Že sportovní auto a praktičnost pro každý den nejsou dohromady? McLarenu se povedlo znamenitě!
Není zvykem, aby s faceliftem přišlo nové modelové označení, ale v případě McLarenu GTS vyjadřuje automobilka přidáním třetího písmene technický pokrok orientovaný na dynamičtější auru.
Modernizované GT, nyní GTS, poznáte podle nárazníku s většími otvory ve spodní části, které vedou více vzduchu ke chladičům. Na zadních blatnících přibyla křidélka usměrňující vzduch. Design vozu lze personalizovat palety s prvky v černém nebo karbonovém provedení. Dále vybíráte ze dvou sad disků v mnoha barevných odstínech, ale pokaždé s pneumatikami Pirelli P Zero vyvinutými na míru vozu. K nim je možné přikoupit o 35 % lehčí titanové matice kol. S barvičkami si vyhrajete také na karoserii. Přibyly nové odstíny včetně šedé Lava s kovovým nádechem.
Díky rozsáhlému použití karbonu, zejména na monokokovém šasi třídy MonoCell II-T, se GTS dostává na hmotnost 1520 kg a je nejlehčím ve své třídě. S výkonem 635 koní z twin turbo V8 o objemu 4,0 litru zdolá stovku při zapnutém launch-controlu za 3,2 sekundy a 200 km/h dosáhne za 8,9 sekundy. Následně pokračuje až na maximální rychlost 326 km/h.
Soustava je spojená se sedmistupňovým automatem vybaveným režimy Sport a Track. Přizpůsobit aktuálnímu užití můžete také adaptivní podvozek s dvouventilovými tlumiči a třemi režimy. Aby McLaren GTS dokázal zastavit z rychlosti 100 km/h na 32 metrech, využívá karbon-keramické kotouče s průměry 390 mm vpředu a 380 mm vzadu. Zakusují se do nich hliníkové třmeny se šesti a čtyřmi pístky.
McLaren GTS je sice plnokrevným sportovním vozem, ale je i příjemným společníkem ke každodennímu použití. V luxusně pojatém interiéru si vyberete různé druhy kůže kombinované s alcantarou a špičkově opracovanými ovladači z hliníku. Můžete si objednat šestibarevné ambientní osvětlení, audiosoustavu Bowers & Wilkins s 12 reproduktory a subwooferem, či elektricky ovládaná sedadla s pamětí a výhřevem. Třešničkou je panoramatická střecha s měnitelnou propustností světla v pěti úrovních. Z oblasti digitalizace stojí za zmínku 10,25palcový přístrojový štít a 7palcový infotainment s navigací, Bluetooth a online připojením.
V souvislosti s běžným užíváním stojí za zmínku praktičnost hodná kdejakého hatchbacku. Díky bohatému prosklení včetně velkého krytu motoru je z GTS dobře vidět a zadní zavazadlový prostor má objem 420 litrů. Víko se navíc otevírá elektricky. K němu se přidává ještě přední kufr se 150 litry. Přes retardéry v pohodě přejedete, protože podvozek se může během čtyř sekund zvednout o 20 mm na 130 mm.
Na GTS je poskytována tříletá záruka bez omezení nájezdu. Stejná záruka je na lak a až deset let na neprorezivění karoserie. Připlatit si lze za prodlouženou záruku až o dva roky a tříletý servis.