McLaren X-1: nic není nemožné

U McLarenu zákazníky hýčkají. Důkazem je i to, že v roce 2011 automobilka zřídila divizi nazvanou McLaren Special Operations (MSO). Ta nabízí každému zájemci nejen možnost nesčíslného množství úprav vybraného sporťáku, ale také je schopna postavit vůz zcela nový.

A to byl i případ unikátního McLarenu X-1. Tento vůz vznikl v jednom exempláři a před několika hodinami zažil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Jsme schopni zhotovit cokoli,“ řekl při té příležitosti ředitel programu MSO Paul Mackenzie. „Jediným naším limitem je zákazníkova představivost.“

Dokladem je McLaren X-1. Při jeho stavbě byl použit monokok ze sériového modelu MP4-12C. Neobvyklý sporťák pohání přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru a výkonem 460 kW a jeho hmotnost je 1400 kilogramů. Auto měří téměř 4,7 metru, šířka včetně zrcátek je 2,1 metru a výška pouhých 1,2 metru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jméno zákazníka nebylo při představení vozu v Monterey zveřejněno. Pouze bylo řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C. Vůz X-1 si objednal již před třemi roky u šéfa automobilky Rona Dennise.

Na zrodu designu vozu se podílel hlavně korejský designér Hong Yeo, hlavní slovo ale měl šéfdesigner automobilky Frank Stephenson. Jejich práce trvala osmnáct měsíců.

„To hlavní, co klient požadoval, byla ´nadčasovost a klasická elegance´,“ vzpomínal Frank Stephenson na úvodní tříhodinové sezení s klientem. „Byla to pro nás opravdová výzva.“ 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků