MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Úřad chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření.
MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Ministerstvo dopravy nechalo otestovat ve zkušebně v Roztokách u Prahy emise aktuálních modelů Volkswagen Golf 1.6 TDI a Škoda Superb 2.0 TDI. Cílem bylo zjistit, zda tyto automobily plní limity platné pro normu Euro 6. Nebojte, senzace se nekoná. 

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Testovalo se totiž podle standardního testu NEDC přímo ve zkušebně (přesně tak, jak se doteď oficiálně pořád měří při homologačních zkouškách emise), takže výsledky těžko mohly být jiné než to, co uvádějí automobilky. 

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

MDČR tímto testem zjistilo velmi překvapivou skutečnost, že podle NEDC naftový Superb i Golf plní limity Euro 6. Stejným způsobem chce ministr Dan Ťok otestovat také modely Euro 5, které by měly obsahovat podvodný software. Už teď si troufáme odhadovat další překvapivý výsledek ve stylu „plní normu Euro 5“ nebo třeba dokonce „neplní normu Euro 6“.

Ministerstvo chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření. Ten má nasimulovat reálný provoz a měl by tak zabránit případné aktivaci podvodného softwaru. Tenhle nový cyklus ale ještě není vyvinutý. Aktuální tisková zpráva říká „jakmile bude vyvinut speciální test...“, jenže test měl být už dávno vyvinutý. Tedy alespoň podle toho, co Dan Ťok sliboval 30. září, když říkal, že nový test, který má za cíl odhalit podvodný software, „bude hotový do dvou až tří dnů“.

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Ať to bylo s koncernem Volkswagen a jeho emisemi jakkoliv, český ministr, který se do celé kauzy vehementně vložil, vypadá, že tak trochu neví, co chce zjistit. Kromě opakovaných nezávislých testů NEDC (vlastně se jen ověřilo, jestli homologační centra v Anglii, která testují modely Škoda, pracují správně) o tom svědčí nakonec i tisková zpráva. Dan Ťok v ní říká: „Chceme mít jistotu, že homologační podmínky jsou splněny i tehdy, když by zafungoval podvodný software.“  

Přidejme k tomu prohlášení o nutnosti chránit spotřebitele v kontextu dalších prohlášení, podle kterých vás ale k žádným opravám „vadných“ motorů úřady nutit nebudou a ani v budoucnu s tím údajně nikdo problémy dělat nebude. Teď se tedy nutně nabízí otázka, k čemu je celé tohle české emisní divadlo vlastně dobré...

Zobrazit tiskovou zprávu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků