MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR dnes oznámilo svou strategii dalšího rozvoje cyklistické dopravy. Těšit se máme například na zóny, kde budou mít cyklisté absolutní přednost, pruhy pro cyklisty na silnicích první třídy a další podporu výstavby cyklostezek.

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Chystané novinky zahrnují především takzvané cyklistické ulice. Taková ulice je vyhrazena cyklistům a auto je zde vnímáno jako host. Cyklisté mají absolutní přednost a řidiči nesmí jet více než 20 km/h. Zároveň nesmí cyklistu omezit ani ohrozit.

Stejně tak se chystá novinka, podle které bude možné udělat pruh pro cyklisty i tam, kde pro něj není vedle silnice místo. Automobil tak do takového pruhu sice může zajet, ale nesmí ohrozit ani omezit cyklistu jedoucího v tomto pruhu. Ve spolupráci s ŘSD by se pak mohly objevit cyklistické pruhy také na silnicích první, druhé a třetí třídy v místech, která vedou obcí a kde to šířkové uspořádání komunikace umožňuje.

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Státní fond dopravní infrastruktury dále podpoří financování projektových dokumentací na výstavbu cyklostezek ve výši 85 %. Od roku 2000 bylo realizováno s podporou SFDI zhruba 500 projektů na podporu cyklistické dopravy za celkem 1,56 miliardy korun.

„Dobrou“ zprávou pro dopravu ve městech je také fakt, že ministerstvo dopravy bude spolupracovat „především s profesními a zájmovými sdruženími“. Pro připomenutí, jedno takové sdružení (Auto*Mat) letos už dokázalo zcela zablokovat dopravu v centru Prahy, aby pak cyklisté způsobili několik nehod při průjezdu oficiálně zavřeného tunelu Blanka.

V tomto kontextu se určitě hodí připomenout, že uvolnění městských ulic nezlepší více cyklistických pruhů namalovaných na silnici, ani žádná další podobná opatření zaměřená na výrazně menšinovou cyklistickou dopravu, která je navíc pouze sezónní záležitostí. Třeba v Praze by bylo užitečnější začít řešit například parkoviště P+R pro řidiče přijíždějící do Prahy z jejího okolí. Těch je aktuálně výrazný nedostatek, ale zdaleka se o nich tolik nemluví.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků