McLaren Sports Series bude levný model pro chudé milionáře

McLaren Sports Series bude levný model pro chudé milionáře

Britská společnost McLaren potvrdila příchod modelu Sports Series, který se představí v dubnu 2015 v New Yorku. Půjde o vstupní model ke značce McLaren, ale s cenou kolem 130 000 liber, tedy asi 4,5 milionu korun, se poměrně výrazně vzdaluje i od vrcholných verzí základního modelu Porsche 911, se kterým měl původně soupeřit.

McLaren chce auto postavit spíše k Porsche 911 Turbo a Mercedesu AMG GT. Novinka, prozatím kódově označená jako McLaren P13, dostala jméno Sports Series. Od ostatních modelů McLarenu (650S a P1) se odliší konvenční technikou, nedostane třeba sofistikované nezávislé zavěšení, se kterým přišel model MP4-12C.

McLaren vs. Lexus vs. Lamborghini vs. Bugatti: kdo je rychlejší?  

McLaren vs. Lexus vs. Lamborghini vs. Bugatti: kdo je rychlejší?  

O pohon se postará přeplňovaný osmiválec 3,8 l známý z ostatních modelů, ale tentokrát laděný na výkon „jen“ lehce přes 500 koní. Přesto je cílem automobilky postavit vůz, který zvládne stovku za méně než čtyři sekundy a dosáhne na povinných 300 km/h.

McLaren tvrdí, že model Sports Series bude sice nejlevnější z celé řady, ale bude rychlejší a ovladatelnější než všichni srovnatelní rivalové. To je samozřejmě velmi odvážné tvrzení. Značka plánuje vyrábět ročně 2000 až 2500 kusů, čímž by se její roční produkce ustálila na zhruba 4000 vozech. Tolik aut potřebuje McLaren prodávat, aby se mu sériová výroba vyplatila.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Později přijde ještě okruhová verze GT3 pro privátní závodníky a na rok 2016 plánuje McLaren civilnější model zaměřený především na každodenní použití, vyšší komfort a lepší efektivitu využití paliva. Přesto, protože to není hybrid, zůstane tabulkově nejúspornějším McLarenem paradoxně vrcholný model P1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků