Megane RS, chystá Renault nového krále hot-hatchů?

doubt  |  08. 06. 2006 07:35

"vrchol dnes tvoří Astra OPC, která nabízí o 15 koní více" ... "naladěn na rovných 184 kW (250 k) a dostal by se tak na pomyslný vrchol hot hatchů"

Mazda 3 MPS? Alfa 147 GTA? Slyšel o nich někdo?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 06. 2006 08:13

Mazda 3 MPS ještě není v prodeji a Alfa GTA a Golf R32 jsou osazeny šestiválci, proto jsou taková malá samostatná kategorie

Odpovědět  |   | 
Honza  |  08. 06. 2006 08:25

To je sice pravda, ale nikde neni psano, ze hot-hatch musi mit 4 valce. A pokud kriteriem pro hot-hatch bude "maly, hbity a s uzasnymi jizdnimi vlastnostmi", potom na vrcholu (a nejen pomyslnem) stoji a jeste nejakou dobu stat bude 130i. Aspon do te doby, nez ho z nej sunda 135i .

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 06. 2006 09:21

Hot-hatch samo nemusí mít 4 válce a turbo, ale nemám rád přímé srovnání mezi těmi V6 a těmi R4 motory. Přeci jen je to o němčem jiném. A k té 130i, prozatím proti OPC na okruhu prohrálo, takže o vládě 130i bych až tak jednoznačně nehovořil

Odpovědět  |   | 
stepk  |  08. 06. 2006 11:08

primarni urceni OPC a 130i je okruh?
a kdyz to vezmu z druhy strany, kdo si koupi hot hatch? Ten kdo to chce nekomu nandat na okruhiu?
NE, koupi si ho ten, kdo se chce bavit. A rekl bych ze pro zabavu je RWD a 6 in reihe urcujici...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 06. 2006 11:13

ja tim jen chtěl naznačit, že se 130i občas přeceńuje. Je to jenom výkonný hatchback, na rozdíl od ST, OPC Megane Sport to není hot-hatch, není laděn tak extrémně atd. Jistě zadní náhon má své výhody o tom se přít nechci a koncepce jakou má BMW je pro zábavu velmi příznivá, což se u přemotorovaných předokolek vždy říci nedá. Na druhou stranu je důležité na jaké určení chce řidič auto. Dle mého názoru je OPC pro denní ježdění použitelná jenom s přivřením obou očí, 130i v tomto nemá problém, ale je otázkou, jak jsou na tom oba vozy v absolutních časech na určitých tratích. Takže než uděláme nějaké "soudy" musíme si řici, v jakém prostředí ty vozy budeme porovnávat a jaké parametry a charakteristiky jsou pro nás důležité...

Odpovědět  |   | 
Ghostyx  |  08. 06. 2006 11:52

Souhlas...

Odpovědět  |   | 
GTI DSG  |  08. 06. 2006 13:02

ST, Megane sport ci GTI sou ladeny extremne? :) Sam tomu neveris :) Sou stejne pouzitelne v normalnim provozu jako 130i. A proc neni 130i hot hatch? Protoze PR z BMW ho tak neprezentuje? Ma snad horsi podvozek, motor, ci jizdni vlastnosti nez konkurence? :) Ja myslim ze je to hothatch stejne jako vyse jmenovani ;)

Odpovědět  |   | 
Honza  |  08. 06. 2006 12:39

No to testovani jsem cetl. A vysledky taky. Dokonce jsem tu na to i debatil. Ale asi jsem zaujatej - 130i numero uno

Odpovědět  |   | 
Honza  |  08. 06. 2006 12:52

Neda mi to abych se jeste jednou neozval. 130i proti OPC prozatim prohralo ??? Znovu jsem se podival na tu srovnavacku. Co bylo prioritni pri urcovani viteze ???. Pokud budu brat cas na ringu, tak 130i prohrala o 0,6 sec na kolo. Pokud vezmu hodnoty slalomu, tak tam byl rozdil 0,8 km/hod. Tohle se bralo v potaz, kdyz se urcoval vitez??? Kdyz srovnam dalsi veliciny, tak tam BMW vitezilo. Zrychleni, maximalni rychlost, spotreba, brzdna draha - tak kdo proboha urcuje, ze ten ci ten je jednoznacny vitez. Urcite nebrali v potaz celkovy pocit z jizdy, ale jen cistou matiku - jinak si to nedovedu vysvetlit. Nechci upirat OPC jeho kvality - jeste jsem s nim nejel a nemohu soudit, ale urcite nemuze dat 240 kobylek na predku takovou nadheru jako 265 kobylek na zadku. To mi nerikejte.

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  09. 06. 2006 10:46

Pocit z jízdy není měřitelnej, každej ho může mít jinej. Měření je jednoznačné.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  09. 06. 2006 19:49

Souhlas. Jak ale muze byt vyhlaseny za viteze ten, kdo ma ze 6 meritelnych hodnot pouze 2 vitezne. A az za nim skonci nekdo, kdo ma ze 6 meritelnych hodnot 4 vitezne ??? To mi nejde na rozum ???

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  09. 06. 2006 22:41

V desetiboji taky nevyhraje ten, kdo má nejlepších 8 z 10, ale ten, kdo je nejlepší v celkovém součtu, za což se může (samozřejmě taky nutně nemusí), považovat srovnání času na okruhu. Zrychlení, brzdy atd. mohou být lepší ale na nejrychleji projetý okruh to nestačí.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  14. 06. 2006 18:11

Jenze videls ty rozdily ???

Odpovědět  |   | 
David  |  08. 06. 2006 18:08

má 250k, 6válců a pohon všech kol, tak to mi přijde taky vrchol...

Odpovědět  |   | 
GTI DSG  |  08. 06. 2006 18:23

s tim u Radka nepochodis, on ma vrcholy nekde jinde

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  08. 06. 2006 21:00

R32 vazi jako cely svet, to neni sportovni kara... Vzdyt to ma 1,5 tuny

Odpovědět  |   | 
Yellec  |  08. 06. 2006 20:39

vřele doporučuju podivat se na toto video http://www.youtube.com/watch?v=2hNmnyvE2J0&search=integra%20130i

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  08. 06. 2006 21:13

Tak to je hodne zajimavy zavod :D

Jiste kazdy udelal nekolik chyb, ale na to, ze ta Integra (RSX) ma jen atmosfericky dvoulitr a 200 koni jim vyprasila kozich pekne, dobre 130i i 147GTA, zklamani Impreza, i kdyz nevim, co to bylo za verzi...

Zajimave je i to, ze nejrychlejsi kolo zajela 147GTA pred R32 a Integrou a to se vesly vsechny tri do 2 setin vteriny...

Odpovědět  |   | 
luckhash  |  08. 06. 2006 22:51

Tak GTA je všeobecně hodně podcěňovaný auto...ale to je snad i dobře možná. Asi nemá dostatečnou reklamu v teenage německých časopisech

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  09. 06. 2006 11:03

Docela zajímavý, ale o autech to nic moc neřekne. Někteří řidiči na videu evidentní mantáci.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  09. 06. 2006 11:16

Krásně je vidět, že BMW chybí samosvorný diferenciál, tohle rozhodnutí zvláště u provedení //M jednoznačně hovoří o přiklonění se automobilky od původních motoristických nadšenců ke klientele vokurek, co ani volant neumí vzít do ruky a samosvor by je pokousal

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A