McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Duchovní nástupce legendárního McLarenu F1 je tady. S aerodynamickou karoserií jde novému Speedtailu hlavně o maximální rychlost. Všech 106 kusů z limitované produkce je samozřejmě vyprodáno.

Nejedná se o přímého nástupce, ale podle McLarenu spíše o duchovního následníka trůnu, který v 90. letech obývala legenda s označením F1. Nový vrcholný hypersport britské značky dostal jméno Speedtail podle své protáhlé aerodynamické zádě a cíle dosahovat nebývalých rychlostí. Kategoricky mluvíme o konkurentovi Bugatti Chiron. McLaren ostatně Speedtail označuje za „hyper-GT“.

Speedtail si ovšem udržuje charakter placatého hypersportu a na věc míří trochu jiným stylem. Jeho karbonová karoserie byla vytvořena v zájmu co nejnižšího odporu vzduchu a tvarově tedy model působí velmi uhlazeným dojmem. Přední kola jsou dokonce zakryta statickými kryty, na zádi poté nenajdete veliké křídlo, ale místo něj pouze dvojici vyklápěcích křidélek. Díky použití „flexibilního karbonu“ jsou navíc pevnou součástí celého zadního panelu karoserie, viz galerie.

Slavný tvůrce McLarenu F1 poodhalil vlastní projekt: Sporťák bude vážit 850 kg

Slavný tvůrce McLarenu F1 poodhalil vlastní projekt: Sporťák bude vážit 850 kg

McLaren je také další automobilkou, která se zbavila konvenčních zpětných zrcátek. Speedtail tak používá výsuvné kamery za předními koly a dvojici displejů v interiéru. V případě režimu „Velocity“ (pro dosažení nejvyšší možné rychlosti) se kamery automaticky zasunou do karoserie a světlá výška se díky adaptivnímu podvozku dále sníží o 35 milimetrů.  

S podrobnostmi o technice Speedtailu zatím McLaren ještě trochu mlží. Každopádně máme ale potvrzeno, že celkový výkon hybridního ústrojí je 772 kW (1050 koní). Nejspíše byl však využit osvědčený dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů spárovaný s elektromotorem, a to v podobném duchu jako u staršího hypersportu P1.

Häkkinen prohnal na trati vítězný McLaren F1 GTR. Byla to symfonie

Häkkinen prohnal na trati vítězný McLaren F1 GTR. Byla to symfonie

Dosud zveřejněné schopnosti vozu berou dech. Zrychlení z nuly na rovných 300 km/h je otázkou 12,8 vteřiny, tedy o 2,7 vteřiny rychleji než v případě P1. Maximálně se poté Speedtail rozjede až na 403 km/h. Pro ideální trakci a výdrž při těchto rychlostech dostal model specifickou verzi pneumatik Pirelli P-Zero.

Třímístný interiér je poctou starému McLarenu F1. Řidič tedy opět sedí ve středu kabiny a spolujezdci jsou situováni dále vedle něj. Kabina si pak udržuje jednoduchost dnešních McLarenů, na palubní desce najdete trojici displejů a další dvojice je umístěna u předních sloupků pro funkci zrcátek. Ovládací prvky převodovky a jízdních režimů najdete na stropě. Zavazadlové prostory jsou pod přední kapotou a také v zadní části karoserie.

Chcete McLaren Senna? Tento kousek stojí „jen“ 180 tisíc korun

Chcete McLaren Senna? Tento kousek stojí „jen“ 180 tisíc korun

Již od prvních upoutávek bylo jasné, že Speedtail najde pouze limitovaný počet majitelů. McLaren tedy vyrobí pouhých 106 kusů (stejně jako dříve modelu F1) a všechny jsou už rezervovány. Cenovka je pochopitelně astronomická – 1,75 milionu liber, tedy v přepočtu asi 51 milionů korun. První vozy se dostanou k zákazníkům na začátku roku 2020.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků