McLaren Speedtail měl potíže s elektronikou. Prototyp hypersportu musel být uhašen

McLaren svůj nový hypersport stále testuje a vychytává mouchy na technice. Některé mouchy jsou však očividně trochu větší.

Duchovní nástupce McLarenu F1 je stále ve fází testování, ačkoliv svou novinku s názvem Speedtail uvedl McLaren již loni. Zatímco tedy nedočkaví zájemci čekají na dodávky prvních vozů na začátku příštího roku, automobilka ještě ladí techniku na prototypech a s hybridním hypersportem najíždí cenné testovací kilometry.

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Přestože mluvíme o prototypu, nyní pořízené záběry kouřícího Speedtailu u jedné z britských benzinek, nejsou pro automobilku zrovna lichotivé. Samotný McLaren se však k věci postavil přímo:

„Domníváme se, že u našeho prototypu McLarenu Speedtail se během stání u čerpací stanice poblíž Guildfordu v Surrey objevila závada na elektronice. Když se začaly objevovat známky kouře, jeden z pracovníků McLarenu přesunul vozidlo dále od čerpacích stojanů a preventivně zasáhl práškovým hasicím přístrojem. Prototyp byl později přemístěn zpátky do centra McLarenu,“ uvedl Roger Ormisher, komunikační zástupce McLarenu.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Událost se obešla bez zranění. Britská automobilka bude nyní vyšetřovat příčinu závady, která zřejmě mohla dopadnout o mnoho hůře, nebýt pohotové reakce s uhašením nejspíše začínajícího požáru.

McLaren označuje Speedtail za „hyper-GT“. Novinka má třímístný interiér, který je poctou legendárnímu modelu F1, a ani schopnostmi nemá v žádném případě zklamat. Hybridní jednotka má produkovat 772 kW (1050 koní), zrychlení z nuly na 300 km/h má Speedtail zvládnout během 12,8 vteřiny, přičemž maximální rychlostí je udávaných 403 km/h. Cenovka? 1,75 milionu liber, tedy v přepočtu asi 51 milionů korun. Vyrobeno bude pouze 106 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků