MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR dnes oznámilo svou strategii dalšího rozvoje cyklistické dopravy. Těšit se máme například na zóny, kde budou mít cyklisté absolutní přednost, pruhy pro cyklisty na silnicích první třídy a další podporu výstavby cyklostezek.

Život řidiče | Názory

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Chystané novinky zahrnují především takzvané cyklistické ulice. Taková ulice je vyhrazena cyklistům a auto je zde vnímáno jako host. Cyklisté mají absolutní přednost a řidiči nesmí jet více než 20 km/h. Zároveň nesmí cyklistu omezit ani ohrozit.

Stejně tak se chystá novinka, podle které bude možné udělat pruh pro cyklisty i tam, kde pro něj není vedle silnice místo. Automobil tak do takového pruhu sice může zajet, ale nesmí ohrozit ani omezit cyklistu jedoucího v tomto pruhu. Ve spolupráci s ŘSD by se pak mohly objevit cyklistické pruhy také na silnicích první, druhé a třetí třídy v místech, která vedou obcí a kde to šířkové uspořádání komunikace umožňuje.

Život řidiče | Video | Bezpečnost | Názory

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Státní fond dopravní infrastruktury dále podpoří financování projektových dokumentací na výstavbu cyklostezek ve výši 85 %. Od roku 2000 bylo realizováno s podporou SFDI zhruba 500 projektů na podporu cyklistické dopravy za celkem 1,56 miliardy korun.

„Dobrou“ zprávou pro dopravu ve městech je také fakt, že ministerstvo dopravy bude spolupracovat „především s profesními a zájmovými sdruženími“. Pro připomenutí, jedno takové sdružení (Auto*Mat) letos už dokázalo zcela zablokovat dopravu v centru Prahy, aby pak cyklisté způsobili několik nehod při průjezdu oficiálně zavřeného tunelu Blanka.

V tomto kontextu se určitě hodí připomenout, že uvolnění městských ulic nezlepší více cyklistických pruhů namalovaných na silnici, ani žádná další podobná opatření zaměřená na výrazně menšinovou cyklistickou dopravu, která je navíc pouze sezónní záležitostí. Třeba v Praze by bylo užitečnější začít řešit například parkoviště P+R pro řidiče přijíždějící do Prahy z jejího okolí. Těch je aktuálně výrazný nedostatek, ale zdaleka se o nich tolik nemluví.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků