MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

58 komentářů

Marwiner
28. července • 9:28

Absolutní přednost - to zas bude mrtvých šlapálistů. Proč sakra šíříte tyhle bulvární žvásty. Nic jako absolutní přednost neexistuje. Vy máte čtivý titulek a já ty kretény co ho vezmou doslova budu sundávat z kapoty.

Adolf
28. července • 9:32

Absolutní nula je :-D

Jakub
28. července • 7:48

To už by pomalu chtělo i nějaké registrační značky na kola, aby bylo možné identifikovat pachatele přestupků a také nějaké cykloškoly zakončené státem garantovanou zkouškou potvrzenou vydáním příslušného průkazu opravňujícího cyklisty k řízení šlapacího kola v cyklozonách, no ne?

Adolf
27. července • 21:13

Kdyby se cesty tzv. moderně nezužovaly a byla min. 80cm krajnice(tedy krajnice,ne čára a tráva) tak žádné cyklostezky nejsou potřeba.

Gouda
28. července • 2:09

To by ale potřebovalo změnu zákona, poněvadž cyklista se dle pravidel silničního provozu má držet na pravé straně jízdního pruhu. V odstavném pruhu nemá co dělat, pokud kolo netlačí.
Bonusový problém: odstavné pruhy obvykle bývají vysypané bordelem, který občas rád propichuje cyklistům gumy. Zatímco samotné jízdní pruhy bývají znatelně čistější, vymetené projíždějícími auty.

Experience
28. července • 9:00

Odstavné pruhy bývají na dálnicích. Tam opravdu cyklista nesmí jet v žádném pruhu, dokonce ani v odstavném. Leda, že by právě z dálnic chěli udělat cyklozóny s absolutní předností cyklistů? ;-)

Adolf
28. července • 9:18

Tak,tak. Krajnice je část povrchu pozemní komunikace:
Která leží mezi okrajem přilehlého jízdního pruhu a hranou koruny pozemní komunikace. A klidně to může být pruh asfaltu široký třeba 2 metry.

Mirek
28. července • 5:59

Jsi si jistý?Jízda na jízdním kole
§ 57
(2) Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.

Hlinda
27. července • 21:02

" Cyklisté mají absolutní přednost a řidiči nesmí jet více než 20 km/h. "
Ani kola nemohou jet více jak 20km/h?Nevidím v tom problém, ale aby to neskončilo jako v Praze, kde: Tři a půl kilometru dlouhý úsek vyšel na zhruba 140 milionů korun. Zkolaudována byla 2010 na jaře a spojuje Vysočany s Hloubětínem.Skoro mi to připadá, že chtějí investovat za každou cenu a do čehokoli. :-(
Praha by rozhodně měla mít vnější dálniční okruh. A rychlodráhu na letiště.
Nějaké cyklopruhy jsou v tento moment nedůležité.

Gouda
27. července • 19:54

Proč? PROČ?Pravidla silničního provozu umožňují bezpečnou koexistenci cyklistů a motorových vozidel na silnici. Bez speciálních pruhů a podobných nesmyslů. Už dávno platí, že se účastníci navzájem nesmí ohrozit, a to úplně stačí. Takže jediné, co potřebujeme, je dodržovat pravidla. Pokud cyklista není schopen tato pravidla dodržovat, nemá co dělat na silnici ani na cyklostezce.Cyklostezky je třeba postavit jen tam, kudy nevede silnice. Jinde jsou jednožnačně na obtíž. A to hlavně pokud jsou podél silnic, po kterých cyklista úplně bez problému může jet. Místo toho MUSÍ (zákon to v tomto případě přikazuje) jet po obvykle horším povrchu cyklostezky, často brzdit, přejíždět/přecházet přes silnici, mnohdy potkávat chodce. Dost často z takové cyklostezky není možné legálně odbočit.

Jiri
27. července • 20:19

jenže když potkám cyklistu buď nemá povinou výbavu, nebo za snížené viditelnosti nesvítí nebo nezná pravidla a to je 99.9 procent cyklistů a cajti na to seru aby jim dávaly max pokuty nebo zabavovaly dopravní prostředky čili kola.

Gouda
27. července • 21:40

Pokud pravidla nezná 99,9 % cyklistů, tak to je paradoxně taky problém motorové dopravy, protože minimálně 90 % cyklistů ve věku 18-65 má řidičák na auto, a tudíž byli na pravidla silničního provozu testováni. Takže si chčiješ na vlastní nohy.

Fantomas
28. července • 8:18

Děkuji. Já stále říkám, že vše je v lidech a ne v nařízeních a předpisech. A že zdvojnásobování povinností, zákazů a pokut za nás příčinu stejně nevyřeší.

Adolf
27. července • 21:14

Cyklista v noci vidí,co jiní nevidí. Má oči jako vostříž,takže nemusí svítit.:-D

Jiri
27. července • 19:37

a kdo bude kontrolovat cyklisty aby se na silnici chovali podle pravidel a ne jako prasata. Dva vedle sebe. Nebo celej peleton roztahanej přes celou silnici. Kdo jim bude kontrolovat povinou výbavu. Cokoli porušíš hned dva litry na místě a oni by se naučili. Tuhle jedu z práce po okrsce. Tím samým směrem dva cyklisti a okreska na jeden a půl auta roztahaný přes celou vozovku. Přijel jsem ze zadu zaflekoval zatroubil a do dneška mění trenky, jak byl podělanej. Málem z toho kola slítnul debil jeden. A brzdy mi pěkně pískaly.

Mirek
27. července • 19:52

A zrovna několik dnů nazpět se mi stalo něco velice podobného, jen s tím rozdílem, že v protisměru jely auta a ti dva idioti nereagovali ani na moje zatroubení. Ten blíže středové čáry se jen ohlédl a jel vesele dál vedle svého kámoše.

Jiri
27. července • 20:16

tuhle min týden jedu z práce po okresce. Turisti s báglama šli po směru mého auta čili po pravé ne levé straně. Tři lidi roztahaní do půlky silnice vyjedu ze zatáčky že je objedu a na proti bus. Zpátky a flek málem jsem je sejmul uhnuli. A o pár metrů dál nějaký týpek stál v silnici jako co dělám. Tak jsem se nasral. Míjel jsem ty lidi na centimetry a jedné jsem vrazil zrcátkem do batohu. Fakt mě serou. A dnes zase po pravé straně banda tupounů s báglama zastavím a říkám mladý muži po které straně se jezdí, až se něco ze zadu přiřítí tak vás to žvejkne čuměl jak trubka, ale na druhou stranu stejně nešli. Lidi tak Za rok dva si koupím hummra H2 s kamerou. A přeju si fakt si přeju potkat zas takovou bandu tupounů na proti autobus šup s h2 zpátky a jak dva zmasakruju. Fakt ty lidi potřebujou tvrdý lekce. Snrt zranění a podobně krypl kára.

Fantomas
28. července • 8:15

Krásná ukázka toho, že zlo plodí zase zlo (platí to i pro hloupost, tupost,...). A je to výsledek naší pomýlené představy o "demokracii", já bych to nazval příhodněji egoistické anarchii.
Jediné řešení je výchova už od dětství k úctě, vzájemné toleranci a slušnému a civilizovanému chování. Bez tohohle se dostáváme právě do stavu, jaký popisuješ (jedni nechápou a druzí chtějí masakrovat). A žádné zákazy, další a další povinnosti a represe tohle za nás nevyřeší, jen nám všem ze života nadělají peklo.

jouda
27. července • 20:33

Ano, lidi jsou různí, někteří se neumějí chovat na silnicích a někteří přejou druhým zranění a i daleko horší věci, to si nevybereš.

dzelo
27. července • 18:22

Zbyteční úředníci se zase baví vymýšlením kokotin a daňový poplatník to zaplatí!

Quebe
27. července • 18:16

Opravdu děkuji všem idiotům, kteří podobné sračky neustále prosazují. Sám hodně jezdím na kole a čím dál více si při tom připadám, že jsem vnímán jako ta největší špína a jen čekám, odkud mi přiletí - to je totiž přesně to, co tato opatření dělají s povědomím ostatních účastníků silničního provozu.Jediné, co slušný cyklista potřebuje, je nepředražená cyklostezka v místech, kde není jiná rozumná alternativa v podobě silnice nižší třídy. Pouze sebestředné arogantní hovado se potřebuje neustále nad ostatní povyšovat a mít speciální pruh, speciální flek před semafory, speciální ulici,....

Levap
27. července • 23:56

Asi tak... Místo snahy o vzájemnou toleranci represivním a kontroverzním nařízením naseru většinu, která bude dělat naschvály

Mirek
27. července • 19:46

Nebuď tak hrrr s těmi pruhy pro cyklisty. U nás před nějakými roky z chodníku se šířkou tři metry udělali zároveň cyklostezku. Ač sám často jezdím na kole, tak s provedením nesouhlasím a mnohé cyklisty bych navíc nakopal do prodloužené zadní části těla. Provedení, že není určené, kde mají chodit chodci a kde jezdit cyklisté, je doslova tragické. Probíhá to stylem všichni všude a občas dochází z tohoto důvodu ke vzájemným konfliktům. Nakopal bych cyklistům proto, že mnohdy chodec neví, že se k němu zezadu cyklista blíží a když se chce vyhnout protijdoucímu chodci, dochází k vzájemným srážkám s cyklisty. Hlavní důvod je, že chodí a jezdí všichni všude a mnoho cyklistů nemá na kole obyčejný zvonek a nejsou schopni takto na sebe upozornit. Výkřik "pozor jedu" ať si strčí do té části těla, do které je chci nakopat. Nechápu, proč zrovna zvonek není povinnou výbavou kola.

Gouda
28. července • 12:51

Když se všichni budou chovat předvídatelně, nebude žádný problém. To znamená především pro chodce neměnit náhle směr chůze.

st
17. dubna • 18:41

A hlavně pro cyklisty jet přiměřeně pomalu. Pokud se chodci i cyklisté budou chovat rozumně, tak není důvod proč by spolu neměli být na jednom chodníku. Bohužel je dost takových, kteří myslí jen na sebe a ostatní jsou jim ukradení.

Quebe
28. července • 13:34

Jakože by každý měl chodit jako robot nebo co? To je prostě lidská přirozenost, že náhle mění směr chůze - tady tě něco zaujme, tam odbočíš k výloze obchodu, tu musíš něco obejít nebo se někomu vyhnout... Mezi chodci se prostě na kole jezdí krokem, případně mírně rychleji, aby se člověk dostal z chumlu a mohl přidat.

Gouda
28. července • 22:56

Když jdu, dívám se do výlohy, a normálně k ní zajdu, to není náhlá změna směru. To je předvídatelné chování. Když proti sobě jsou dva chodci, a já se blížím na kole, tak budu předvídat, že se budou navzájem vyhýbat a tím zaberou nějaké místo.
Pokud ale někdo jde, třeba čumí do telefonu, z ničeho nic se otočí o devadesát stupňů a vybočí o tři čtvrtě metru z původní dráhy, to je nepředvídatelné, a stejně nepředvídatelná je reakce dalších lidí v blízkém okolí, kteří se budou této osobě taky vyhýbat, nebo nevyhýbat. Není možné vždycky všem chodcům preventivně dávat prostor k maximální deviaci od trasy, které jsou fyzicky schopní. A to platí v jakékoliv reálné rychlosti - mě se to stává i když sám jdu pěšky, a to chodím jen nepatrně nadprůměrnou rychlostí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
29. července • 10:14

Ale jasně, že se tím nedá střetu zabránit. Jde ale o to, aby cyklista měl podobný "ničivý" potenciál, jako chodec a tím pádem nehrozilo nějaké vážné zranění. Pokud do mobilisty narazím v 5-7 km/h, bude to pro oba jen menší nepříjemnost, pokud ho sejmu ve 30, může klidně vyjíždět rychlá.Navíc je k tomu třeba přičíst i fakt, že cyklista je na chodníku hostem, a tudíž by se měl chovat tak, aby neobtěžoval ty, pro které ty chodníky jsou stvořené - například tím, že kolem nich proletí jak střela.

Fantomas
28. července • 8:01

A smím se zeptat jak tohle míchání zvonek vyřeší?
Mám totiž dojem, že ty se lekneš a začneš panikařit, když se ti za zády nečekaně ozve Pozor, jedu. Asi si myslíš, že když ti místo toho za zády najednou někdo zazvoní, že se nelekneš ;-) Lekneš se ještě víc. Zazvonit je stejné, jako udělat Baf!
Nebo mají všichni cyklisti zvonit pořád, celou dobu co jedou? :-)

Mirek
28. července • 11:22

Například hodně lidí nezakřičí ani to "pozor jedu", neboť by to museli křičet stále dokola. To je ovšem docela problém, neboť stačí udělat krok bokem a máš cyklistu zaraženého v zádech. On také neví, co do poslední chvíle uděláš ty, jako chodec. Jedině, že máš voperováno třetí oko v zátylku, případně nosíš zpětná zrcátka. Normální lidi však tohle nemají. Zvonit je velice jednoduché a je to slyšet hodně daleko a navíc jsou lidé navykli na zvonek, na cestách, normálně reagovat.
Jen se divím, že ty, takový vševěd, tohle nevíš. Jestli ty si při zazvonění cvrnkneš, tak to máš teda blbý. Musíš sebou pro jistotu nosit náhradní spodní prádlo, případně používej seniorskou pampersku. ;-)

Fantomas
28. července • 11:52

Se zvonky je to stejné jako jsi popsal to křičení. Kde jsou lidé, tam bys musel zvonit pořád. Navíc několik cyklistů by znamenalo neustálé zvonění mnoha zvonků. To budou mít všichni radost.
Míchat násilně chodce s cyklisty je chyba a píšu o tom o kousek výš. Každá skupina má prostě jiné potřeby a možnosti, bohužel navzájem neslučitelné. Zvonkem se nevyřeší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. července • 13:35

Tak to zvonění je výrazně jednoduší. Jezdím často na kole a vím jak na to lidé reagují a to již z dostatečně velké vzdálenosti. Rodiče s dětmi si okamžitě dávají na své malé ratolesti pozor. Na "pozor jedu" mnoho lidí ani nezareaguje, nevěnuje tomu ani pozornost.
A těch cyklistů najednou zase tolik není, zajdi se podívat na cyklostezky.

Fantomas
28. července • 13:42

No počkej, sám jsi napsal, že hodně lidí nekřičí, protože by museli křičet stále dokola. A teď píšeš, že cyklistů tolik není. Ale asi je a rozhodně je hodně chodců. Takže místo křičení stále dokola by museli zvonit stále dokola. A chodci se naopak neustále rozhlížet kdo to kde zvoní a jestli je to na ně, nebo ne.
Prostě po chodníku se nejezdí a po cyklostezce nechodí. Když to zmatláme dohromady, tak se to nelíbí ani jedněm, to dá rozum.

Mirek
28. července • 18:43

Hele, hele, nepřetáčej význam. Napsal jsem jen, že zas tak hodně jich není, cyklistů. Co to má společného s množstvím chodců, na které musí křičet. Chodci nekřičí na cyklisty, ale cyklisté musí na množství chodců a protože by tak asi přišli o hlasivky, tak na to dlabou a kušují. Tady jde o to, že bez zvonku prakticky nikdo nevydá ani hlásku. Sem tam se jeden najde, co zakřičí, ale kdo má zvonek, ten zvoní a to je sakra rozdíl, když ho nevidíš, ale slyšíš, že se blíží. Lépe je se rozhlížet, než se srazit s kolem. Ty upřednostňuješ druhou variantu, nerozhlížet se a srazit se s kolem? Pokud jedu na kole a míjím samotného chodce o dva metry vedle, také nezvoním. Zvoním jen v situacích, kdy je to potřeba a kdy mohu očekávat, že mi může chodec "skočit" pod kolo.
Typický příklad je, když jdou lidé do práce a z práce, všichni jedním směrem společně s cyklisty.Se závěrem samozřejmě souhlasím a napsal jsem to i v prvotním příspěvku, že tohle řešení bez oddělených pruhů se mi nelíbí a že z toho plyne vše, co jsem popisoval.

Fantomas
28. července • 19:19

Takže se shodneme, že problém (ani řešení) není v další povinnosti (mít povinně zvonek), ale v lidech - když se jeden druhému plete do cesty.

Mirek
29. července • 11:33

To si dovolím tvrdit, že ne. Je to naprosto stejný problém, jako bys vzal autu klakson. Zvonek je občas potřeba také. Nikdy neoddělíš úplně chodce od cyklistů.

Milda
28. července • 9:54

Už jsi někdy jel na kole ? Tvůj dementní příspěvek svědčí o opaku.

Fantomas
28. července • 10:02

Hele chovej se slušně, ano?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. července • 11:04

Jenže on má v tomto případě pravdu. Kdybys to někdy zažil, tak nebudeš podobné pitomosti psát.

Fantomas
28. července • 11:47

Jezdím na kole skoro denně. Jen se snažím neplést se lidem pod nohy, abych nemusel křičet Pozor jedu. Míchat chodce a cyklisty je nesmysl. Stejný jako míchat chodce a auta. Prostě to samo o sobě produkuje konfliktní situace, kterým nelze předejít, ani je nelze vyřešit žádnými přidanými zákazy a povinnostmi.

Spekulace
27. července • 17:42

Jen jestli to pak nebude i diskriminace chodců - nebo ti do cyklozóny budou mít vstup pro jistotu úplně zakázán? A pokud v takové zóně bude někdo bydlet, tak bude smět z domu vyjíždět pouze na kole a za každé šlápnutí nohou na zem bude pokuta a trestné body? A když přes takovou zónu povedou koleje, tak budou mít cyklisté i absolutní přednost na přejezdech? ;-)

m
27. července • 17:56

Vlak tam bude smět, ale cyklistům bude muset uhýbat. :)

Ludek_II
27. července • 19:51

Ministerstvo dopravy uz zadalo k vyvoji studii o tom, ze vlaky se budou ve Studence prenaset. Padl sice i navrh, ze by se mohli dusledne pokutovat ridici porusujici pravidla, ale tento navr byl smeten ze stolu. Pry je to moc snadne.

jouda
27. července • 17:17

Zase nějaká "chytrá" hlava nemá co dělat a vymýšlí KOKOTINY (z našich daní) 3-[

Adolf
27. července • 17:11

A před autem poběží nezaměstnaný s červeným praporkem :-)

Adolf
27. července • 17:02

A můžu jet na E -bike 50km/hod?:-D:-D:-D:-D

Hlinda
27. července • 21:02

Max. 20km/h.

Gouda
27. července • 19:33

To můžeš i na silničním kole. Respektive, já můžu, ty možná ne.

JirkaK
28. července • 16:13

Patnáct let mám moped s maximální rychlostí 45km/h, v reálu jezdím pohodových 40 a kochám se. Stává se, že nějaké cyklopako dostane touhu se mnou závodit. Jednou to nějaký borec to vydržel asi kilometr, jinak zpravidla odpadnou po pár desítkách metrů. Takže těm pohádkám o tom jak to zyklisti mastí padesátkou moc nevěřím :-D Na takového který by mě předjel jsem ještě nenarazil.
A "absolutní" přednost pro chodce už tu máme - skončilo to nárůstem mrtvých chodců na trojnásobek. Pokud chce ještě někdo navíc zadělat na masakry cyklistů.... Nakonec převážná část cyklistů se chová jako by měli absolutní přednost vždy a všude už dnes. Zastavit na stopce? Snad po chudákovi cyklistovi nechcete, aby pak zase znova rozšlapával... Vždyť se tam s kolem ňák vejdu, ne???? Vidět teď ráno za šera osvětleného cyklistu je malý svátek. Cyklisté všeobecně jsou v podstatě něco jako nepřizpůsobivé obyvatelstvo - svoje práva znají perfektně a využívají je do krajnosti, ale nedej bože chtít po nich nějakou povinnost nebo dodržování pravidel. Zato provokovat a obtěžovat ostatní umí dokonale.

Adolf
27. července • 21:10

Jsi frajer:-D Jezdíš 50 po rovině na kole a Závod Míru jsi ještě omylem nevyhrál.:-D

Gouda
27. července • 21:31

Na rovině zvládne krátkodobě 50 prakticky každý zdravý člověk normální tělesné hmotnosti, který jezdí pravidleně, nefláká se u toho, a má slušné silniční kolo. Špičkoví závodníci mívají na rovinatých časovkách HODINOVÉ PRŮMĚRY přes 50, to je samozřejmě ještě úplně jinde.

homer
28. července • 9:58

i několikavteřinových 50km/hod na rovině je pro hobíka nedosažitelných, zrovna jako kilo při sjezdu jak jsme viděli na TdF

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
28. července • 14:52

Gouda není hobík. Ten jede min 69. Skoro jako peloton.

Adolf
27. července • 21:47

Hodně krátkodobě :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Noclaf
28. července • 12:16

Ale hovno, pres 50 davaji i jako prumer v cely etape.

Gouda
28. července • 12:49

Na časovce je to pochopitelně těžší. Peloton na rovině zvládne i přes 70 km/h.

Gouda
28. července • 2:02

Tak to záleží, jak moc máš rád bolest.

Adolf
28. července • 8:53

Masochista nejsem :-D

Doporučujeme

Články odjinud