Megane RS, chystá Renault nového krále hot-hatchů?

Dle posledních informací chystá divize Renault Sport (RS) automobilky Renault novou verzi sportovně laděného modelu Megane. Po příchodu malého Clia s výkonem 197 koní by se měla posunout výkonová špička i u modelu Megane Sport. Ten nyní nabízí z dvoulitrového turbomotoru 165 kW (225 k) a patří tak v nynější době mezi nejsilnější hot hatche. Doba však pokročila dále a vrchol dnes tvoří Astra OPC, která nabízí o 15 koní více. Právě na řidiče, kteří vyžadují opravdu limitní vlastnosti vozu má divize RS připravit model Megane RS, který by měl být naladěn na rovných 184 kW (250 k) a dostal by se tak na pomyslný vrchol hot hatchů.

Renault představí model Megane RS na podzim při příležitosti pařížského autosalonu a do prodejů by se měl dostat v roce 2007. Z dostupných informací se zdá, že půjde vyloženě o silniční motokáru, protože RS bude disponovat samosvorným diferenciálem na přední nápravě a bude tak vyžadovat maximální pozornost v každí situaci.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků