McLaren X-1: nic není nemožné

U McLarenu zákazníky hýčkají. Důkazem je i to, že v roce 2011 automobilka zřídila divizi nazvanou McLaren Special Operations (MSO). Ta nabízí každému zájemci nejen možnost nesčíslného množství úprav vybraného sporťáku, ale také je schopna postavit vůz zcela nový.

A to byl i případ unikátního McLarenu X-1. Tento vůz vznikl v jednom exempláři a před několika hodinami zažil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Jsme schopni zhotovit cokoli,“ řekl při té příležitosti ředitel programu MSO Paul Mackenzie. „Jediným naším limitem je zákazníkova představivost.“

Dokladem je McLaren X-1. Při jeho stavbě byl použit monokok ze sériového modelu MP4-12C. Neobvyklý sporťák pohání přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru a výkonem 460 kW a jeho hmotnost je 1400 kilogramů. Auto měří téměř 4,7 metru, šířka včetně zrcátek je 2,1 metru a výška pouhých 1,2 metru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jméno zákazníka nebylo při představení vozu v Monterey zveřejněno. Pouze bylo řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C. Vůz X-1 si objednal již před třemi roky u šéfa automobilky Rona Dennise.

Na zrodu designu vozu se podílel hlavně korejský designér Hong Yeo, hlavní slovo ale měl šéfdesigner automobilky Frank Stephenson. Jejich práce trvala osmnáct měsíců.

„To hlavní, co klient požadoval, byla ´nadčasovost a klasická elegance´,“ vzpomínal Frank Stephenson na úvodní tříhodinové sezení s klientem. „Byla to pro nás opravdová výzva.“ 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků