McLaren Speedtail měl potíže s elektronikou. Prototyp hypersportu musel být uhašen

McLaren svůj nový hypersport stále testuje a vychytává mouchy na technice. Některé mouchy jsou však očividně trochu větší.

Duchovní nástupce McLarenu F1 je stále ve fází testování, ačkoliv svou novinku s názvem Speedtail uvedl McLaren již loni. Zatímco tedy nedočkaví zájemci čekají na dodávky prvních vozů na začátku příštího roku, automobilka ještě ladí techniku na prototypech a s hybridním hypersportem najíždí cenné testovací kilometry.

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Přestože mluvíme o prototypu, nyní pořízené záběry kouřícího Speedtailu u jedné z britských benzinek, nejsou pro automobilku zrovna lichotivé. Samotný McLaren se však k věci postavil přímo:

„Domníváme se, že u našeho prototypu McLarenu Speedtail se během stání u čerpací stanice poblíž Guildfordu v Surrey objevila závada na elektronice. Když se začaly objevovat známky kouře, jeden z pracovníků McLarenu přesunul vozidlo dále od čerpacích stojanů a preventivně zasáhl práškovým hasicím přístrojem. Prototyp byl později přemístěn zpátky do centra McLarenu,“ uvedl Roger Ormisher, komunikační zástupce McLarenu.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Událost se obešla bez zranění. Britská automobilka bude nyní vyšetřovat příčinu závady, která zřejmě mohla dopadnout o mnoho hůře, nebýt pohotové reakce s uhašením nejspíše začínajícího požáru.

McLaren označuje Speedtail za „hyper-GT“. Novinka má třímístný interiér, který je poctou legendárnímu modelu F1, a ani schopnostmi nemá v žádném případě zklamat. Hybridní jednotka má produkovat 772 kW (1050 koní), zrychlení z nuly na 300 km/h má Speedtail zvládnout během 12,8 vteřiny, přičemž maximální rychlostí je udávaných 403 km/h. Cenovka? 1,75 milionu liber, tedy v přepočtu asi 51 milionů korun. Vyrobeno bude pouze 106 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků