McLaren Speedtail měl potíže s elektronikou. Prototyp hypersportu musel být uhašen

McLaren svůj nový hypersport stále testuje a vychytává mouchy na technice. Některé mouchy jsou však očividně trochu větší.

Duchovní nástupce McLarenu F1 je stále ve fází testování, ačkoliv svou novinku s názvem Speedtail uvedl McLaren již loni. Zatímco tedy nedočkaví zájemci čekají na dodávky prvních vozů na začátku příštího roku, automobilka ještě ladí techniku na prototypech a s hybridním hypersportem najíždí cenné testovací kilometry.

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Přestože mluvíme o prototypu, nyní pořízené záběry kouřícího Speedtailu u jedné z britských benzinek, nejsou pro automobilku zrovna lichotivé. Samotný McLaren se však k věci postavil přímo:

„Domníváme se, že u našeho prototypu McLarenu Speedtail se během stání u čerpací stanice poblíž Guildfordu v Surrey objevila závada na elektronice. Když se začaly objevovat známky kouře, jeden z pracovníků McLarenu přesunul vozidlo dále od čerpacích stojanů a preventivně zasáhl práškovým hasicím přístrojem. Prototyp byl později přemístěn zpátky do centra McLarenu,“ uvedl Roger Ormisher, komunikační zástupce McLarenu.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Událost se obešla bez zranění. Britská automobilka bude nyní vyšetřovat příčinu závady, která zřejmě mohla dopadnout o mnoho hůře, nebýt pohotové reakce s uhašením nejspíše začínajícího požáru.

McLaren označuje Speedtail za „hyper-GT“. Novinka má třímístný interiér, který je poctou legendárnímu modelu F1, a ani schopnostmi nemá v žádném případě zklamat. Hybridní jednotka má produkovat 772 kW (1050 koní), zrychlení z nuly na 300 km/h má Speedtail zvládnout během 12,8 vteřiny, přičemž maximální rychlostí je udávaných 403 km/h. Cenovka? 1,75 milionu liber, tedy v přepočtu asi 51 milionů korun. Vyrobeno bude pouze 106 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 1 příspěvek
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků