MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Úřad chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření.
MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Ministerstvo dopravy nechalo otestovat ve zkušebně v Roztokách u Prahy emise aktuálních modelů Volkswagen Golf 1.6 TDI a Škoda Superb 2.0 TDI. Cílem bylo zjistit, zda tyto automobily plní limity platné pro normu Euro 6. Nebojte, senzace se nekoná. 

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Testovalo se totiž podle standardního testu NEDC přímo ve zkušebně (přesně tak, jak se doteď oficiálně pořád měří při homologačních zkouškách emise), takže výsledky těžko mohly být jiné než to, co uvádějí automobilky. 

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

MDČR tímto testem zjistilo velmi překvapivou skutečnost, že podle NEDC naftový Superb i Golf plní limity Euro 6. Stejným způsobem chce ministr Dan Ťok otestovat také modely Euro 5, které by měly obsahovat podvodný software. Už teď si troufáme odhadovat další překvapivý výsledek ve stylu „plní normu Euro 5“ nebo třeba dokonce „neplní normu Euro 6“.

Ministerstvo chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření. Ten má nasimulovat reálný provoz a měl by tak zabránit případné aktivaci podvodného softwaru. Tenhle nový cyklus ale ještě není vyvinutý. Aktuální tisková zpráva říká „jakmile bude vyvinut speciální test...“, jenže test měl být už dávno vyvinutý. Tedy alespoň podle toho, co Dan Ťok sliboval 30. září, když říkal, že nový test, který má za cíl odhalit podvodný software, „bude hotový do dvou až tří dnů“.

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Ať to bylo s koncernem Volkswagen a jeho emisemi jakkoliv, český ministr, který se do celé kauzy vehementně vložil, vypadá, že tak trochu neví, co chce zjistit. Kromě opakovaných nezávislých testů NEDC (vlastně se jen ověřilo, jestli homologační centra v Anglii, která testují modely Škoda, pracují správně) o tom svědčí nakonec i tisková zpráva. Dan Ťok v ní říká: „Chceme mít jistotu, že homologační podmínky jsou splněny i tehdy, když by zafungoval podvodný software.“  

Přidejme k tomu prohlášení o nutnosti chránit spotřebitele v kontextu dalších prohlášení, podle kterých vás ale k žádným opravám „vadných“ motorů úřady nutit nebudou a ani v budoucnu s tím údajně nikdo problémy dělat nebude. Teď se tedy nutně nabízí otázka, k čemu je celé tohle české emisní divadlo vlastně dobré...

Zobrazit tiskovou zprávu
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků