Oficiální představení vozu se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě, výroba začne ve třetím čtvrtletí příštího roku.

Oficiální představení vozu se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě, výroba začne ve třetím čtvrtletí příštího roku.

Všechny chystané exempláře již totiž mají své vlastníky. Ty neodradila ani cena, která je v přepočtu přibližně 22 milionů korun.

Všechny chystané exempláře již totiž mají své vlastníky. Ty neodradila ani cena, která je v přepočtu přibližně 22 milionů korun.

Sedačky řidiče vyrobí McLaren přímo na míru každého majitele.

Sedačky řidiče vyrobí McLaren přímo na míru každého majitele.

Přestože jde o ultimativní stroj, ve výbavě bude jak audiosystém, tak i třeba parkovací kamera.

Přestože jde o ultimativní stroj, ve výbavě bude jak audiosystém, tak i třeba parkovací kamera.

McLaren uvádí, že na výrobu každého z nich je zapotřebí sedm měsíců.

McLaren uvádí, že na výrobu každého z nich je zapotřebí sedm měsíců.

Při výrobě byla použita řada speciálních technologií. Například i disky kol jsou z kompozitových materiálů.

Při výrobě byla použita řada speciálních technologií. Například i disky kol jsou z kompozitových materiálů.

Určitě budou úctyhodné, stejně jako jízdní vlastnosti. Na vývoji vozu se totiž přímo podílel synovce slavného Ayrtona – Bruno Senna.

Určitě budou úctyhodné, stejně jako jízdní vlastnosti. Na vývoji vozu se totiž přímo podílel synovce slavného Ayrtona – Bruno Senna.

McLaren zatím neuvolnil výkonnostní hodnoty, tedy na údaje o maximální rychlosti a zrychlení si ještě musíme počkat.

McLaren zatím neuvolnil výkonnostní hodnoty, tedy na údaje o maximální rychlosti a zrychlení si ještě musíme počkat.

Podstatné je rovněž citelné snížení hmotnosti. Podařilo se to o 85 kilogramů, díky čemuž hmotnost vozu bez náplní klesla pod hranici 1,2 tuny.

Podstatné je rovněž citelné snížení hmotnosti. Podařilo se to o 85 kilogramů, díky čemuž hmotnost vozu bez náplní klesla pod hranici 1,2 tuny.

Motorářům se podařilo také navýšit maximální točivý moment. Konkrétně o 30 Nm na kulatých 800 Nm.

Motorářům se podařilo také navýšit maximální točivý moment. Konkrétně o 30 Nm na kulatých 800 Nm.

Parametry auta budí úctu. Oproti 720S se totiž do čtyřlitrového dvojnásobně přeplňovaného osmiválce dostalo o 79 koní více a celkem je tak řidiči k dispozici 789 koňských sil.

Parametry auta budí úctu. Oproti 720S se totiž do čtyřlitrového dvojnásobně přeplňovaného osmiválce dostalo o 79 koní více a celkem je tak řidiči k dispozici 789 koňských sil.

Model 720S byl totiž přetvořen tak, aby mohl oprávněně vozit na své zádi jméno legenárního brazilského pilota Formu1 Ayrtona Senny.

Model 720S byl totiž přetvořen tak, aby mohl oprávněně vozit na své zádi jméno legenárního brazilského pilota Formu1 Ayrtona Senny.

Dohady jsou u konce. McLaren uvolnil snímky velmi speciálního modelu.

Dohady jsou u konce. McLaren uvolnil snímky velmi speciálního modelu.

30
Fotogalerie

McLaren testuje elektrický supersport. Překoná jednu z hlavních překážek?

Konkurentu pro Teslu Roadster ještě od McLarenu není na pořadu dne.

Zástupci McLarenu potvrdili, že testují prototypy plně elektrického supersportu. Podle britského Autocaru jako testovací mula slouží model P1.

"Ano, máme mulu plně elektrického supersportu. Úkolem je zejména zjistit, jak přinést řidičské nadšení do světa elektromobilů. Stále je to ale ještě hodně dlouhá cesta k produkci," říká Dan Perry-Williams, šéf technického vývoje McLarenu.

Jako největší překážku pak považuje stádium vývoje baterií. "Představte si, že si jedete na hodinu a půl zajezdit na okruh. I s nejlepšími bateriemi potom zůstanete stát a budete muset znovu nabíjet. Energie potřebná k opravdu velkým výkonům je neuvěřitelná," doplňuje.

I když je plný elektromobil z Wokingu ještě roky vzdálen, Britové se zaměřují na hybridy. Do roku 2022 chtějí mít půlku své produkce s hybridním pohonem.

Posledním počinem automobilky je speciál P15 Senna, podívejte se na něj do fotogalerie:

2018-mclaren-senna1.jpg2018-mclaren-senna.jpg29.jpg

Doporučujeme

Články odjinud