McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Duchovní nástupce legendárního McLarenu F1 je tady. S aerodynamickou karoserií jde novému Speedtailu hlavně o maximální rychlost. Všech 106 kusů z limitované produkce je samozřejmě vyprodáno.

Nejedná se o přímého nástupce, ale podle McLarenu spíše o duchovního následníka trůnu, který v 90. letech obývala legenda s označením F1. Nový vrcholný hypersport britské značky dostal jméno Speedtail podle své protáhlé aerodynamické zádě a cíle dosahovat nebývalých rychlostí. Kategoricky mluvíme o konkurentovi Bugatti Chiron. McLaren ostatně Speedtail označuje za „hyper-GT“.

Speedtail si ovšem udržuje charakter placatého hypersportu a na věc míří trochu jiným stylem. Jeho karbonová karoserie byla vytvořena v zájmu co nejnižšího odporu vzduchu a tvarově tedy model působí velmi uhlazeným dojmem. Přední kola jsou dokonce zakryta statickými kryty, na zádi poté nenajdete veliké křídlo, ale místo něj pouze dvojici vyklápěcích křidélek. Díky použití „flexibilního karbonu“ jsou navíc pevnou součástí celého zadního panelu karoserie, viz galerie.

Slavný tvůrce McLarenu F1 poodhalil vlastní projekt: Sporťák bude vážit 850 kg

Slavný tvůrce McLarenu F1 poodhalil vlastní projekt: Sporťák bude vážit 850 kg

McLaren je také další automobilkou, která se zbavila konvenčních zpětných zrcátek. Speedtail tak používá výsuvné kamery za předními koly a dvojici displejů v interiéru. V případě režimu „Velocity“ (pro dosažení nejvyšší možné rychlosti) se kamery automaticky zasunou do karoserie a světlá výška se díky adaptivnímu podvozku dále sníží o 35 milimetrů.  

S podrobnostmi o technice Speedtailu zatím McLaren ještě trochu mlží. Každopádně máme ale potvrzeno, že celkový výkon hybridního ústrojí je 772 kW (1050 koní). Nejspíše byl však využit osvědčený dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů spárovaný s elektromotorem, a to v podobném duchu jako u staršího hypersportu P1.

Häkkinen prohnal na trati vítězný McLaren F1 GTR. Byla to symfonie

Häkkinen prohnal na trati vítězný McLaren F1 GTR. Byla to symfonie

Dosud zveřejněné schopnosti vozu berou dech. Zrychlení z nuly na rovných 300 km/h je otázkou 12,8 vteřiny, tedy o 2,7 vteřiny rychleji než v případě P1. Maximálně se poté Speedtail rozjede až na 403 km/h. Pro ideální trakci a výdrž při těchto rychlostech dostal model specifickou verzi pneumatik Pirelli P-Zero.

Třímístný interiér je poctou starému McLarenu F1. Řidič tedy opět sedí ve středu kabiny a spolujezdci jsou situováni dále vedle něj. Kabina si pak udržuje jednoduchost dnešních McLarenů, na palubní desce najdete trojici displejů a další dvojice je umístěna u předních sloupků pro funkci zrcátek. Ovládací prvky převodovky a jízdních režimů najdete na stropě. Zavazadlové prostory jsou pod přední kapotou a také v zadní části karoserie.

Chcete McLaren Senna? Tento kousek stojí „jen“ 180 tisíc korun

Chcete McLaren Senna? Tento kousek stojí „jen“ 180 tisíc korun

Již od prvních upoutávek bylo jasné, že Speedtail najde pouze limitovaný počet majitelů. McLaren tedy vyrobí pouhých 106 kusů (stejně jako dříve modelu F1) a všechny jsou už rezervovány. Cenovka je pochopitelně astronomická – 1,75 milionu liber, tedy v přepočtu asi 51 milionů korun. První vozy se dostanou k zákazníkům na začátku roku 2020.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků