MD vyčlenilo úseky dálnic, kde nebudete potřebovat známku. Které to jsou?

MD vyčlenilo úseky dálnic, kde nebudete potřebovat známku. Které to jsou?

Minstr dopravy Dan Ťok přišel s návrhem, podle kterého nebude nutné na některých úsecích dálnic a rychlostních silnic používat dálniční známku. Minstr chce vyjít vstříc motoristům, kteří jsou nuceni platit za dálnici i v případech, kdy není možnost se jí vyhnout a kdy používají pouze krátký úsek. Takže: kterých úseků se tato novinka týká?

Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Mnoho jich není, ministr vybral konkrétně čtyři případy. Nejdelší nezpoplatněný úsek najdeme na D1 od exitu 182 po exit 210, tedy v podstatě kolem celého Brna. Dále by měl být vyjmut obchvat Tábora, tedy dálnice D3 mezi exity 76 a 79. Nezpoplatněný bude také úsek na silnici R6 mezi exity 162 a 169 a konečně je připraven čtvrtý úsek, pro změnu na R10 u Mladé Boleslavi mezi exity 39 a 46. Pražského okruhu se toto netýká.

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Výjimky by ale platily pouze pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny, pro nákladní automobily se změny nechystají. Ministerstvo dopravy připraví příslušnou novelu, ve které bude seznam nezpoplatněných úseků a v létě pak tuto novelu odešle do připomínkového řízení. Řidiči by se měli dočkat této novinky v lednu příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků