McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) | Zdroj: McLaren

McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren
McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren
McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren
McLaren W1 (2024) Zdroj: McLaren
21
Fotogalerie

McLaren W1 má 911 koní na tunu a umí se prodloužit o 30 cm. Značka přiblížila jeho parametry

Bude nová Svatá trojice? Nejspíš ano, toto je první z nich. Britský supersport využívá prvky aktivní aerodynamiky a jeho téměř 1300 koní jde výhradně na zadní nápravu.

Automobilka McLaren představila svůj nový supersport W1 už minulý týden, ale nyní nám svou novinku přibližuje trochu více do detailu. Pro začátek - W1 je nástupcem hybridního supersportu P1. O tomto autě se hodně mluví v kontextu s tím, že se očekává příchod jeho konkurence od Ferrari a Porsche, jako tomu bylo v době právě P1. Pořady Top Gear a The Grand Tour souboj těchto tří aut ještě dodatečně glorifikovaly a označovaly je jako „The Holy Trinity“, tedy Svatá trojice.

Na první pohled se toho u W1 oproti P1 zas tolik nezměnilo. Oba dva to jsou vozy se silnými spalovacími motory doplněné elektřinou, které mají prvky aktivní aerodynamiky. Nicméně W1 jde samozřejmě s celou hrou mnohem dál a využívá dnešní moderní technologie, protože P1 je už více než desetileté auto. Takže pojďme na klíčová fakta, která z pokračovatele rodokmenu „1“ dělají úžasný stroj.

Samotný spalovací motor je nová jednotka MHP-8 a jedná se o celohliníkový vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů. Motor sám o sobě je schopný produkovat výkon 928 koní, což při jeho čtyřlitrovém objemu dělá 233 koní na litr. Těmto výkonům však vděčí i dvěma turbodmychadlům. Motor může točit až 9200 otáček za minutu.

No a protože necelých tisíc koní je dnes málo, má W1 také elektromotor, který se umí roztočit až na 24.000 otáček za minutu. Tento E-Modul si bere energii z 1,384kWh akumulátoru a celý hybridní systém vozu váží pouze 20 kilogramů. I díky tomu si vůz dokázal udržet skvělou hmotnost 1399 kilogramů, a to při kombinovaném výkonu 1275 koní, což je poměr 911 koní na tunu.

Aktivní aerodynamika se inspirovala týmem F1, kde se teď týmu McLaren náramně daří. W1 má na sobě nejvíce prvků aktivní aerodynamiky, co kdy značka na silnice dostala. Například výsuvné zadní křídlo prodlouží délku auta o 30 centimetrů a je to pouze jeden z mnoha patentů, které McLaren u W1 aplikoval. Na W1 je ale asi nejvíc fascinující fakt, že všechen výkon jde na zadní kola. Vpředu není žádný pomocný elektromotor. V tom největším aerodynamickém nasazení dokáže W1 vyvinout až tunu přítlaku.

Výkon se na kola přenáší přes 8stupňovou automatickou převodovku a nový hydraulicky ovládaný diferenciál. Také řízení je hydraulické. Vůz je postavený okolo karbonového monokoku a sedadla jsou do něj vložená, takže si můžete být jistí o bezprostředním přenosu všech informací za všech okolností. V Anglii bude tohle auto stát dva miliony liber, což je přes 60 milionů korun. To je ale samozřejmě pouze počáteční cena, zákazníci si budou moct vůz individualizovat v rámci programu MSO, takže finální cena se může ještě hodně zvednout. Vznikne pouze 399 exemplářů.

McLaren W1: technické údaje
Motor MHP-8, podélně uložený 4.0 V8 s elektromotorem
Výkon [kW/ot.min] 1275/-
Točivý moment [Nm/ot.min] 1340/4500-5000
Převodovka 8DCT
Pohon zadních kol
Řízení hydraulické s elektrohydraulickým posilovačem
Brzdy karbon-keramické, 390 mm vpředu i vzadu
Pneumatiky Pirelli P Zero R 235/35 R19 vpředu, 335/30 R20 vzadu (možnost Trofeo RS)
Rozměry [mm] 4635 x 2074 x 1182
Rozvor [mm] 2680
Rozchod kol [mm] 1676 přední/1624 zadní
Suchá hmotnost [kg] 1399
Objem nádrže [l] 62
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,7
Zrychlení 0-200 km/h [s] 5,8
Zrychlení 0-300 km/h [s] 12,7
Maximální rychlost [km/h] 350

Doporučujeme

Články odjinud