MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Úřad chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření.
MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Ministerstvo dopravy nechalo otestovat ve zkušebně v Roztokách u Prahy emise aktuálních modelů Volkswagen Golf 1.6 TDI a Škoda Superb 2.0 TDI. Cílem bylo zjistit, zda tyto automobily plní limity platné pro normu Euro 6. Nebojte, senzace se nekoná. 

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Testovalo se totiž podle standardního testu NEDC přímo ve zkušebně (přesně tak, jak se doteď oficiálně pořád měří při homologačních zkouškách emise), takže výsledky těžko mohly být jiné než to, co uvádějí automobilky. 

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

MDČR tímto testem zjistilo velmi překvapivou skutečnost, že podle NEDC naftový Superb i Golf plní limity Euro 6. Stejným způsobem chce ministr Dan Ťok otestovat také modely Euro 5, které by měly obsahovat podvodný software. Už teď si troufáme odhadovat další překvapivý výsledek ve stylu „plní normu Euro 5“ nebo třeba dokonce „neplní normu Euro 6“.

Ministerstvo chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření. Ten má nasimulovat reálný provoz a měl by tak zabránit případné aktivaci podvodného softwaru. Tenhle nový cyklus ale ještě není vyvinutý. Aktuální tisková zpráva říká „jakmile bude vyvinut speciální test...“, jenže test měl být už dávno vyvinutý. Tedy alespoň podle toho, co Dan Ťok sliboval 30. září, když říkal, že nový test, který má za cíl odhalit podvodný software, „bude hotový do dvou až tří dnů“.

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Ať to bylo s koncernem Volkswagen a jeho emisemi jakkoliv, český ministr, který se do celé kauzy vehementně vložil, vypadá, že tak trochu neví, co chce zjistit. Kromě opakovaných nezávislých testů NEDC (vlastně se jen ověřilo, jestli homologační centra v Anglii, která testují modely Škoda, pracují správně) o tom svědčí nakonec i tisková zpráva. Dan Ťok v ní říká: „Chceme mít jistotu, že homologační podmínky jsou splněny i tehdy, když by zafungoval podvodný software.“  

Přidejme k tomu prohlášení o nutnosti chránit spotřebitele v kontextu dalších prohlášení, podle kterých vás ale k žádným opravám „vadných“ motorů úřady nutit nebudou a ani v budoucnu s tím údajně nikdo problémy dělat nebude. Teď se tedy nutně nabízí otázka, k čemu je celé tohle české emisní divadlo vlastně dobré...

Zobrazit tiskovou zprávu
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků