MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR dnes oznámilo svou strategii dalšího rozvoje cyklistické dopravy. Těšit se máme například na zóny, kde budou mít cyklisté absolutní přednost, pruhy pro cyklisty na silnicích první třídy a další podporu výstavby cyklostezek.

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Chystané novinky zahrnují především takzvané cyklistické ulice. Taková ulice je vyhrazena cyklistům a auto je zde vnímáno jako host. Cyklisté mají absolutní přednost a řidiči nesmí jet více než 20 km/h. Zároveň nesmí cyklistu omezit ani ohrozit.

Stejně tak se chystá novinka, podle které bude možné udělat pruh pro cyklisty i tam, kde pro něj není vedle silnice místo. Automobil tak do takového pruhu sice může zajet, ale nesmí ohrozit ani omezit cyklistu jedoucího v tomto pruhu. Ve spolupráci s ŘSD by se pak mohly objevit cyklistické pruhy také na silnicích první, druhé a třetí třídy v místech, která vedou obcí a kde to šířkové uspořádání komunikace umožňuje.

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Státní fond dopravní infrastruktury dále podpoří financování projektových dokumentací na výstavbu cyklostezek ve výši 85 %. Od roku 2000 bylo realizováno s podporou SFDI zhruba 500 projektů na podporu cyklistické dopravy za celkem 1,56 miliardy korun.

„Dobrou“ zprávou pro dopravu ve městech je také fakt, že ministerstvo dopravy bude spolupracovat „především s profesními a zájmovými sdruženími“. Pro připomenutí, jedno takové sdružení (Auto*Mat) letos už dokázalo zcela zablokovat dopravu v centru Prahy, aby pak cyklisté způsobili několik nehod při průjezdu oficiálně zavřeného tunelu Blanka.

V tomto kontextu se určitě hodí připomenout, že uvolnění městských ulic nezlepší více cyklistických pruhů namalovaných na silnici, ani žádná další podobná opatření zaměřená na výrazně menšinovou cyklistickou dopravu, která je navíc pouze sezónní záležitostí. Třeba v Praze by bylo užitečnější začít řešit například parkoviště P+R pro řidiče přijíždějící do Prahy z jejího okolí. Těch je aktuálně výrazný nedostatek, ale zdaleka se o nich tolik nemluví.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků