McLaren Sports Series bude levný model pro chudé milionáře

McLaren Sports Series bude levný model pro chudé milionáře

Britská společnost McLaren potvrdila příchod modelu Sports Series, který se představí v dubnu 2015 v New Yorku. Půjde o vstupní model ke značce McLaren, ale s cenou kolem 130 000 liber, tedy asi 4,5 milionu korun, se poměrně výrazně vzdaluje i od vrcholných verzí základního modelu Porsche 911, se kterým měl původně soupeřit.

McLaren chce auto postavit spíše k Porsche 911 Turbo a Mercedesu AMG GT. Novinka, prozatím kódově označená jako McLaren P13, dostala jméno Sports Series. Od ostatních modelů McLarenu (650S a P1) se odliší konvenční technikou, nedostane třeba sofistikované nezávislé zavěšení, se kterým přišel model MP4-12C.

McLaren vs. Lexus vs. Lamborghini vs. Bugatti: kdo je rychlejší?  

McLaren vs. Lexus vs. Lamborghini vs. Bugatti: kdo je rychlejší?  

O pohon se postará přeplňovaný osmiválec 3,8 l známý z ostatních modelů, ale tentokrát laděný na výkon „jen“ lehce přes 500 koní. Přesto je cílem automobilky postavit vůz, který zvládne stovku za méně než čtyři sekundy a dosáhne na povinných 300 km/h.

McLaren tvrdí, že model Sports Series bude sice nejlevnější z celé řady, ale bude rychlejší a ovladatelnější než všichni srovnatelní rivalové. To je samozřejmě velmi odvážné tvrzení. Značka plánuje vyrábět ročně 2000 až 2500 kusů, čímž by se její roční produkce ustálila na zhruba 4000 vozech. Tolik aut potřebuje McLaren prodávat, aby se mu sériová výroba vyplatila.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Později přijde ještě okruhová verze GT3 pro privátní závodníky a na rok 2016 plánuje McLaren civilnější model zaměřený především na každodenní použití, vyšší komfort a lepší efektivitu využití paliva. Přesto, protože to není hybrid, zůstane tabulkově nejúspornějším McLarenem paradoxně vrcholný model P1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský