vyhrávají to pultíkové s isofixem (nemají ani podpůrnou nohu ani kotvu), u klasických sedaček jsou to pak ty s podpůrnou nohou... a když budu puntíčkář pak kotva (top tether) a noha jsou podpůrné prvky k fixaci bezpečnostím pásem bez isofixu)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
8. října • 21:16

Mate pravdu.

Daniel
7. října • 16:15

No pokud redakce pracuje s kufrem oktávky bez deklu a započítávala tento prostor do hodnocení, pak rovněž měla strhnout body za manipulaci s kočárkem, jelikož bez deklu není rovná plocha a předmět se tak musí zvedat přes rantl ...

Karel
7. října • 11:25

Potvrzuju, ze do Scenica se sedacky taky nedavaLY lehce. Taky jsem mel pocit, jestli je roztec uchytu spravna atd. Za vsechno mohlo tuhe calouneni a utopene uchyty. Jakmile se calouneni kolem uchytu trochu uvolni, jde sedacka nacvaknout razdva.

ja
7. října • 10:45

Test sedacek neni prilis relevantni - do kazdeho auta se najde vhodna sedacka. Napriklad proto, ze rada lidi nepouziva ISOFIX sedacky (i kvuli cene).Skutecny orisek je umisteni vicero sedacek - tri sedacky ci dve sedacky a spolucestujici na zadnich sedadlech. Tam ale nejspis nizsi stredni zcela selhava (u Oktavie to vim jiste).

Lukáš
7. října • 10:34

A tohle mělo být jako co? Výsledkem testu je, že do kufru (kombi) se vejde malý kočárek a že sedačka lze zacvaknout - tu hůře, tu lépe.
Co kdybyste zkusili místo toho nacpat tři sedačky vedle sebe? Nebo dvě sedačky a kolik tam zbude místa uprostřed? Ten, kdo má jedno dítě (tj. jednu sedačku), tak fakt asi nepotřebuje nějak urgentně řešit jestli se mu všechno vleze do kufru nebo ne... Kdo má tři děti, tak to je úplně jiná liga a člověk by čekal, že se to dozví v testu... No jo, ale my jsme vlastně na Autorevue...

Daniel
7. října • 16:29

tak analogicky to bude souviset s místem vzadu což se testovalo v druhém díle... ani nevím jak byste si test představoval, když každá sedačka je jiná :)

Dandy
7. října • 8:33

Chcete kufr kupte Citroën Berlingo,Hyundai H1,Fiat Doblo nebo Volkswagen Caddy. Tady se vám kočárky vlezou:-D

aegeus
8. října • 9:56

No jo ale kdo by chtel zase vozit rodinu v dodavce. Sice proskleny ale dodavce...

defekt
6. října • 20:36

Tak tady naprosto jasné jak je inteligence na straně radaktorů,normálně se vmeganu dá sedačka umístit,jenom přemýšlet a neprotežovat Škoda šrot.nic víc .

Sparrow 75
6. října • 22:50

Co takhle test tři podsedaky vedle sebe. Nebo dva a tchýně takhle jsem s Meganem jezdil často :-)

Kocmeister
6. října • 17:42

Taky se mi zdá test trochu zbytečný. Ten testovaný kočárek jsou jen tzv. "golfové hole", tedy kompaktní kočárek pro větší děti. Ten se vejde dobře naprosto do všeho., snad i do Š120L. Mimochodem já vozím full size skládací 4 kolový kočárek v Suzuki Swift r. 2007 a též se vleze. Tedy oproti srovnávaným autům pidi kufr. Na kočárek opravdu není potřeba kombi.

R
7. října • 15:52

Dcera vozí v Pande a no problém
;-)

Jirka
7. října • 21:09

Dost se mýlíte. Dostat golfky do kufru moji Octavie je nadlidský úkon, pokud potřebuji v kufru vézt i něco dalšího. Golfky jsou hrozně dlouhé, standardní kočárky jdou mnohem lépe skládat.

neodborník
6. října • 15:47

"Překvapivě" i do Opla se vešel kočárek. No to je opravdu "překvapení", když jsou to tahanice o bezvýznamných pár milimetrů, které zajímají akorát časopisové teoretiky a chamtivce, kteří chtějí mít všeho "nejvíc", i když to nakonec stejně reálně nevyužijí.

Antiautomat
6. října • 14:17

Hm, neviem ci to ma vyznam takto ''sekat'', pripomina mi to film v televizii...kazdu stvrthodinu desatminutova reklama. Riesim to tak ako asi vsetci: nahram to a pozriem cele az potom :-)
Analogia zrejma :-)

Roman Možíš
6. října • 12:51

Ještě se musím zastat Renaulta až ho nemám v oblibě. Nejdřív se přece kupuje auto a potom teprve do něj vhodná autosedačka, tento test je postavený na hlavu. Pokud jde tato sedačka obtížně instalovat, tak mám na výběr z dalších deseti co se prodávají. Nehledě na to, že každý výrobce má svoje doporučení na vhodné autosedačky, se kterými zároveň potom provádí crash testy EuroNCAP.

Shimi
6. října • 13:12

Takže to shrneme a závěr je takový, že všechny tyto "testy" jsou v konečném důsledku naprosto k ničemu. Protože i kdyby si potenciální kupec nového auta přečetl 10 testů, tak stejně musí vyrazit do terénu a osobně si ty plechovky vyzkoušet. A jelikož měl testér třeba 175 cm a on má 185 cm, tak nakonec zjistí, že je všechno úplně jinak. Jednoduše řečeno, až na pár tvrdých čísel je to všechno jen subjektivní dojmologie.

kolemjdoucí
6. října • 14:27

K něčemu ten test je - méně zkušené by mohl aspoň nakopnout, že fakt nemají věřit ani prospektům, ani příliš pozitivním testům, ale auto si sám důkladně prolézt a vyzkoušet. Kromě toho mi přijde, že se v tomhle testu objevuje souhrn velmi dobrých nápadů, které se třeba ojediněle v nějakém testu objevily, ale na takhle najednou u více aut.A ještě jedna věc - u takhle pojatého testu se velmi dobře ukazuje, jak (či jestli vůbec) výrobce myslel i na drobné detaily. Pokud je někde odfláknutý nějaký celkem snadno viditelný detail, lze pak vlastně věřit tomu, že se nenajde odfláknutého něco i podstatně důležitějšího, co není hned na očích? Narážím tím na to uchycení Top Tether u P308 - to je neuvěřitelná zběsilost. A bohužel vím z vlastní zkušenosti, že Francouzi jsou na podobné věci opravdu specialisti i v mnohem podstatnějších věcech, na které ale majitel narazí až po letech, kdy se mu třeba začne zlobit zavírání kufru a najde v mechanismu plastové díly tam, kde je velké namáhání apod. Pokaždé doufám, že by to mohlo být v novější generaci lepší, ale nikdy není... :(

Kaja
6. října • 14:52

Já jsem v tomto testu nikde žádný "souhrn velmi dobrých nápadů" neshledal. Naopak spíš mi přijde spousta informací zbytečných, je možné si z nich udělat udělat nějaký obrázek, ale rozhodně bych na nich nestavěl hodnocení.

Roman Možíš
6. října • 12:23

Na chvíli jsem si myslel, že je dnes apríl nebo že čtu novou kapitolu z Járy Cimrmana. Redakce Autorevue.cz opět boduje :-( V minulém díle přeměřovali kufry a udělovali body podle naměřených centimetrů a nyní zkusili do kufru vložit kočárek. A zjištění je ohromující, vedle kočárku zůstane několik volných centimetrů u jednoho auta se nevejde. Zřejmě potřebovali Octavce nahnat další další body, tak udělali stejný test, akorát že místo metru do kufru položili kočárek. Bravo, jak pro čtenáře blesku. Čekal jsem test jak se do auta vejdou dvě nebo tří dětské sedačky, nebo kombinace dětských sedaček s dospělým cestujícím. Hodnocení instalace jedné dětské sedačky je opět nulové kritérium při výběru auta - sedačka se buď jednou nainstaluje nebo když se přehazuje z auta do auta, tak to člověk získá cvik a dělá to automaticky.

Daniel
7. října • 16:24

no tak testovat kolik se vejde do auta dětských sedaček a potažmo kombinace sedaček a cestujících je pěkná blbost, jednak to jde proti myšlence vašeho příspěvku (o již jednou měřeném prostoru) a hlavně by záleželo na typu a kategorii sedačky ...

Kouba
7. října • 20:31

Test instalace tří sedaček nebo dvou sedaček a jednoho cestující vzadu jsou reálné situace ze života narozdíl od hodnocení jak je těžké strčit sedačku do ISOFIXu. Hochu ty jsi asi také jen auto-teoretik, který pracuje s naměřenými údaji. Zřejmě jsi nikdy více autosedaček do auta nedával, nezáleží jen je šírce, kterou změří redaktor v jednom místě, ale na tvaru zadních sedaček, umístění fixačních bodů ISOFIX. Třeba do BMW5, které má větší šířku vzadu než všechny testované kombíky se tři dětské sedačky nevejdou.

Daniel
8. října • 10:20

aha tak na tvarování kufru nezáleží, ale na tvarování sedaček ano :D ... jak si takový test představujete? že redaktoři nasimulují nesčítané množství variant s vajíčkem, sedačkou do 18kg, sedačkou do 36kg, podsedáky, pak ještě budou kombinovat sedačky pultíkové a klasické ... jste blázen :D

Roman Možíš
8. října • 11:07

Sedačky typu vajíčko má dítě přibližně rok, takže nemá cenu moc brát v úvahu, sedačky do 18 kg nebo sedačky do 36 jsou přibližně podobné, některé jsou dokonce kombinované od 6 do 36kg (nevím to z hlavy přesně). Tyto sedačky má dítě několik let, takže proč to nevyzkoušet. Jinak nění to z mé hlavy, je to tak rok nebo dva zpátky co dělal německý Autobild test zhruba u více jak 100 aut, jestli se tam vejdou 3 sedačky (2x do 36kg a 1x do 18kg), najděte si to na internetu, takže ten blázen jste možná vy, rozhodně ne časopis Autobild.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Daniel
8. října • 12:58

ano, ale musíte si vybrat je jeden typ sedačky, nebo si opravdu myslíte, že všechny sedačky jsou stejně objemné a zabírají stejný prostor? některé nejdou úmístnit bez isofixu, jiné zas ano, těch variant je tolik, že takový test prostě reálně neprovede, abyste zohlednil vše a nebo nedělal reklamu pouze jednomu výrobci sedaček;-)

Roman Možíš
8. října • 15:09

Děláto to složitější než to je, nikdo přece nemluví o tom, aby se testovaly všechny kombinace všech sedaček, nejdřive si přečtete ten test autobildu. Vybrali tam dva typy autosedaček od dvou výrobců (1x18 kg a 2x 36kg), z osobní zkušeností vím, že vybrali ty bytelnější co na trhu jsou. Jedna z nich je zřejmě i nejprodávanější, protože z mého okolí ji většina pro děti má (nebo její varianty) a často je vídám v autech na parkovištích... Samozřejmě je to trochu omezený test, ale má větší vypovídající schopnost nežli to, zda jde napoprvé autosedačka zastrčit do ISOFIXU.

Daniel
8. října • 16:04

tak alespoň, že použili romer a cybex :) i když zrovna použitý romer je dobrý akorát tak na kastraci... nevyčetl jsem ale seznam všech testovaných aut, jen výběr těch co prošla... tak hlavně, že je mezi nimi i ceed :)

PetrGPB
8. října • 12:29

Přesně o tom to je. Většina tady vystihuje to, o co Dacie Lodgy jde. Vyzkoušel jsem si na vlastní kůži, že to není jednoduché, udělat, kombinaci 2x36+1x18 nebo jeden dospělý. Své děti mám velmi rád, záleží k čemu auto máte. Ano, jízdy do školky, sem-tam po okresce- žádný spěch, výlety (můžete sebou vzít i babičku a dědečka) a sem tam dovolená. Při menším nájezdu, který není po dálnicích potřebujete pro děti velké prostorné benzínové MPV s obrovským kufrem a malými servisními náklady, které tento jednoduchý 1.6 MPI (8 ventil) doufám bude mít. Zatím to funguje, ale uvidíme, snad i za 5-8 let bude vše docela v pořádku. Testy Euro NCAP se změní ze 3 na 4 hvězdičky jen tím, že v návodu či na palubce přibude nějaké upozornění, tj. není tam ta bezpečnost moc dobrá (o to se snažím opatrněji), ale zase to není tak fatální.

PetrGPB
8. října • 8:20

Tento problém jsem řešil. Měl jsem Ford Focus II, výborné auto, ale 3 sedačky nebo 2 sedačky + dospělá osoba (vyjma naprosté nudle) se na zadní sedadla nevleze, protože sedadla jsou hodně tvarovaná a dětské sedačky, dětské sedačky jsou o kousek dále od dveří a uprostřed a mezi sedačkami zbyde tak 35 cm. Přitom Focus II má parádní šířku kufru 120 cm! a i šířka auta je poměrně velká. Navíc na prostředním místě není Isofix. Toto krásně řeší Dacia Lodgy - 3 isofixy, 3 sedačky bez problémů - vyzkoušeno kombinace té největší pro kategorii 9-18 kg a pak dvou kategorie 15 až 36 kg. Navíc děti dáváte do auta naprosto pohodlně a ne jako do Focusu - dítě nejdříve otočit do téměř vodorovné polohy, prosunout dovnitř a pak je zase otočit až v autě do sedačky, přičemž se ještě při neopatrnosti bouchnete do hlavy o horní hranu dveří. Málokdo si totiž uvědomí, jak dětské autosedačky zvýší sedák a pak je najednou vyšší výška vstupního otvoru užitečná, paradoxně pro děti. I silnější osoba si ke dvou autosedačkám (sedačka na kraji a uprostřed) ještě do Lodgy vmákčne a to je Lodgy o něco užší než Focus! Do Focusu tuto kombinaci dostanete jen když tvarování v sedáku něčím vyplníte a pak sedačky připevníte místo Isofixu pásem a tím je dostanete ke dveřím, že to není moc dobré řešení je asi každému zřejmé. Pro rodinu jsem testoval všechny kombíky, díval jsem se i na drahá MPV a Dacia Lodgy je zhlediska prostoru a užitné hodnoty pro rodinu s více malými dětmi bezkonkurenční. Zároveň to je technicky jednoduché auto, což taky není k zahození při následném servisu. V některých autech, kam vlezou 3 sedačky, tak zas chybí isofix uprostřed, což se musí řešit natahováním prostředního pásu zezadu od kufru a to pak v případě 7-místného auta dost otravuje ty na 6 a 7. místě. Dacia Lodgy sice není moc komfortní z hlediska jízdních vlastností, ale vše potřebné ve výbavě Artica je a rádio má i Bluetooth. Kdo nenajezdí moc, tak benzínová 1,6 Dacia Lodgy Artica je pro malá děcka super, protože navíc jde všechno utřít hadrem, narozdíl vycpaných čalounění ve dveřích komfortnějších aut. Tomuto výběru jsem se věnoval skoro jeden rok. Nyní již mám 7-místnou Lodgy přes rok, najeto cca 12000 km a jsem velmi spokojen. Na každodenní ježdění větší porce km (v mém případě 80 km denně do práce) to však ideální auto není a na to mám jiné hatchback auto, kde již člověk chce trochu výkonu, komfortu, obratnosti a bezpečnosti. Spotřeba u Lodgy 1.6 se dá držet bezproblémů na cca 7 litrech benzínu podle tankování i podle PP (údaje naprosto odpovídají), což je na tak konstrukčně letitý motor v takto velikém autě výborný výsledek.

ferdoz
9. října • 10:22

Petr, to je kvôli bezpečnosti pri náraze zboku. To, že FF má sedačky ďalej od dverí je pre deti bezpečnejšie než keď sú nalepené na dverách ako v dacii. Testy NCAP nejako podrobne neštudujem, ale určite to má dopad pri hodnotení nárazu zboku.

Tom
8. října • 11:12

I jiné Dacie jsou dobré. Dokker má také 3 isofixy, a navíc posuvné dveře a je ještě o cca 10.000 levnější. I to ostatních Dacií se ddají dát 3 sedačky, ale jen všechny na pásy, protože jsou tam jen 2 isofixy. Ale je třeba zvolit vhodné typy - 3 hodně široké sedačky se tam nevejdou, ale když je třeba jedna pro větší dítě užší, tak už to jde. I dospělýsi sedne vedle dvou sedaček. Logan MPV má zas oproti Lodgy a dokeru o cca 2 litry nižší spotřebu, o nějakých 30.000 nižší cenu a na takovéto příměstské vožení dětí a nákpů to také úplně stačí.

aegeus
8. října • 10:07

Dacia Lodgy? To auto ktere ma mizernou bezpecnost a pouhe 3 hvezdy NCAP? Clovece, vy ty svoje deti musite nenavidet...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Barety
14. února • 23:17

A čem jezdíte vy? Máte vůbec děti, že tu máte hloupé připomínky?

Tom
8. října • 11:04

Ono pro většinu lidí volících Dacii lodgy není z finančních důvodů alternativou nějaké velké MPV jiné značky v ceně 600-900 tisíc, ale spíše deset let stará ojetina. A vůči té je nové Lodgy vždy bezpečnější. 1) nový výrobek je ve stoprocentním stavu, u letitého je opotřebení, koroze, mohou být nefunkční airbagy atd. 2) testy se spřísńují, auto které mělo pře lety 5hvědiček by dnes nedostalo ani ty 3.

Roman Možíš
8. října • 11:30

Sorry ale deset let stará ojetina nestojí 250 tis. jako ten Lodgy, za 200 tis. se už dá koupit nějaké slušné MPV ve stáří do 5 let s hodnocením 5* EuroNCAP, člověku pak zůstane rezerva 50tis. na případné problémy, které nemusí přijít. Netvrdil bych, že u takového auta bude koroze a nefunkční airbagy. Ale volba je na každém, tohle je můj názor. Jinak hodnocení pasivní bezpečnosti EuroNCAP je v podstatě stále stejné, pouze nedávno do hodnocení hvězdiček zahrnuli také aktivní bezpečnostní prvky (ESP apod..). Takže auto co dostalo 5* před 10 lety by dostalo 5* taky nyní pokud by obsahovalo ty aktivní asistenty ..

tito
8. října • 11:17

Logické. Lodgy je levná ne proto, že by tam chyběl materiál, náročná konstrukční řešení s použitím počítačových simulací a vysokopevnostních materiálů a složitých technologických procesů ve výrobě, ale prostě proto, že rencek a rumunští dělníci jsou prostě lepší než zbytek světa s výjimkou čínských soudruhů, kteří taky umí za malý peníz vyrobit krásná a světová auta. A výsledky crashtestů, to je konspirativní spiknutí zkušeben proti dacii a dongfeng. výsledky analýz poruchovosti, to je zas spiknutí zednářů z ADAC a imperialistických novinářů, placených mazdou, vw a toytotou a jdpower spokojenost uživatelů cucá z prstu.

Kaja
8. října • 11:40

A jaktože je Lodgy o 200 Kg lehčí než ostatní MPV a při čelním crash testu se zlomila střecha nad hlavou řidiče, což bylo běžné u aut někdy před 10 a více lety. Takže bohužel se šetřilo i na materiálu a technologii. Dále tam není možné mít hlavové airbagy (záclonky)pro první a druhou řadu sedadel. Hodnota života má holt pro každého jinou cenu, volba je na každém.

jendabenda
8. října • 14:01

Tys asi nepochopil, že tito si z těch daciaoslavovačů udělal pr.el

Roman Možíš
8. října • 11:00

Hodnocení 3* se týkají ochrany dospělých na předních sedadlech a nemá přímou souvislost s hodnocením ochrany dětí, které se počítá jinak a je v procentech - viz. EuroNCAP. Lodgy jako druhé levné auto do rodiny na rozvoz dětí do školky/školy po městě si dokážu představit, při městských rychlostech nehody nekončí většinou fatálně. Lepší než vozit děti vedle sebe bez autosedaček nebo s neúčinným podsedákem.

lad
6. října • 12:21

Ještě by možná nebylo od věci upozornit, že u koncernových značek, narozdíl od jiných, si musíte za ISOFIX připlatit. Stejně jako za volant...:-D

DDT
6. října • 14:37

Myslím si že ne:-D Navíc ISOFIX byl už v mé staré jedničkové fábce. Nehledě na to, že spolutvůrcem ISOFIXu je VW.

Ecreip
7. října • 10:52

Připlácí se (pokud se dobře pamatuju), pokud chcete isofix na sedadlech spolujezdce. Za isofix na zadních sedačkách se nepřiplácí.

dfgh
6. října • 10:42

Koukám, že podle reakcí vlastníků renaultů se zde jednalo o test kombinovaný s IQ testem redaktorů. Možná se mohli před uveřejněním článku někoho zeptat jak se to dělá.

LOL
6. října • 12:04

:-D

Smx
6. října • 10:06

Isofix sedačku přehazuju z LII do MIII téměř každodenně a nikdy jsem s tím neměl problém.. Těžko říct, kde udělali soudruzi testéři z NDR chybu.. B-]

Miro
6. října • 10:00

nechapem kde Megan po FL urobil chyby. Ano voditko na isofix som pouzival, oka si zapustene, ale nikdy som nemal problem tu sedacku uchytit bez vacsej namahy. Asi zrucny tester, alebo zvlastna sedacka
naviac , taku sedacku clovek raz da, a len obcas riesi vyberanie

EJdzej
6. října • 9:45

ceed ;-) leon :-) golf :-))

MaPa
6. října • 9:04

Slabou útěchou horšího hledání iso-fix ok může být, že některé sedačky se dodávají s těmi plastovými vodítky které koncern má na sedadlech, takže si ten systém můžete vytvořit v každém autě.

aegeus
8. října • 10:02

ano, to je slaba utecha, takova improvizace. musi se to sundavat kdyz chcete sklopit sedadlo. to koncernove reseni je asi nejlepsi...

R
7. října • 15:47

Mám služebního Rapida a isofix je schovany, dává se to pěkně hloupe...B-]

Čechystán
6. října • 9:06

Tak taky... například CYBEX... ;-)Ta vodítka to opravdu usnadní...

rousini
6. října • 8:56

Mě by zajímalo, jak si poradí s čtyřma basama plzní. Na jaře bysme se mohli dostat k tématu Jak si poradí s rozbitou okreskou a na před prázdninama to uzavřít :-D

Nejste přihlášen
6. října • 10:55

No do Civica predchozi generace se mi do kufru vejde 5 bas piva. Takze jestli se do nekteryho z testovanych kombiku 4 nevejdou, tak je to velkej fail.

Had
6. října • 11:05

Proč bych to tam strkal v basách!? Já do Octavie klidně naleju u 2000L a nemusím ani s sebou vozit otvírák!!! :-D

Doporučujeme

Články odjinud